home > mjuzik > Tribute to Dobri Isak - I mi plačemo iza tamnih naočara

kontakt | search |

RAZNI IZVOĐAČI: Tribute to Dobri Isak - I mi plačemo iza tamnih naočara (PMK Records, 2016)

Nakon što je koncem 2009. prvo realizirano remasterirano cd izdanje ovog kultnog kratkogorećeg niškog post-punk benda iz 1986., a koncem 2015. i vinilno, PMK Records se odlučio za još jedan zanimljiv potez da okupi zainteresirane izvođače na prigodnu tribute akciju s posvetom, odnosno obradama njihovih pjesama. O samom bendu se kroz period od posljednjih nekoliko godina stvorio solidan underground mit: djelovali su od 1983. do 1986., objavili samo jednu kazetu "Mi plačemo iza tamnih naočara" za niški SKC u 100 komada koja je uz studijske zapise imala i materijale iz sobe bubnjara Saše Markovića - Markiza, te da su funkcionirali kao najjednostavniji trojac (bubnjevi, bas i gitara). Njihove teme su bile posvemašno nadahnute različitim oblicima aktualnog socijalističkog otuđenja, često na artistički bizaran način prenoseći turobno tešku urbanu atmosferu s poluzainteresiranim pučanstvom za kurentne trendove. Izdvajali su se simbolikom u poetici, a kao glavni idiom nikako se nije mogao sakriti duh Joy Division i nekih gothic začetnika poput Siouxsie And The Banshees, The Cure, Public Image Ltd. ili nešto vedrijih Echo & The Bunnymen, barem onih žešćih radova s početka karijere. Vokal Predraga Cvetičanina je bio uronjen u insinuacije mračnog baritona Ian Curtisa preferirajući individualni neoptimizam, potištenost i logičku spregu lukavog frontalnog napada koji je pomalo došao i prerano s obzirom da se tek nakon utrnuća Dobrog Isaka pojavio prvi revival žanra koji je zahvaljujući uspjesima The Sisters Of Mercy i The Mission (naravno i The Cure) odjeknuo i u komercijalno unosnim relacijama. Da se ne osporava relevantna kreativna srž benda, na takve slične primjere se na ovim područjima znalo nailaziti kroz djelovanje nekolicine izvođača što su prerano krenuli u retrospekciju, a onda naglo prestali s radom poput Sexe, Indust Baga, Rodericka, Saratoge, Demolition Group, The Spoons, Babies...
[  ]

Ok. Ovdje se 11 srpskih i 5 hrvatskih izvođača okupilo da im oda priznanje na toj kratkoj, ali vrlo kreativnoj avanturi priloživši svoje interpretacije kompletnog albuma, onog realiziranog kao reizdanje iz 2009. gdje se svatko ponaosob predstavio manje-više u svojem domicilnom žanru od elektronike i različitih oblika rocka sve do akustike. Nebitno je sad što su neki snimci podosta traljavi, kako u izvedbi, tako i u tehničkoj kvaliteti, a i u samim vokalnim interpretacijama koje u nekim slučajevima djeluju poprilično arogantno, napuhano i darkerski pretenciozno, no da se artistička sloboda pristupanja coveru često bezvoljno, da ne kažem loše koristi tek samo kao plagijat, potvrditi će gro ovih obrada. Naime, neupitno je da se na vrlo jednostavne melodijsko-ritmičke linije originala uvijek može fleksibilno reagirati, međutim, više od polovice ovih obrada imaju ispodprosječan kreativni doprinos s ciljem približavanja atmosfere izabrane pjesme. Manjka ovdje raskošnijih pasaža, dođavola, pa nije krajnji zadatak ovakvog pristupa lančana reakcija instant potrošnje, trebalo je ovdje pokazati dovitljivije kompozitorske zahvate sa slobodom interpretacije za koju je sama infrastruktura Dobrog Isaka dušu dala.



Izdvajaju se naši stari znanci Figurative Theatre ("Ona se igra nožem"), Novembar ("Mrzim te"), Paydo Komma feat. Dača Sdk - Sizife Daj Kamen ("Mi plačemo iza tamnih naočara"), Baden-Baden ("Tu u uglu"), te poluakustični Šlagvort na kraju feat. Nada ("Čudna kuća"), psihodelično-egzibicionistička Psihokratija ("Feniks") i akustični Plastic Sunday ("Filmovi"). Ostatak materijala je u dobroj mjeri izvještačen minimalizam, tek toliko, kako se kaže, da samo otpadne od ruke, no i unatoč tome pokazuje vrlo široku transparentnost glazbe i stila Dobrog Isaka kojeg je moguće konvertirati u kojekakve žanrove. Samo je ta nes(p)retna šlampavost površnosti, a i suhoparnog skidanja osnovnih akorda rezultirala prevelikim klišejima koji dobar dio ove akcije čini neaktraktivnim uronom u daleko koherentnije originale.

Naslovi: 1.ASPHALT CHANT - Kad nisi mlad, 2.IV/AN - Plakati su ikone (plesna simulacija), 3.FIGURATIVE THEATRE - Ona se igra nožem, 4.CYBORG ON CRACK - I Isus nosi vunene rukavice, 5.POD - Helen Keller, 6.NOVEMBAR - Mrzim te, 7.LANGUAGE.SEX.VIOLENCE - Čekamo te, 8.PAYDO KOMMA feat. Dača Sdk - Mi plačemo iza tamnih naočara, 9.BADEN-BADEN - Tu u uglu, 10.KATABAZIJA - Dozvoli mi da ostanem u tvome krevetu, 11.PLAZMA MASCHINA - Ja znam da ću propasti, 12.ŠLAGVORT NA KRAJU feat. Nada - Čudna kuća, 13.PSIHOKRATIJA - Feniks, 14.PLASTIC SUNDAY - Filmovi, 15.HORKESTAR - Sinoć si sanjao da si pas, 16.BONUS: f.O.F. - I Isus nosi vunene rukavice

ocjena albuma [1-10]: 5

horvi // 08/03/2017

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Banished by Sin

DEICIDE: Banished by Sin (2024)

| 27/04/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: Deathtrance Parable

HUNTING ASH: Deathtrance Parable (2024)

| 26/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Extremities

TROCAR: Extremities (2024)

| 25/04/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: Fenix

GORDI: Fenix (2024)

| 24/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Wenn die Engel Sterben

VARIOUS ARTISTS: Wenn die Engel Sterben (2024)

| 23/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Tribute to Dobri Isak - I mi plačemo iza tamnih naočara
> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*