MATEJ KRAJNC: Miami Blue (Slušaj najglasnije, 2021)
U onim kraćim periodima kada nije snimao albume tokom jeseni, 20. listopada (oktobra) 2020. je imao posljednji nastup prije totalnog lockdowna javnih okupljanja iz poznatih pandemijskih razloga. Bila je to promocija autobiografije "Od Studencev do Nove vasi" www.terapija.net/literatura.asp?ID=29950 u Antiki (Celje) koja ga je nadahnula za stvaranje zbirke poezije "Bela kitara" odakle su svi stihovi uglazbljeni, a potom i za još dvije - "Policijska ura" (inspirirana posebnim satovima koji nisu ručni) i "Titov put" s podnaslovom 'konvertitske pesmi' jasno usmjerene prema globalnoj jugonostalgičarskoj povijesti s evidentnim posljedicama u svjetonazoru i ponašanjima ljudi da svoja uvjerenja okreću kako vjetar puše. Matej je sve te stihove sakupio u zajedničku zbirku "Čas daril" objavljenu 4.XI 2020. (Nobena založba), dakle svega 2 tjedna nakon što je počeo pisati prve stihove za prvu zbirku, a promotivna cijena joj je bila 18,99 €.
Stihove iz te zbirke je ovdje uglazbio uokvirivši ih u 8 pjesama, a sad bi se trebalo nagađati koja gdje pripada jer knjigu nisam imao prilike listati ni čitati tako da mi je teško odrediti gdje recimo pripada uvodna "Zmaga" koja bi po nazivu trebala biti dio "Titovog puta", no lirika je sasvim drugačija; govori o pobjedi novčanica i svijetu bez kovanica, te činjenici da Greenwich više nije nulti meridijan, nego +3. Iz "Policijske ure" vidljivi su komično oglumljeno tužno otpjevani stihovi skoro s bariton-bas opernim intonacijama "Otožna pesem" o nemogućnosti održavanja svadbi, zatim zafrkantska "Celica družbe" ('vpraša (mimoidočega): nosite pametno uro?'), možda i "Test" ('terase bi rade glasbo, a Billie Ellish je rekla ne'). Satirično mrtvo-hladno skoro odrecitirana poput polumelodične euharistijske arije, a onda teatralno šaputavo izvitoperena "Kosilo za prednike" sa socijalnim motivima siromašnih praznika i hudih zima, te programatska "Kinder" prava ponosna pionirska su bez dvojbe iz "Titovog puta", dok za ironični valcer "Plesna popevka" ('grešniki končajo v tatarski omaki, poštenjaki pa v sveti sirotki') i, skoro pa za veselu polku "Globus" ne bih mogao sa sigurnošću garantirati u koju sekciju pripadaju jer imaju od svačega tematski ponešto obuhvaćenoga.
Album je sniman 11. siječnja 2020. po prvi puta u studiju Mmmnh mmmnnngh uz svirku Fender Stratocaster American Professional II Miami Blue gitare i pojačala Vox Mini Superbeetle što sve skupa zvuči poput kombinacije 'gain tretmana i amplificirane akustike, a na vokale je dodan prostorni echo efekt koji daje prozračnu širinu kompletnog zvuka. Zanimljivo jest da se prva i zadnja pjesma ritmički i stilski nadopunjuju tvoreći kružni ciklus čime je potpuno pogođena konceptualna sfera koja se ovakvom doima višeslojnom komedijom poput radio-drame potvrdivši tezu da se Matej daleko lakše percipira kada na već gotov libreto, u ovom slučaju namjenjen prvo čitateljima, radi glazbu, nego li kad uz komponiranje paralelno piše stihove. Ima mnogo takvih slučajeva od albuma kada ga je teško uhvatiti u taktovima kreacije, no ama baš nikada nije dosadan ili monoton na bilo koji način da pristupa glazbenom djelu. Ovo je jedan od ponajboljih mu radova s početka 2021. godine.