home > mjuzik > D:S vol.11

kontakt | search |

RAZNI IZVOĐAČI: D:S vol.11 (Dark:Scene Records, 2010)

Novosadski Dark:Scene Records je nakon gotovo punih godinu dana objavio novu, jedanaestu po redu kompilaciju na kojoj je predstavio nekoliko odranije znanih imena, te otkrio pregršt novih izvođača o kojima će se tek raspredati u budućnosti.

Vođen veoma pronicljivom etikom, Mihajlo MiKKa Obrenov, gazda D:S Records i urednik kompilacije izvukao je nekoliko ranije objavljenih kompozicija koje su tokom samih preslušavanja albuma nekako ostale neprimjećene ili su nedovoljno eksponirane u odnosu na samu težinu dotičnih albuma. To se prije svega odnosi na DICHOTOMY ENGINE "A vague recollection", vrlo laganu elektronsku trip temu sa albuma "One's Silence" iz 2009. Pretpostavka bi bila da će se od njega (D.E. je oneman band) pronaći nešto sa posljednjeg, veoma aktualnog albuma "Transcend" koji je postao jednim od rekordera po broju downloada sa D:S Records etikete. Odličan odabir je beogradski dvojac AVENTINVS sa borbenom koračnicom "Who shall die this day" koja se nalazi na samom početku kompilacije i svojim apokaliptičnim nabojem je nagovještaj da se ispred nas nalazi veoma uzbudljiv i raznolik materijal. Uvodna instrumentalna skladba "Haunted circus of horrors" oneman banda THE SECRET ART iz Čačka (Miloš Brković) djeluje samo kao mračan electro neo-folk intro a'la Coil i kao takav je širokog dijapazona; može poslužiti kao uvodnik u mnoge žanrovske stilizacije od black/death/gothic-metala, preko industriala do hip-hopa, ambijentalne i neo-klasične glazbe. Premda je kompilacija prošarana miš-maš stilskim referencama od gitarističkih do elektronskih i eksperimentalnih izvođača, meni osobno nekako najbolje odgovara selekcija onih ranije poznatih i onih, za koje ovdje mnogi po prvi puta čuju.

Od ranije znanih autora i izvođača, ovdje je H (bivši Erekta) sa vrlo mračnom drone/ experimental post-industrial temom "Grigori" koja dušu daje za Obrenov soundtrack "Araneum", zatim psihodelični drone instrumental "Ancestral mourning"beogradskog FOREST FUNERAL, pjesma "You-G-Hurt" TDSS (iliti Treća Debela Sas Slike) na neku čudnovatu foru asocira na šašave The Residents i Aphex Twin eksperimente kada se odvaže poremetiti skladni odnos electro/techno ritma, potom ovdje su redovito prisutni MRT (avangardna spoken-word tema "Seville pussines" sa posljednjeg albuma "3") i DROP DEAD u suludom industrial-punk valceru "Lucifer". Posebnost 'starih izvođača' je najnovija skladba DREDDUP "God of FM stereo" koja se priprema za njihov predstojeći album i zvuči opako kvalitetno na svjetskom industrial nivou. Tromi tempo, obilje elektronike, disonantnih zvukova, cijelo brdo efekata, te vraški hrapav i ubjedljiv vokal. A druga specijalnost starih majstora je novi snimak riječkih f.O.F. koji obećavaju da će 2011. konačno realizirati nasljednika onog sjajnog istoimenog debija iz 2007. objavljenog za Slušaj najglasnije. Sa novom kompozicijom "Night is important" su se okrenuli čvršćem gitarističkom industrial-rock zvuku, mada se tu još mora mnogo poraditi na produkciji i jačini 'groove'-a kakvog imaju na nastupima uživo.

Novi i relativno nepoznati širem krugu publike su izvođači kojih ima jedno desetak. Izuzmu li se kultni novosadski grindcore punkeri 3D ROSAVA PIPE sa urnebesnom gothic-punk/hc skladbom "Podrum", UNEZVERENA PEPELJUGA (odličan indie-rock/gothic/metal komad "Pomoć") koji nikako da relevantno isplivaju na površinu poput niške Kiše Kerozina ili upokojenih pančevačkih Jewy Sabatay, uz već spomenuti The Secret Art koji su uvodnik u kompilaciju, ovdje nalazimo na pregršt čudnovatih i lucidnih autora koji su vjerojatno neke zasebne priče kojima tek valja istražiti dosje.

