home > mjuzik > MATEJ KRAJNC in Agencija Rokenrol: V akciji

kontakt | search |

MATEJ KRAJNC: MATEJ KRAJNC in Agencija Rokenrol: V akciji (Helidon, 2001)

Simpatičan prvijenac Mateja s bendom Agencija Rokenrol djeluje svih 40-tak minuta kao live zapis: napucan je kratkim r'n'r pjesmama ispjevanim na slovenskom, te po energiji doziva najbolje dane onih zaboravljenih plesnjaka po zadružnim domovima, vatrogasnim zabavama, seoskim feštama i inim manifestacijama kada se od benda tražilo da svira rock.
[  ]

U prvom planu je izuzetno sugestivan Matejev rock'n'roll vokal osebujnog, strastvenog izražaja poput Bryan Ferrya iz najranijih dana Roxy Music!!! Mada je Matej emotivno bio vezan uz Elvis Presleya, u tim mladim danima je imao visoki tenor i Elvisa nije mogao 'skidati' u baritonu ili basu, imao je sjajan zabavljački šmek s laganim natruhama senzibilne provokacije, te komunikaciju s auditorijem neprekidno između pjesama komentirajući sitne dosjetke uz namještene aplauze, ali bome i sjajnom glazbenom pratnjom u kojoj se nitko od glazbenika ne ističe posebno, već kompletan dekor stvaraju izuzetno složnom i uigranom svirkom.



Ovdje Matej povremeno zasvira i usnu harmoniku poboljšavajući fleksibilne konfiguracije mnogih od 13 kompozicija ukvirenih u kratke 'pop' formate nabijene nepatvorenom energijom čvrste ritam sekcije, sitnim gitarskim pletenjima bez ikakvih distorzija i sa zabavnim floskulama na koje se bez ikakvih predrasuda može odvaliti na račun njegovog fantastičnog, totalno uživljenog vokala na liriku koju je sâm ispisao pokazavši se već ovdje izuzetnim stihoklepcom, a bilo mu je tek samo 26, najboljih godina. Puno zafrkancije, slobodnih rockerskih sintagmi, romantičnih figura, maštarija o idealnoj ljubavi, svijetu bez nepravde s optimističkim stavom i prizivanja one zaboravljene rock nostalgije 60-ih prije pojave psihodelije, undergrounda i eksperimentalnog rocka, naprosto frcaju iz svake pjesme davajući otpor bilo kakvoj pomisli na indie ili alternativu poput pub rocka Elvis Costella i Joe Jacksona izmješanog s blagim dozama ekvivalentnog new-wavea u čemu svakako prednjači Agencija Rokenrol koja, očito, nije stremila samo retrospektivnom obzoru, ponajmanje utjecajima The Beatles, The Animals, The Kinks, The Smiths i još mnogih bendova čija imena počinju s The, a završavaju sa 's'. Recimo da su se zvali The Agency of Rock, bilo bi infantilno, ali možda laicima i primamljivo jer je njihova glazba upravo mainstreamovski defilej sjajnih fluktacija prošlosti začinjene s post-modernističkom strukturom zabavljačkog rock žargona, čak i pretjeranog konformizma igre na 'prvo žogo' koja mora opaliti bez zicera, ali nedvojbeno je da su u tom naumu uspjeli projicirati na početku 21. stoljeća kvalitetno odrađeni autorski r'n'r s urnebesnim, dovitljivim i duhovitim pjesmama.



Od 13 pjesama gotovo da nema niti jedne koja bi odskakala od tog fleksibilnog uranjanja u suštinu rocka počevši od veselog country-rocka "Venerin griček", parodiju na seksisam s klepetavim udaraljkama i bećarsko-frajerskog, kaubojski odvaljanog "Dvojni viski", klasičnog r'n'r-a "Modro nebo", "Čakam (My Babe)", socijalno-egzistencijalnog valcera "V riti (Busted)", plesnog surfa "Kavč", funkiranog bluesa "Netsurfer" sa podjebavanjem MC-ijeva u hip-hopu, zatim Roy Orbisonovske "Milijonar" i parodije "Dobra babnca" na veliki hit "Balon" skupine Nude. Laganiji i letargičniji dio su zabavni rock za nekadašnje gabarite Eurovizije "Oktobrska" gdje se Matej baca u nježno senzibilan tenor, pa blagi reggae "Draga moja", zatim "Imej me rada (Love me)" gdje se Matej baca u Elvis Presleyeve vokalne manirizme, te završna laganica "Vedel sem", najdulja (5 minuta) i jedina s minimalističkom gradacijom, no u njoj se nakon druge i pol minute naziru obrisi narednog, daleko dotjeranijeg sviračkog albuma.

Neiskvarena iskrenost i mladalački elan kojom odišu Matejov vokal i lirika nošeni su ushićenjem i zanosom da se dešava nešto vrlo pozitivno i optimistično, da je mogući uspjeh tu odmah iza čoška kao da će tadašnji tolari frcati od silnih tantijema budući da je i Helidon kao izdavač ulijevao mnogo povjerenja. Međutim, hm, nije mi jasno zašto ploču nije plasirao u Hrvatskoj kad je već Magnifico preko Dallas Recordsa u isto vrijeme mešetario po Horvaškoj. Album je imao sve solidne atribute za topao i srdačan doček, a teško je povjerovati da je kumst bio u slovenščini...

Naslovi: 1.Venerin griček, 2.Modro nebo, 3.V riti (Busted), 4.Kavč, 5.Netsurfer, 6.Oktobrska, 7.Draga moja, 8.Milijonar, 9.Dobra babnca, 10.Čakam (My Babe), 11.Imej me rada (Love Me), 12.Dvojni viski, 13.Vedel sem

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 06/02/2021

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Blight Privilege

NACHTMYSTIUM: Blight Privilege (2024)

| 04/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Bittersweet

VODITE VRAGA: Bittersweet (2024)

| 03/11/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Citrus Maximus

POMELO CHESS SOCIETY: Citrus Maximus (2024)

| 02/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Liminal / Cords, EP

DECEIVETH: Liminal / Cords, EP (2024)

| 02/11/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: The Night the Zombies Came

PIXIES: The Night the Zombies Came (2024)

| 30/10/2024 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: MATEJ KRAJNC in Agencija Rokenrol: V akciji

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*