home > mjuzik > Brlog Records/ S.K.Z., 11. dio

kontakt | search |

RAZNI IZVOĐAČI: Brlog Records/ S.K.Z., 11. dio (Brlog Records/S.K.Z. production, 2011)

Pet novih albuma iz Brloga koji je širi za jedno novo domaće ime (Ivanu Picek). Uz drugi nastavak Čoporove trilogije, tu su i tri inozemna albuma...
[  ]

ČOPOR - (mea culpa)... limb (2011, Brlog Records/S.K.Z. 041)

Paralelno sa objavljivanjem drugog nastavka trilogije pod naslovom "(mea culpa)" stigla je uznemirujuća vijest da će Čopor nakon što snimi i njegov završni, treći dio prestati sa snimanjem albuma. Solističkih. Ne znam čemu ova iznenadna odluka kad mu je tek sad krenuo 'posao', pokrenut je net label s besplatnim downloadom i njegovi albumi su se poprilično dobro počeli otkrivati na mnogim medijskim frontovima...

Inače ovaj rad je potpuno lišen eksperimenata i svodi se samo na akustičnu gitaru i vokal. Dakako, zna se, pjesme su odreda minimalističke glazbene građe i praktički, shodno tome jedina zanimljiva stavka je lirika koja se ovaj puta vraća u djetinjstvo iz aspekta zrelog čovjeka. Nakon recitiranog uvodnika "Kraj" koji je pojačan echo-efektima i donosi turobnu apokaliptičnu seansu o sjećanjima, te ambijentalnim instrumentalom "Limb... part I", Čopor kroz dobar dio pjesama lamentira sa vlastitim impresijama izuzev broja "Gube se rane" čije je tekstove napisao Nikola Nešković (izmenavremena), da bi tek na sredini albuma u skladbi "Pogledaj mama" jasno do znanja ukazao na neminovi protok vremena, te da ono što je nekada njemu bilo zanimljivo danas izgleda potpuno drugačije. Potom slijedi jedan od boljih instrumentalističkih poteza u cjelokupnoj Čoporovoj karijeri kroz 4 i pol minute "Limb... part II", laganog ambijentalnog gitarističkog staccato drajvinga koji zvuči kao da je poniknuo tamo negdje iz opusa Brian Enovih ambijentalnih albuma poput "On Land" ili "Music For Films". Završni dio albuma su tri pjesme koje imaju često mistificirane metafore od čega je "Mrtvo slovo" još jedna acapella, ovaj puta bez ikakvih zvučnih efekata. Tumačiti njegovu liriku se može u više smjerova, ali kako god je izvrtali na ovome albumu, nije nimalo optimistična.

Prilično mnogo oplakivanja i tugovanja za prohujalim vremenima sa dubokim intimističkim seansama u kojima se osjećaju i prisustva kajanja i očajavanja. Pričekajmo na završnicu trilogije...

Ocjena (1-10): 7
Web: www.myspace.com/copor

Diskografija:
Gomila slika (2006)
San o velikom bijegu (2006)
Imitacija života (2007)
Girl Wich Name Begins With S - Totaba (2007)
Priča o dobrom ludilu (2008)
Ubojica u meni ubija polako (2009)
Sjećanje na snove (2009)
Čopor & Stipe (Nas dva) - Svatko je jedinstven (2009)
Staklene oči klauna (2009)
Čopor & Stipe (Nas dva) - Pogled sa stabla (2009)
Čudnovato beskrajno putovanje počinje opet... (2010)
Život počinje u četrdesetoj (2010)
(mea culpa)... rebro (2011)
(mea culpa)... limb (2011)
[  ]

MUMBLE MUMBLE MUMBLE - Blank (2011, Brlog Records/S.K.Z. 039)

O ovome izvođaču na njihovim oficijelnim web stranicama nema niti slova tko je i šta je. Da li je riječ o solistu ili bendu ili, pak nekom projektu, no na svu sreću putem facebooka se može saznati da je riječ o duetu iz Torina kojeg čine Leo i Poli. Ja sam pak dobio info u kome se navodi i treći član Gah. Svoju glazbu opisuju kao 'experimental lo-fi bass+drums ambient noise d.i.y.', a ovo im je drugi rad na kojem se nalazi 11 instrumentala.

