MATEJ KRAJNC: Portret izoliranega umetnika v najboljšem življenjskem obdobju (Slušaj najglasnije, 2020)
Svaki Matejev potez ima svoju težinu. Dok mu se hoće, a i kad ga napadne entuzijastička inspiracija umije napraviti čaroban album u kome odlično uskladi libreto s glazbom, u suprotnom, što je daleko češće šeta s inspiracijom što težište ima na jednom od ta dva kolosjeka. Ovaj puta se daleko više usredotočio na eksperimentalizaciju gitarskih distorzija kojih se ufatio na prethodnom albumu "Krajnc sings kabriolet songs" objavljenom na bandcampu 16.V, samo tri dana prije ovog 205. mu u karijeri.
Distorzije bruje, brume, šume, skviče, cvile, rašpaju po volji šakom i kapom kao da je udružio snage s Lee Ranaldom i Thurston Moore-om negdje u njihovoj njujorškoj prostoriji za probe sredinom 80-ih kada su Sonic Youth skladali pjesme iz čistih eksperimentalnih škripova danima drndajući po žicama tražeći najpogodniju 'klicu' iz koje će propupati pjesma. Recimo da se vrlo blisko tome Matej entuzijazmom unutarnjeg revolta bacio u sličan poduhvat korištenjem loop tehnike za obogaćivanje laid-backa u nekim kompozicijama, melodičnih disonanti, razbacanih staccata, ponekog riffa i puno slobodnih improvizacija ispričavši novu komičnu priču sastavljenu od brojnih crtica svakodnevice s uobičajenim metaforama i zafrkancijama poput rimske brojke koja skoro pa da više i nema neku bitnu funkciju u stvarnom svijetu (uvodna "Rimska številka"), šeta po Portobellu (ulica na Notting Hillu u zapadnom Londonu) na kome ne pozna nikoga, a niti Dušan Dančuo tamo nije pjevao ("Portobello"), imaginarno divani s Mojsijem o vremenu kad je još imao dugačku bradu ("Kaj bi storil Marijan Smode?"), svakako u igru uključuje raznorazne likove poput razbojnika Cerefina ("Ime, ki mu je zatekla ličnica"), svetog Antuna ("Pokrovček"), vraća se u realnost idilično-komičnim prikazom mjerenja dužine krumpira i paprike geometrijskim trokutom ("Risanka pred večerjo"), tu su još braća Mills, Rajko Dujmić, Borut Gombač (teatralno-komična spoken-word "Camaro") i naposljetku ostavlja konačni zaključak ove zbrke posljednjom temom "Štiri osnovne računske operacije" konstatacijom 'tijelo ne vjeruje da oči vide na svoj način/ večer ide na silu, konji odlaze u oje, Oj Te Mlinar melje ispod klisure, mjeri vrijeme biciklom, buzdovanom odmjerava neznance/ u suradnji s prirodom - izračunajte kako će biti navečer/ bole me oči'.
Humoreskni portret zgodnih štoseva.
Naslovi: 1.Rimska številka, 2.Portobello, 3.Kaj bi storil Marijan Smode?, 4.Ime, ki mu je zatekla ličnica, 5.Pokrovček, 6.Risanka pred večerjo, 7.Camaro, 8.Štiri osnovne računske operacije