Prije negdje pet mjeseci (18.12.) u koprivničkoj Kuglani održao se koncert Tribute to Fakini - mladi koprivnički bendovi obradili su pjesme legendarnih koprivničkih novovalnih rockera predvođenih Milivojem Štefancem. Nakon izdanog dvd-a s koncerta, udruga Come2music izdala je i audio CD u suradnji s Audio Doc (Tomislav Šitum, Stipe Madunić).
Riječ je o posebnom glazbenom dokumentu čiji cilj nije samo zabilježiti uspomenu na Fakine, već i pružiti uvid u to dokle seže kreativnost koprivničkih bendova koji su u svom stilu te večeri svirali novovalne hitove. Zvuk na CD-u nije idealan, riječ je o amaterskom uratku, no svakako dobiva prolaznu ocjenu. CD sadrži 15 skladbi, pa bi ih opisao nekim redom. Prvu skladbu naziva "Što je to ljubav" izvodi poznati koprivnički blueser Miroslav Evačić uz instrumentalnu pratnju Tomislava Šituma, dok se nakon njih odmah nadovezuje nježni glas Romane Pavliše koja je u "a capello" stilu otpjevala pjesmu "Fakini". Obje skladbe na CD-u su memorirane kao jedna pjesma (jer se neodvojivo vezuju jedna na drugu, akustično i stilski), ja osobno kroz njih osjećam jedinstvenu atmosferu nekih starih kavana, dok bi glazbenici pjevali bez instrumentalne pratnje, a publika bi ih nekako ignorirala i furala neki svoj film - tako se i na ove dvije pjesme u pozadini čuje osjetni žamor publike koja je međusobno na početku koncerta još pričala, a izvođači su otpočeli sa svojom točkom.
Drugu i treću pjesmu izvodi Vilibald i veseli dodatak, čiji je pjevač trenutno poznat zbog natjecanja Hrvatska traži zvijezdu (u bendu je i njegov otac Dražen). U odličnom hard rockerskom štihu, Vilibald je nježnost pjesama ponekad uznemirio svojim jakim glasom - radi se o skladbama "A ti si sama" i "Djevojko baj", čeznutljivim pjesmama ljubavne tematike koje je ovaj bend odlično "skinuo". Nakon njih slijede Brawlers (Ivan Vrhovski i Viktor Kozjak iz benda Retro bunker, na bubnjevima jedan od organizatora, Tomislav Sever, na gitari Boris Rukelj). Brawlersi su počeli laganom pjesmom "Šetam ulicom", za koju je prije godinu i pol snimljen i spot koji se vrtio na zagrebačkom OTV-u, te nastavili sa pjesmom "Kmet" - skladbom koja je po meni, najjača pjesma koju su Fakini napravili. Osim odlične melodije ima izuzetno snažan tekst, koji se može primijeniti i na današnje vrijeme (stvari prije 30 godina i danas zapravo su u mnogim segmentima iste). Iduće dvije skladbe, "Suzana" i "Kuglana" izveo je mladi noise/rock bend Moskau, koji svojim zvukom poprilično sliče svojim uzorima Sonic youth i još nekima (nisam veliki fan tih bendova, samim tim ni stručnjak za njihovu glazbu). Mladi frontman Ivan Grobenski svojom izvedbom pjesme Kuglana oduševio je sve nazočne, a upravo je taj detalj jedan od bitnih stvari koje dokazuju važnost izdavanja ovog CD-a. Socijalno zanimljivu pjesmu "Novi radni dan" u kojoj se opisuje odlazak mladog radnika na posao u tvornički pogon, te egoističnu pjesmu "Djevojke" izveo je mladi punk bend Barkod - pomalo su gubili ritam, no sve u svemu dojam je pozitivan.
Posljednji bend na CD-u je samo za ovu priliku "skrpan" VIS Štefanci, (organizatori Goran Pintarić vokal i Tomica Sever bubnjevi, Branimir Sremec na gitari i basistica iz Božjih ovčica). Oni su izveli pjesme "Prava dama", za koju je Pintarić koristio i usnu harmoniku, te "Metalac", pjesmu koju ju Milivoj Štefanec posvetio svom ocu radniku. Pretposlejdnju radničku pjesmu pod nazivom "Himna radu" izveli su Tomislav Šitum, Miroslav Evačić i Romana Pavliša, dok su koprivničku rock himnu "Koprivnica", posljednu na CD-u, otpjevali svi izođači na bini, i to u dvije verzije - prvo sami, a zatim u društvu Milivoja Štefanca. Reakcije na izlazak CD-a su itekako pozitivne - stariji su se prisjetili svoje mladosti, dok su se mlađi imali prilike pokazati u nekom drugom svjetlu - također, ti isti stariji koji su slušali nabrojane pjesme u izvedbi Fakina, sada ih slušaju u izvedbi svoje vlastite djece. Ovaj Tribute to Fakini spojio je nekoliko generacija, te pokazao koliko su Fakini bili bitni za povijest koprivničkog rocka, isto kao što pokazuje koliko su mladi bendovi bitni za njegovu sadašnjost i budućnost.
matej perkov // 31/05/2010