MATEJ KRAJNC: Koncert (in Alex Bass) (Slušaj najglasnije, 2020)
Ovo netipično koncertno izdanje snimljeno je još u vrelo ljeto 2018. u Celju, a po tonskim performansima reklo bi se negdje u debeloj hladovini interijera očito bez publike. Naknadni video govori da je to bilo negdje omeđeno između zidova neke sobe. Mateja i Aleksandera Cepuša znamo po brojnim zajedničkim albumima, kolaboracijama i radovima potpisanim kao Brem i Stara Mama Bend, ali koliko sam promotrio, ovaj prikazani materijal kojeg kompletno potpisuje Matej nije do sada još uvršten na bilo koji od njih. Ili se fakat ne sjećam. Ili mi je promaknuo ispod radara.
Osim što pjeva vlastite tekstove, Matej ovdje nonšalantno udara ritam električnom gitarom, a Alex ga nadograđuje raznolikim melodičnim, mahom blues improvizacijama na akustičnoj gitari što sve poprima unplugged dojam zbog gitarskog gain tretmana što se pak prije zvučno može referirati amplificiranim nego li električnim zvukom. Konstrukcije pjesama su posve jednostavne kao da su se njih dvojica samo pripremali ponovivši utvrđeno gradivo za neki mogući novi, ajde, recimo studijski album, a kad su kompletni materijal već i snimili u lo-fi ugođaju i to mono koji nema loše tonske karakteristike, vjerojatnost jest da su ga onda ovakvim i ostavili kao dokumentaciju za popunu diskografije.
Uz dva uvodna, letargičnija komada "Sitnobna leta" i "Zbogom, orožje", vesele zvrckalice pružaju tango-kabaret koračnice "Promenada od znotraj" i "Velika igra" (u prvoj se i Alex na koncu odvalio jednim vokalnim 'growlom'). Većina materijala ima pomalo i pastoralni ugođaj poput teme "Novica" s Matejevim iznenadnim podizanjem vokala na teatralnu razinu, "Smrčeče pojilo" su malo smandrljali ispavši iz takta, ali ništa zato, odmah se prešlo u spontanu eksperimentalizaciju i improvizaciju kontraritmova na licu mjesta, a "Zlatna kletka" je s otkačenijim vokalnim pristupom napucana krešendima, rock riffovima i razbijenim konstrukcijama. Završna "Omare v starih hišah vedno cvilijo" se vraća u oldschool delta blues kakvog od Mateja nismo čuli poprilično dugo pa je ovdje više nego zdravo i potentno za čuti i ovako nešto. Simpatična svirka i izvedba lišena bilo kakvih pretencioznih poduhvata. Dobrodošao dokumentarni odušak.
Naslovi: 1.Sitnobna leta, 2.Zbogom, orožje, 3.Promenada od znotraj, 4.Novica, 5.Velika igra, 6.Smrčeče pojilo, 7.Zlatna kletka, 8.Omare v starih hišah vedno cvilijo