MATEJ KRAJNC: Ulikses vpraša: kje je tramvaj? (Slušaj najglasnije, 2020)
Ako vam kao meni ništa nije bio jasan prethodni EP "Kariera pošasti s telecastrom" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=30252 možda će vam zasvijetliti poneka lampica kad pogledate ovaj abnormalno šašav naslov osmog mu rada u mjesecu rujnu, do sada najproduktivnijeg perioda u čitavoj karijeri. Ne prestajem razmatrati što je točno namjeravao i kakav mu je bio cilj, ali ovaj Uliks možda nešto razotkriva. Možda i nisam u pravu, ali ja bih rekao da se Matej bacio u apstraktnu poeziju baratajući vlastitim tokom misli, pa tko ga razumije, budi mu na čast i razvijen visoki IQ.
Doduše, ovaj album sasvim razumljivo počinje temom "Ukradeno otroštvo" o đeparenju po ulicama i autobusima, a onda nastupa taj "Ulikses" što je zapržio opću pomutnju: eh sad, da li je on uzročnik "Požara" (u glavi), što točno predstavlja "Triangel na stopnicah" ('trokut na stepenicama rijetko kada ugrize riječ, to radije obavi iza šupe gdje ga nitko ne vidi'), pa "Prikazen z delovno dobo", tko je stanoviti "Elton N. K8" što je nekoć bio knjigovođa, zašto ne potrebuje "Pričing", zašto je 'najraje brez prič', tko je prvi narisao svijet i što predstavlja refren 'bil sem na počasni poti do groba/ zdaj je to pospešila skrivnostna svetloba' u završnoj "Skrivnostna svetloba" valjalo bi tumačiti na nekom književnom kružoku uz gomilu elokventnih, načitanih i kompetentnih sugovornika, te uz moderatora koji bi trebao biti upućeniji u ovaj album daleko više od mene.
A opet, čisto sumnjam de se Matej pogubio i našalabajzao stihove kako mu došlo u hipu samo da tek toliko nešto objavi na dan 28. septembra kako ne bi prošao uzalud. Hm. Možda je promjena studija iz Jebene Čeljusti u I Wona Beibe razlog ovakvom drastičnom poetskom preobražaju... Tramvaja nigdje na vidiku, nit' u stihovima, nit' u zvukovima prošaranim uobičajenom distorzijom.
Naslovi: 1.Ukradeno otroštvo, 2.Ulikses, 3.Požar, 4.Triangel na stopnicah, 5.Prikazen z delovno dobo, 6.Elton N. K8, 7.Pričing, 8.Skrivnosta svetloba