home > mjuzik > KC Rock '22

kontakt | search |

RAZNI IZVOĐAČI: KC Rock '22 (Šareni dućan/ Blind Dog Records, 2023)

Nakon dva kazetna izdanja iz dalekih 1983. i 1984. godina, te CD-a iz 1999., još uvijek agilni Kruno Jajetić iz Šarenog dućana zajedno s Brunom Antolićem se po četvrti puta odlučio sakupiti aktivne izvođače s lokalne koprivničke scene. Ti raniji poduhvati su obuhvaćali, prvo jugoslovenski new-wave, punk, rock, blues, progressive, šansone, akustare, a bome i neke vrlo iščašene ekstravagancije kao što su bili neurotični post-punk/ funk/ noise Korisne Životinje što su imali sve predispozicije za kompletan album, dok je spomenuti CD 15 godina kasnije u tu zbirku dodao i etno/ world-music, hardcore punk, te metal.
[  ]

Iunteresanta je stvar da se new wave punkeri Fakini i soft-rockeri Jutarnja Zvijezda pojavljuju na sva tri izdanja, na CD-u onako simbolično se okupivši samo za tu prigodu, a sada s 25 godina odmaka, jedini aktivni su preostali Overflow, te Miroslav & Gordana Evačić, mada tu još ima aktera koji su ranije radili u drugim bendovima i pod drugim imenima. Nažalost, neki od ondašnjih, čak i krucijalno bitnih nisu dospjeli na CD kompilaciju poput Analne Psorijaze, Dorothy's Knees ili Running Party, kasnije i Spice Boys i OhNoKono jer su, kako-koji, imali kratke fitilje: brzo su planuli i sagorijeli u vlastitom žaru za sezonu-dvije.

Sa samim Krunom Jajetićem se poznajem jako dugo, prošlo već skoro 35 ljeta kada je pokrenuo Blind Dog Records i izdavao prve ploče, još u vrijeme bivše velike federacije, takoreći, ja lumpenproleter punkersko-šminkerski zgubidan iz mojeg sela Đurđevca s frendom iz Molvi koji je bio enciklopedija new-agea i avangarde, došli kod Krune u Koprivnicu, pričali o mjuzi, on volio Neville Brothers, a ja Sylviana, posebice onu psihodeličnu drone kolaboraciju s pokojnim Holger Czukayom "Plight & Premonition", a veli meni Kruno 'pa ne znam kaj je tu zanimljivo, tu se nikaj ne dešava'. Ha-ha-ha! Tu se itekako svašta dešava, dva genija su izmislila drone stil, možda sasvim slučajno. I to na bogatoj instrumentalnoj bazi koja onda, mislim da bješe 1989. ili 1990., nije bila prepoznata, mnogima jako dosadna struktura da niti ondašnji, vrlo rijetki glazbeni magazini nisu pisali o tome, ali Kruno je imao tu ploču i ja sam istinski želio vidjeti i upoznati osobu koja ima taj originalni vinil, a živi tek 20-ak kilometri dalje od mene. Tako je počelo, da se zna. I od onda rijetko drugujemo, ali povremeno surađujemo, baš kao za ovu specijalnu priliku, kako mi jednom rekao 'za rundu pijače' čestitajući Radio Đurđevcu na kome sam honorarno skupljao šačicu auditorija ulazak u 21. stoljeće.



Taj sindrom malih sredina, da ne kažem zatucanih provincija ex-Yu, ali ipak prosperitetnih, uvijek je držala neka furiozna, ambiciozna, pa i značajna ekipa, primjerice Daruvara, Virovitice, Bjelovara, Varaždina, Ivanić Grada, a o rečemo Ludbregu, Čakovcu ili Krapini pojma nemam, govorim o području sjeverozapadnog kraja naše domovine.

Sama koprivnička scena je redovito bila bogata baš upravo pojavom punka i new wavea razvijajući se kroz oscilacije; bendovi su malo radili, pa nisu, razilazili se, ponovno okupljali u drugim postavama i drugim imenima, no praktički do pojave Overflow 1990. nikome nije uspjelo materijalizirati vlastiti potencijal otisnuvši ga na ploču, album, bilo kakav nosač zvuka. Sjećam se da su upravo oni, još kao srednjoškolci, prvi nastup imali s akustičnim gitarama pred zbunjenim promatračima, te su isprva bili degradirani, međutim vrlo bliska budućnost je pokazala kontru vox populija - još u vrijeme prije raspada Jugoslavije, s debi albumom "Through Department Store" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=687 (Slušaj najglasnije/ T.R.I.P./ Anubis, 1991) su dospjeli do visokih i cijenjenih pozicija po mnogim medijima odvaživši se i na turneje po Europi što je kasnije, zna se, urodilo značajnim rezultatima označivši Koprivnicu ne samo na punk hardcore karti Jugoslavije, nego i Europe, a kasnije i svijeta.



