home > mjuzik > Aleksander Cepuš in Matej Krajnc predstavljata Usmrajena riba/Fretless citre bend

kontakt | search |

MATEJ KRAJNC: Aleksander Cepuš in Matej Krajnc predstavljata Usmrajena riba/Fretless citre bend (Slušaj najglasnije, 2016)

Od nove suradnje Mateja i Aleksa Cepuša se i nije moglo očekivati ništa drugo osim neočekivanog. Nakon što su se ponovno sastali 2016. na albumu "Zgodbe iz prve roke" uvijenom u baladična i sentimentalna raspoloženja s mnogo staccata i gitarskih improvizacija, svoju novu suradnju su odlučili prozvati Fretless Citre/ Usmrajena Riba Bend, a biti će im to četvrta zvanična metamorfoza imena za kolaboraciju (Stara Mama Bend, Brem, Matej Krajnc in Alex Bass). Da sada ne ponavljam u kojim gabaritima su se gibale ranije suradnje, pogotovo ova posljednja s melankoličnim pristupom, Usmrajena Riba/ Fretless Citre Bend je pak nešto znatno drugačije što ima poneke karakteristike Stara Mama Benda, ali ne u izigravanju izvitoperenih obrada svega i svačega, već u komičnoj zafrkanciji gdje se miš-maš njih dvojica šegače sa ljudskim slabostima, prepotentnošću, malograđanštinom, bahatošću, bedastoćama, raznoraznim porivima, pa medijskim manipulacijama i kojekakvim zanimljivim pričicama iz stvarnoga života na autorski legitiman način po libretu, naravno Mateja. Svakako da nisu mogli izbjeći novi kuriozitet: pjesma "Budnica iz kljunov slabih odnosov med stopnicami k cerkvam in bivšim partnerkami jazzovskih saksofonistov, ki jih ne boste prepričali v nakupovanje ob sobotah" je vjerojatno jedna od najduljih po imenu, barem na našim prostorima, a vrlo sličan slučaj u tom aspektu ostvario je njujorški alternativni punk-rock bend Alice Donut 1992. na albumu "The Untidy Suicides Of Your Degenerate Children" s pjesmom "The Son Of A Disgruntled X-Postal Worker Reflects On His Life While Getting Stoned In The Parking Lot Of A Winn Dixie Listening To Metallica" čiji mi naziv, ha-ha-ha, nekoć nije stao na omotnicu audio kasete kada sam od prijatelja presnimavao cd.



Glazba na ovome 23. Matejevom radu u 2016. se kreće u jednostavnijim rock/blues formatima gdje osnovnu ulogu vode Alexovi distorzirani riffovi ("Kolesa nesreče", "Laboratorij črevesja", "Omrtvičenje", "V času čipkastih protez", "Love story"), blueserske staccato improvizacije ("Pojdeva na Dunaj do cesarja"), blueserski boogie riffovi ("Polnočno žganje"), uranjanja u dekompozicijske fraze ("Tombola"), te naravno gitarski slide efekti po kojima je i drugi dio imena 'benda' dobio ime ("Bledična otočanka", "Brodnik"). Sam Alex je kompletni potpisnik glazbe, dok je Matej 'glava i duša' lirike povremeno ga prativši s ritmom tapkanja tamburinom, te dakako vokalnim rolama. Izuzetak od ovakvih formata je završna "Honky-tonk klavir" izvedena na klaviru što zvuči poput prepariranog instrumenta spremljenog za neku elektro-akustičnu ekspresiju avangardista napucanih obrisima teatralnog dramskog performansa.



Također je zanimljivo da su obojica ovome sessionu prišli s podosta uzajamnih kompromisa sabivši svih 15 kompozicija u vrlo kratke formate ne prelazeći tajming od 2 i pol minute po skladbi, a ima bome i upola kraćih. Osjeća se da je Alex puno toga dodao svojim mainstreamovskim shemama, no sama lirika mu nije dozvolila repeticije, refrene i solaže, dok je Matej sukladno sa svojom trenutnom eksperimentalnom fazom koja ga 'pere' već zadnjih desetak albuma odigrao bitnu ulogu filtera kanalizirajući tradicionalni blueserski kontekst koji se nalazi u osnovi Alexove svirke ka ekspresivnijem obliku zahvaljujući brojnim efektima, halovima i delayima, elem tehnikom s kojom sve bolje, hrabrije i kreativnije barata. U suštini, ovo i nije eksperimentalan album. Ima mnogo sirovosti, neobičnih skokova i neočekivanih zahvata, no u biti je sarkastični koncept ljudske gluposti na kojeg ovakva glazbena podloga 'sjeda' taman ko' čavli u sir iliti pokušaj nagovaranja bivših partnerica jazz saksofonista na šoping subotom nakon burne bludne noći petkom, mamurluka i cjelodnevne glavobolje stvarajući atmosferu smrdljive ribe sa zadahom močnog žganja čije konzekvence opadaju tromošću od 0.1 promila/h.

Čuvajte se. Nova godina uz Love story, Polnočno žganje i Tombolu umije donesti Jutarnji program Kolesa nesreče. Samo da ne bo Omrtvičenja.

Naslovi: 1.Kolesa nesreče, 2.Pojdeva na Dunaj do cesarja, 3.Jutarnji program, 4.Polnočno žganje, 5.Laboratorij črevesja, 6.Ti kar v miru spuščaj rolete, 7.Tombola, 8.Budnica iz kljunov slabih odnosov med stopnicami k cerkvam in bivšim partnerkami jazzovskih saksofonistov, ki jih ne boste prepričali v nakupovanje ob sobotah, 9.Omrtvičenje, 10.Bledična otočanka, 11.V času čipkastih protez, 12.Brodnik, 13.Love story, 14.Kalejdoskop, 15.Honky-tonk klavir

ocjena albuma [1-10]: 6

horvi // 30/12/2016

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Axis Mundi

Decrepit Birth: Axis Mundi (2017)

| 23/07/2017 | ognjen bašić |

>> opširnije


cover: Ispod ovog neba, EP

JEREMY: Ispod ovog neba, EP (2017)

| 23/07/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Live Necronomicon, live

MINISTRY: Live Necronomicon, live (2017)

| 22/07/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Snošaj faktora

ABERGAZ: Snošaj faktora (2017)

| 21/07/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Tourmaline

ANAHITA: Tourmaline (2017)

| 17/07/2017 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> wi giv medi[k]a[al] suport to:
08_2017-humstok220x60.gif
> diskografija
cover: Aleksander Cepuš in Matej Krajnc predstavljata Usmrajena riba/Fretless citre bend

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*