MATEJ KRAJNC: B4 (Slušaj najglasnije, 2021)

Gromoglasno odjekuju fanfare, dežela slavi - 300. album Mateja nakon kojega prestaje s objavljivanjem radova.

Samo se šalim, Matej prestaje s izdavaštvom do narednog albuma, a to će potrajati taman dok proljetna kiša ne ispari u očekivanju nove. Promotrimo. Obljetničke albume nikada nije specifično naglašavao nikakvim posebnim detaljima ili iskoracima. "Magdalena, ali Kis-dur, glasba iz romana" (2006) je bio deseti, te je činio završni dio trilogije. Dvadeseti "Historica; Demo Sessions Vol.1" (2011) posve akustičan i miran u vrijeme kada je počeo objavljivati za Slušaj najglasnije, trideseti "The Golden Boat Soundtrack" (2012) je čak dugo vremena bio nepoznat za širi auditorij jer je objavljen samo na njegovom MK Records, a kasnije i na bandcampu. Ajde, za četrdeseti "Na meji" (2014) se može reći da ima neki jubilarni značaj jer mu je prvi s kratkotrajnim bendom Sužnji Sendvičev, dok je pedeseti "N.N." snimljen 15.XII 2014., a objavljen 2015. tek samo prosječan. I onda, preskočimo li sve do stotog "V katerem predalu se skriva Nick Nolte?" (2016) koji je već pokazivao odmake u stilsko-žanrovskim relacijama, pa stotinu i pedesetog "London" sa Stara Mama Bendom (2018), sasvim je sigurno da niti on sam nije bio svjestan tih cifri, čak niti kod dvjestotog s enormno dugačkim nazivom "PESMI, KI SEM JIH ŽE OD MALIH NOG ŽELEL POSNETI, PA JIH NISEM, KER SEM UGLASBLJEVAL POEZIJO IN IGRAL ROKENROL, ZDAJ MI PA NI VEČ TREBA SLUŽIT TRGU, KER SEM BOGAT IN SLAVEN IN LAHKO POJEM POP PESMI, KI SO ME IZOBLIKOVALE V MOŽA!" (2019). A u to vrijeme sam ga i ja na skoro punih godinu dana prestao pratiti sve dok me nije zdrmao njegov literarni autobiografski roman "Od Studencev do Nove vasi" koji me ponovno zaokupirao da nastavim čačkati po njegovim radovima, pa sam tako doživio dvjesto pedeseti "Decembrski možje" (EP, 2020) koji je praktički jedini pravi slavljenik jer je objavljen na staru godinu 31.XII i ima potpuno aktualnu, svečarsku tematiku. Ne zaboravimo, u pjesmi "Miklavž" je predvidio i potres u Hrvatskoj 'Sveti Miklavž, Zemljo zatresi'…
[  ]

Tristoti album. Arapskim brojkama 300, rimskim CCC, a po Mateju "B4". A, hm, šta li točno znači, ne bih bio siguran na šta se puca, no fakat nije ulje za ublažavanje strija, četveroosovinska Tatra prikolica, natron vrećica, stolna klamerica, vatrogasne čizme, elektromotor i još čitav niz artikala pod nazivom B4. Najprije bi mogao biti format papira 250 x 353 mm ili kućna adresa, ali zbilja nemam pojma na što se odnosi osim ako nije neka lingvistička caka 'be-for/e, be-four, bi-for, beštiri, bi štiri'… Lirika ne donosi neki koherentan rasplet zagonetnog naziva: uvodna "Breda sprašuje po dežju" zbori o vremenskim promjenama tijekom nemirnog proljeća, "Naveličan" je puna metafora o osmero djece, osam romanopisaca, bež torbama i dokoljenicama, "Rad bi jedel sladkorno peno" je humoreska da u gorkim vremenima katkad valja pojesti šećernu vunu makar je sajam nestao iz grada, a štandovi su postali premaleni, "Iz črk" se upušta u distopijsku pseudofilozofiju da je tišina sastavljena od slova, plodovi bijesa tresu nonšalantno drvo, a novac se ulaže u poeziju, a "Kajmak in rikenbeker" opet metaforička humoreska nakrcana poredbama hrenovke i princeze, pasje radosti i ribe, te čuvenog Rickenbackera (bas gitare) što stoji ispred gradskih vrata. Kroz šaroliku poetiku o aktualnostima s pomjerenim aspektima i nazorima, Matej se obraća i na školski sustav ("Reditelj gre zadnji"), učestale zaraze ("Poslednja od potentil"), a i na samoironiju nezaposlenog umjetnika koji kupuje čarape u paru po tri komada iz praznovjerja ("Rodil sem se kot avtomat za plišaste igrače").



Oivičen poprilično tugaljivim tonovima sa psihodeličnim linijama i ambijentalnim dekoracijama u post/neo-folk maniru, ovaj album kao rijetko koji ranije s te glazbene strane ne pokazuje izraženije sklonosti ka klasicizmu jer od rada do rada odskače po gitarističkom tehniciranju. Ovdje bi se čak moglo primijetiti da se zaputio na onaj teren Dean Warehama i Galaxie 500 bez nekih izleta u rock and roll ili žešće porašpanih udaraca gitarskih žica. Za tristoti album u karijeri ima mistično zagonetan naziv i blago odmaknute zvučne perforacije.

Naslovi: 1.Breda sprašuje po dežju, 2.Naveličan, 3.Rad bi jedel sladkorno peno, 4.Iz črk, 5.Kajmak rikenbeker, 6.Polyanna, 7.Reditelj gre zadnji, 8.Rodil sem se kot avtomat za plišaste igrače, 9.Poslednja od potentil

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 17/05/2021

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Non Escape

DICHOTOMY ENGINE: Non Escape (2024)

| 17/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Liam Gallagher John Squire

Liam Gallagher John Squire: Liam Gallagher John Squire (2024)

| 16/03/2024 | terapija |

>> opširnije


cover: Violence Solves Everything Part II (The End of a Dream), EP

COMBICHRIST: Violence Solves Everything Part II (The End of a Dream), EP (2024)

| 16/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Files 01-12, compilation

MORGUE FILE: Files 01-12, compilation (2024)

| 15/03/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: Sakati paun

DEMENTRONOMES: Sakati paun (2024)

| 14/03/2024 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: B4

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*