Upravo njima je data čast da otvore ovu dvostruku vinilku pjesmom "Dim" snimljenom taman prije prokletog COVID-19 koji im je oduzeo, do današnjih dana, evo 3 godine života, pauze i hiatusa. Nadalje, ova kompilacija je karakteristična da pokazuje vrlo šarolik spektar žanrova i stilova od odavno poznatog dueta, spomenutih Miroslava & Gordane Evačić čiji je album "Čardaš Blues" bio no.3 u world-music svijetu, zatim popularnih etno-punkera Ogenj ("Deca bez milosti"), te ako baš najagilnije ne pratite scenu, misleći da su to neki zagrebački, riječki, možda splitski, pulski ili čak inozemni autori i izvođači, začuditi će te se niski vrlo dobro znanih imena kao što su post-punk/ noise Šiza ("Hvala, ipak zavijam sam"), electro-industrial rockeri LoM ("Svemir"), jazzy vintage-pop/ chanson Marko Lucijan Hraščanec, odnosno The Gentleman ("You always came in flowers"), moderna i senzibilna indie-pop kantautorica Romana Pavliša - Anna Moor (sjajan acid-jazz "Život kao rijeka") što paralelno radi i u soft-rock/ funk-jazzy pop bendu Rodeo (prisutni s "No cigar"), a Ivan Grobenski ("Lo fi girl felt cute") je sama po sebi zasebna priča mojih jako dobrih poznanika, njegovog oca Tikija (ex-Don't) i strica mu fotografa Marija s kojima sam bećario i feštao kasnih 80-ih i početkom 90-ih na relaciji Đurđevec-Koprivnica puno prije njegovog rođenja rozgajući po svjetonazorima Pixies, Sonic Youth, The Stooges, The Sugarcubes, Nirvane, Fugazi, Primus, grungea, RHCP, Jane's Addiction, ranih The Jesus And Mary Chain... odnosno naših ondašnjih generacijskih idola uključujući i Stonese, Bowiea, U2, te veliki dio jugoslavenskog novog vala i punka.













Druga interesantna stvar su oni široj javnosti nepoznati ili manje znani izvođači, pa se tako ovdje nađe melodičan punk IlLegale ("Više te ne poznajem"), pop-punk Jegerkola ("Korektna"), psihodeličan eksperimentalni instrumentalni post-metal bez distorzija što više nalikuje post-rocku (Acid Hags - "Song #4"), kantautorski dream-pop Lovre Kocijana a.k.a. Medium Soft Cat (vrlo lijepa "Give got" a'la R.E.M. u kolaboraciji s Hope Sandoval do koje nikad nije došlo, otprilike, tu negdje, a ovo je prijatno iznenađenje, mora se priznati), čvrsti garažni rock Grunter koji se baš nisu najs(p)retnije transformirali u akustiku na promociji ove kompilacije (prisutni s temom "Cenzurirana" s neobičnim poluakustičnim psycho-Pink Floyd umetkom, ali ima one rane punk-rock borbe BRMC-a s početka 21. stoljeća), nešto eksperimentalniji acid-rock Mycena ("Ouroborous"), pa ima i flower-power/ hippy blues-rocka The Haze ("Gambler's tune"), death metala Attitudes To Human Extinction ("Awarness"), klasičnog punk-metala s black/ grindcore growlom (Wojtyla - "The march", samo, hm, preporučio bih frontmenu da skine sat s ruke, degutantno je misliti na vrijeme), te dvije čudnovate fluktacije stilova i žanrova Rens Argoa ("Pontiac man with a Cadillac") i Grinded Grin ("Orison - radio") za koje bih rekao da su prvi stoner rock, a drugi fusion jazz-rockeri s odlično isturenim saksofonom.



















Kao što se vidi iz priloženog, gotovo svi ovi autori su prisutni i na youtube, praktički sa službenim, manje-više odlično režiranim video spotovima pokazavši da imaju i prateći auditorij što se nije moglo egzaktno konstatirati za prethodne tri kompilacije. Produkcijski, nema nekih tumarajuće izgubljenih devijacija, odavno se onaj nesklad studija ili bolje rečeno prikrpanog kutka za snimanje zahvaljujući današnjoj tehnici i PC programima pretvorio u visoke standarde, to jest, izbjegnuta je papazjana unatoč tome što su svi ovi snimci zasebni i s pravom se može ova kompilacija doživjeti, a i smatrati potpunim pogotkom s kreativnim autorskim legitimitetom dočaravši široki opus izvođača, stilova, žanrova, a i različitih svjetonazora. Istina, najavljena je kao koprivnički "Paket aranžman", suviše gordo, jer zna se, što je bila sveta beogradska trojka, te koja je bila svrha samog koncepta s punom pričom. Ovdje toga nema, drugačija je fluidnost, daleko šira i raspršena na mnogo dulje vremenske periode ne ganjajući simbiozu i zajedništvo, ali baš na taj račun ima adekvatnu transparentnost u dokumentiranju tog nepresušnog vrela kreativno jakog autorskog kredibiliteta iz srca Podravine.

Naslovi:
A1.OVERFLOW - Dim
A2.LoM - Svemir
A3.ILLEGALE - Više te ne poznajem
A4.JEGERKOLA - Korektna
A5.ACID HAGS - Song #4

B1.ŠIZA - Hvala, zavijam ipak sam
B2.MEDIUM SOFT CAT - Give got
B3.GRUNTER - Cenzurirana
B4.MYCENA - Ouroborous
B5.IVAN GROBENSKI - Lo fi girl felt cute

C1.OGENJ - Deca
C2.RODEO - No cigar
C3.MIROSLAV I GORDANA EVAČIĆ - Gubim se
C4.THE HAZE - Gambler's tune
C5.ATTITUDES TO HUMAN EXTINCTION - Awareness

D1.THE GENTLEMAN - You always came in flowers
D2.RENS ARGOA - Pontiac man with a Cadillac
D3.ANNA MOOR - Život kao rijeka
D4.GRINDED GRIN - Orson (radio)
D5.WOJTYLA - The march

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 15/04/2023

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: 66

PAUL WELLER: 66 (2024)

| 22/05/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Abraxas

ALKHEMIA: Abraxas (2024)

| 22/05/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: Cryptomnesia

MELLDOWN: Cryptomnesia (2023)

| 21/05/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Humanogenity

BOTULINUM: Humanogenity (2024)

| 21/05/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: I Am

PAIN: I Am (2024)

| 20/05/2024 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: KC Rock '22

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*