Prvi od njih je TRANSAK T sa vrlo lijepim electro-glitch instrumentalom "Gint" sastavljenim od samplova gudača, te sa klavirskom minimalističnom melodijom koja djeluje kao da je pristigla iz jedne od faza pokojnih Coil duša - John Balancea i Petera Christophersona. Zatim novosadski band HIRURGIJA sa mračnim indie-rock/ industrial komadom na srpskom jeziku "Angelianum" o četiri jahača apokalipse koji podsjeća na rane Swans u sudaru sa The Sisters Of Mercy, Joy Division, pa i na nekadašnju zagrebačku Sexu iz sredine 80-ih. Rockerski nabijeni kvartet WRECK dolazi iz Slovenije (Velenje) i vjerojatno u deželi ima već neki status (rade već punih 10 godina) jer je kompozicija "Amok 27" vrlo visokih noise-rock performansa otprilike na nivou nekadašnjih vedeta poput Scratch Acid, Laughing Hyenas i The Jesus Lizard, a u skladu sa primjerice ovovremenim Gone Bald i Viva Glorio. Mada na myspace stranici navode da sviraju garažni punk/hardcore, ovdje zvuče posve drugačije i konkretnije. HASHISH CLUB se predstavlja sa electro-industrial spoken-word brojem "Petar Pan" (u kombinaciji srpskog i engleskog jezika sa vrlo nježnim ženskim back vokalima) koji zvučno aludira na prvu fazu Nine Inch Nails. Još jedan electro/industrial-rock komad "Bad trip caused by injection of low quality heroin" potpisuje trojac F32 koji radi na relaciji Pančevo-Bor-Mladenovac (Nikola Matenda iz Tripno(i)sis i Uzneverene Pepeljuge, Nemanja Maček ex-Nihil i Ivan Dabić iz Nosferatu) u vrlo nemirnom i sumornom plesnom instrumentalu, dok je preostali dio 'nepoznatih' imena odreda eksperimentalnih karakteristika. Novosadski bivši punk band LIGNJOSLAV sa komadom "Zuja" je čudnovati spoj gitarističke ekspresije, jazz ambijenta na granicama avangarde i lucidnog spoken-word teksta o traženju spreja za tamanjenje leteće gamadi, a XARC sa slow-down tempom minimalističkog electro/noise-industrial instrumentala "Victorian rectum" cijelu kompilaciju ponovno vraća u smireniju atmosferu kakva se nalazi na samom početku. Završetak kompilacije je zagrebački TEHAC sa minimalističkim extended-vox brojem "Koga briga za normale" koji dostojno pečati ovu vrlo smjelu zbirku iskonskih underground autora.

U trajanju od punih 78 minuta, ovaj pregled starih i relativno novih, te nepoznatih izvođača donosi na vidjelo snagu srpskog (i malčice regionalnog) kruga underground scene koja se bavi istraživanjem najmračnije strane svih onih stilova izniklih iz rock tradicije post-punka, industriala, electra, ambijentalne i eksperimentalne glazbe. Nitko od njih nije zarobljen u nikakve ograničene šablone, rade nezavisno od bilo kakvih tržišnih i marketinških zakonitosti, te se s pravom može reći da je kompilacija još jedna u nizu raritetnih izdanja D:S Records kakva su teško mjerljiva s bilo čime na ex-Yu sceni.

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 28/12/2010

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Skapinove zvijače

MATEJ KRAJNC: Skapinove zvijače (2017)

| 26/03/2017 | horvi |

>> opširnije


cover:

Irena Žilić: "Haze" (2017)

| 25/03/2017 | mateja |

>> opširnije


cover: Self Portrait

GRANT CUTLER: Self Portrait (2017)

| 25/03/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Sve je savršeno točno

MARINADA: Sve je savršeno točno (2016)

| 24/03/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Last Place

[PRIMAVERA 2017] GRANDADDY: Last Place (2017)

| 23/03/2017 | pedja |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: D:S vol.11
> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*