home > mjuzik > Wylon Jennings me ni nikoli jebal v glavo

kontakt | search |

MATEJ KRAJNC: Wylon Jennings me ni nikoli jebal v glavo (Slušaj najglasnije, 2021)

Wylona Jenningsa nije potrebno predstavljati jer Mateja nikad nije prcao u glavu. To je jasno. Ono što je do sada bilo nepoznato jest specijalno priopćenje da se studio Jebena Čeljust prvo preimenovao u Dojebana, a kako su se mnogi dušebrižnici sablaznili nad tom spoznajom, od sada nosi naziv Qrcheva Čeljust što se čita po slavenski onako kako piše, a na dušebrižnicima je da ponaosob izgovaraju naziv kako umiju, recimo Orcheva od poznatog Orcha, porijeklom Čeha. Nadalje, u 2021. godini je na račun ogromne Matejeve radišnosti, a dakako i nevjerojatne popularnosti, nabavu nove opreme za 450.000 njemačkih starki omogućila jedna Ljudemila Kroflik Kraink koja dobiva dividende, stoji u priopćenju sa završnim citatom 'qrca vam je kaj jasno'. I još k tome valja dodati da je ovo završni album iz trilogije "Meh-@@@-uhu" u kojoj se nalaze "Browser" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=30310 i "Predgovori" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=30319.
[  ]

Sve je potpuno jasno kao i uvijek u Matejevom slučaju, a ovaj završni čin trilogije to kristalno projicira odmah od drskog uvodnika "Krajnčev blues" s razmrdanim shuffleovima i autobiografskom storijom o tegobi slave koja se proteže već 45 godina putovanjem po svijetu gdje je srušen Stockholm, spaljen Rim, te kako je od uzornog kršćanskog fanta postao zajeban hudič premda nosi križ oko vrata. U takvoj popularnosti očekivane su kojekakve devijacije, žuta štampa, tračevi i zanimanje medija za pikanterije i intimne stvari obznanjene u "Satenasta pesem", o prvim ženama u životu zbori rokačina "Volkec pravi nasvidenje" ('tri so bile v lastni hiši, ostalih pet sosede/... pravijo, da sem nostalgičen, a sem samo predmestni kurac'), a pošto se uputio u svijet, nemilice je bio šikaniran da malo svira gitaru, pa da je ne svira, zarotiran od klubova do terasa Izole, Pirana, Portoroža sve do Temze i onda uspjeha na poplavljenom ribnjaku, a bilo je tu i uloga s mimetičnim labudom i kamerom na glavi ("Kulturna jebačina"). Kroz život su mu se dešavale kojekakve zavrzlame 'tike tike tačke, en dva tri... nazdravimo' ("Vedeti, kaj se zgodi")...



Ključni trenutak karijere s aspekta financija se odvija u kratkoj acapelli "Dividenda" na ariju "Diridonda" od Novih Fosila prije Rajka Dujmića ('dolg na kartici je kot remitenda/... moj entuziazem je postal agenda') usput fragmentirajući putopisne dogodovštine o maskiranom kamiondžiji što je običavao raditi pizdarije po birtijama i plesnjacima; na koncu su ga pronašli u uneređenom stanju negdje uz granicu (eksperimentalno de-kompozicijski komad "Neobrit, zamaskiran šofer tovornjaka"), a još bizarnije teme raspredaju se u slikovito naglašenom baladičnom komadu sa Štulićevskim osvrtom na gorde rockere što su svojevremeno štošta obećavali ("Kar sam si z lakmusovim papirčkom obriši rit!"), podsjeća me na nešto individualno, ha-ha-ha... Velebna uspješnost karijere potencirana je u pretposljednjem, veselom melodičnom legatu s jasnim insinuacijama na pljačku ("Če januarja ne oropaš banke, je nikoli ne boš"), a grande finale u obradi "Somewhere over the rainbow" posvećene Horviju "Tam nekje pred Šentvidom".



"Tam nekje pred Šentvidom":

'tam nekje pred Šentvidom,
v gmajnici,
sklanja se nad papirjem
Krajnc s štirimi očmi.

tam nekje pred Šentvidom,
v gmajnici,
piše knjige in jebe
Horvija z albumi …

vsak dan izda kak kurčev šit,
še benda nima, endemit,
ne tria,
kar vklopi pet do šest kitar in v telefon gimnastičar
ves dan nabija …

tam nekje pred Šentvidom,
v gmajnici,
ptice kar odletijo, sonce se ga boji …

tam nekje pred Šentvidom,
v gmajnici,
albumi se vrstijo,
krajnc pa ne popusti
…'

Ovakav autobiografski kompresiran siže s ljutito-frustriranim duhovitim cinizmom ispunjenim dogodovštinama nastavlja se na mnoštvo Matejevih radova, posebice onih objavljenih u rekordnoj 2020. godini kada se od same literarne autobiografije "Od Studencev do Nove vasi" www.terapija.net/literatura.asp?ID=29950 potpuno oslobodio ispredajući između ostaloga i zanimljive sitnice iz vlastitog života koje su ga izgradile takvim osebenjakom kakav jeste davši mu vjetar u leđa da se svakim sličnim diskografskim radom još više upusti u komentiranje putešestvija. Nikome ne ostavši dužan, brižno je pripazio i da ne stane na žulj, a opet, mnogo toga je rekao i što se inače ne bi trebalo, no umije svojom bogatom metaforičkom tehnikom svakoga iscimati i na svašta aludirati takoreći u svakom stihu.

Nakon ovoliko kreativnih i hiperproduktivnih faza, posebice u mjesecu prosincu 2020. kada je objavio čak 14 albuma i 1 EP, te u prva tri dana 2021. godine 3 albuma valjda je vrijeme za malčice odmora...

Naslovi: 1.Krajnčev blues, 2.Satenasta pesem, 3.Volkec pravi nasvidenje, 4.Kulturna jebačina, 5.Vedeti, kaj se godi, 6.Dividenda, 7.Neobrit, zamaskiran šofer tovornjaka, 8.Kar sam si z lakmusovim papirčkom obriši rit!, 9.Če januarja ne oropaš banke, je nikoli ne boš, 10.Tam nekje pred Šentvidom

ocjena albuma [1-10]: 9

horvi // 04/01/2021

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Songs of a Lost World

THE CURE: Songs of a Lost World (2024)

| 28/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: The Beat That Saved Our Lives / Loves and Curse / Imamo Vas u vidu

KENSINGTON LIMA / SLICK STINGS / LUXUS LORD: The Beat That Saved Our Lives / Loves and Curse / Imamo Vas u vidu (2024)

| 28/11/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Muzika za pionire, EP

ERROR_2020: Muzika za pionire, EP (2024)

| 26/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Prokletije II

NEMEČEK: Prokletije II (2024)

| 26/11/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Five Tapework Compositions (For Throne Heap)

ALTAR OF FLIES: Five Tapework Compositions (For Throne Heap) (2015)

| 25/11/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Wylon Jennings me ni nikoli jebal v glavo

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*