Nekad su ovakve kompilacije bile revni pokazatelj jačine jedne diskografske etikete, mnogi će se sjetiti one čuvene "Svi marš na ples" iz 1981. kada je Jugoton sabrao pregršt najboljih singlova i pjesama novog vala, te Suzyijevog "Novi val". Kritika je negodovala kako se pare mogu dvaput ubirati na istom materijalu, no kompilacije, posebice ova prvospomenuta je bila prava poslastica te sezone koju je svatko imao u svojoj kolekciji.
Danas ovakve zbirke nemaju više takvu primamljivu snagu, pa nisu niti oficijelna izdanja, one služe samo za upoznavanje medija, onih 'iza bine', onih koje ne vidite i onih koji vam svakodnevno vrte glazbu na radio programima. Dallas Records drži svoj visoki pop rejting s mnogim najrazvikanijim imenima hrvatske scene i u nekim sferama je daleko odmaknuo od svojih konkurenata. Nije ovo nikakvo veličanje etikete koja je dala i neke od ponajboljih hrvatskih i regionalnih albuma u zadnjih 20-tak godina (Father, Adi Lukovac, Jinx, Laufer, Let 3, Mika Male, TBF...), već samo osvrt na kurentni presjek aktualnih singlova koji se još uvijek ne vrte na radiju. Neki su jako dobro 'izvrćeni' poput glavnog ovogodišnjeg hita PAVEL "Čuvaj me" koji je za ovu priliku objavljen u čak 2 plesne verzije (obje je remiksirao stanoviti Alexander von Jungemann) ili NENO BELAN & FIUMES "Daj mi daj". Naravno ukoliko slušate radio svaki dan, onda ste upućeni u kvalitetu tih pjesama o kojima je bespredmetno govoriti.
Počnimo od uvodnika, novog singla LET 3 "Divljakuša" koji ponovno potencira neku novu, tko zna kakvu foru ovih legendarnih Riječana sa čvrstim hard-rock/garage-punk riffovima, ponešto elektronike i obaveznim seksualnim perverzijama, te ponajboljeg komada također Riječana DISKURZ s pjesmom "Riff" koja je pokazatelj odlične snage Bojana Bajića i njegove nove postave. Album je po mom mišljenju jedan od najboljih u ovogodišnjoj domaćoj ponudi alternativnog rocka mada nije pokupio osim mojih dobrih, nikakve više osobito visoke kritike. Ne znam što to smeta rock struci i slušateljima u ovome bendu, nije mi jasno. Držimo li se rocka, ovdje je Pišta i HARD TIME - "Rock'n'roll", pjesma u stilu AC/DC sa sjajnim riffovima, odličnim solažama i pravim 'bajkerskim' tekstom. Ama baš ništa loše. 'R'n'r' je sve što znam i osjećam'. Tu nema nikakve prevelike filozofije, to je svjetonazor o kome ne treba komentirati. Jednostavna pjesma s mnogo Pištinog elana i meni, njegovog odličnog vokala. U hard-rocku tako to i treba biti, da se razumijemo.
Drugi par rukava su BELFAST FOOD - "Gomila ljudi" koji se sve više pretvaraju u pop s tek rijetkim referencama folka (malo harmonike i violine s keltskim prizvucima), zatim laganica "Pokora" (BIG ROCK) u stilu progressive-rocka Pink Floyd s natruhama hard-rock/metala (vokal je odličan) i ubjedljivo najslabiji dio s bendom IZLET ("Maša") koji su očito ispali iz neke loše percipirane furke new-wavea na vrlo minoran način koji bi se mogao pretvoriti u onaj baruštinski Merlin. Bendu s ovakvom pjesmom nikad ne bih poželio doći na koncert.
Dobar dio ove kompilacije su vrlo lijepe pop pjesme izvođača koje nikada ne slušam, no iznenadio sam se čuvši prelijepi glas KIM VERSION feat. IGOR GERŽINA (na saksofonu, naravno) - "Sve što sada trebam" i možda budući Magazin u pjesmi "Budi tu" NIKOLINE TOMLJANOVIĆ s prizvukom countryija i tipične zabavnjačko-letargične atmosfere za svadbe. Posebnost ove kompilacije je obrada NoA - "Mene ne zanima" (Majke, naravno) u vrlo plesnoj funk varijanti pojačanoj saksofonom i klavijaturama. Muški vokal je odličan, blago hrapav, hard-rockerski, post-grungerski, sekcija benda je vrlo dobra. Diže adrenalin. Želim razmišljati o ljubavi, meni ne možeš lagati, mene ne možeš niti zamoliti... Odlična obrada. No nikad si nisam mislio da će me zadesiti takva nezahvalna situacija da naletim negdje na SEVERINU u recenzijama. Davno, još u vrijeme SFRJ sam imao interview s njome na radiju kad još nitko nije znao za nju s obzirom da se ovim poslom bavim jako, jako dugo. Da, ona je ovdje najveća zvijezda, a pjesma "Uno momento" (feat. MINISTARKE) je tipičan poziv na pijaču subotom kada te komad zavede i onda otkanta. Tika-taka (Barcelona, ha-ha-ha-ha), više sreće drugi put. Zavodljivo za traktoraše iz Sunje na vatrogasnoj zabavi. Plitka poezija i slatki glasić uz turbo-folk insinuacije. Jako glupo i šašavo, te skroz bezveze. S takvim stavom niti jedna žena ne može dobiti muškarca, mada postoji gomila kretena koji će popušiti tu foru.
Dobro, da ne pretjerujem, ovo su optimalne vrijednosti Dallas Records. Ništa posebno, ponajmanje, izuzev slučaja Diskurz i donekle Pavel, ovdje ništa nije alternativno i drugačije. Ostatak ove kompilacije je sprega aduta koji se bore za svoj medijski prostor i većini njih ide to jako dobro, ali da li će se nešto od tih pjesama zapamtiti i održati na neko dulje vrijeme, diskutabilno je prognozirati.
Naslovi: 1.LET 3 - Divljakuša, 2.NENO BELAN & FIUMES - Daj mi daj, 3.KIM VERSION feat. IGOR GERŽINA - Sve što sada trebam, 4.ATMOSPHERIC - Ljeto u nama, 5.NIKOLINA TOMLJANOVIĆ - Budi tu, 6.PAVEL - Čuvaj me (Alexander von Jungemann 3P rmx), 7.PAVEL - Čuvaj me (Alexander von Jungemann rmx), 8.SEVERINA feat. MINISTARKE - Uno momento, 9.NoA - Mene ne zanima, 10.BELFAST FOOD - Gomila ljudi, 11.BIG ROCK - Pokora, 12.IZLET - Maša, 13.HARD TIME - Rock'n'roll, 14.DISKURZ - Riff
ocjena albuma [1-10]: 5
horvi // 17/11/2014