Ovdje je sve čudnovato: od naslova skladbi koje su ispisane u osam znamenaka (brojeva), do glazbe koja ispada iz nekakvih konvencija klasične alternative. Prvi dojam bio bi rani post-rock/experimental Tortoise, ali oni su na svojim prvim albumima "Tortoise" (1994) i "Millions Now Living Will Never Die" (1996) nekog đavla odsvirali i konkretno. Ovaj bend je po svemu sudeći vrlo samozatajan i još je u debeloj fazi eksperimenta, tako da im ovih 18 minuta djeluje kao nekakva radna, nedovršena snimka. Koliko se može uočiti, glazbu kreiraju na bubnjeve i neki elektronski sampler, a jedine koherentne tonove ispušta bas gitara koja i zasvirucka neke prostorne melodije. Čitav materijal je snimljen uživo u studiju, te u njima ekperimentiraju i sa mumljajućim nijemim vokalima. Ali sve je vrlo tiho realizirano, no u tome postoji i neka draž koja graniči sa neizvjesnošću i nekakvim iščekivanjem. Osobno mi se čini da i nemaju nekog osobitog instrumentalističkog znanja; bubnjar vrlo minorno koristi elemente živog seta, malo zveketa po čineli, malo metlicama po dobošu, tu i tamo nogom pomiluje bas pedalu, dok basist više uživa u nekakvom ekspresivnom istraživanju zvukova. Najviše pažnje je posvećeno backgroundu i elektronskim efektima koji nalikuju na post-electro industrial. Od svega ipak najviše zbunjuju brojke u naslovima skladbi koje su tko zna kakve šifre i codovi. Da li su išta konkretno ili pak samo težnja da se bude apstraktan po svaku cijenu, pojma nemam.

Ocjena (1-10): 4
Web: http://www.impb.altervista.org/mumble/

Diskografija:
Self Title EP (2011)
Blank EP (2011)

PHIL THE TREMOLO KING - Live At Wtul (2011, Brlog Records/S.K.Z. 040)

Još jedno novo ime na Brlog Records, a dolazi iz USA. Riječ je o kantautoru koji je rođen u Leuvenu (Belgija), potom se preselio u New York, a trenutno živi u New Orleansu. Do sada je izgleda svašta radio u pogledu glazbe jer mu na myspace profilu stoji 'chinese pop/ death metal/ healing & easy listening', a osim toga navodi cijeli niz utjecaja gdje se osim klasičnih i očekivajućih imena za jednog kantautora poput Woody Guthriea, The Beatles, Lou Reeda, Cohena, Dylana, Casha, Cavea i Tom Waitsa spominje cijeli niz drastično različitih izvođača poput Einsturzende Neubauten, Beastie Boys, Becka, The Wipers, The Birthday Party, Corneliusa, Portishead, Sonic Youth, GBH... Stoga sumnjam da je ovo odgovarajući album s kojim bi se moglo uploviti u nekakav njegov stilski profil, ali šta je - tu je...

Na ovome albumu snimljenom za vrijeme živog nastupa na Wtul radiju, Phil svira akustičnu gitaru, te izvodi folk pjesme koje tekstualno govore o svakodnevnom životu. Sve pjesme su odreda autorske (izuzev "Cry me a river" Arthur Hamiltona koju je ranije snimila Julie London), no u kompletu gledajući ovdje su izvedene kao klasičan kantautorski opus koji se po ničemu osobito ne razlikuje od akustičnih performera. Vjerojatno su neke od njih ranije već objavljene u nekim drugačijim verzijama s pratnjom benda, pa su u ovoj adaptaciji svedene samo na ono najosnovnije - gitaristički ritam bez ikakvih dodatnih sadržaja (jedina iznimka je kraća staccato dionica u "The old men") i vokalnu interpretaciju koja je još i ponajbolji dio ovog polusatnog radio sessiona. Phil ima solidan raspon glasa, vrlo ugodno pjeva i umije ga ponekad transformirati u različite varijacije koje sežu od zvrkastih country poskočica ("Sophia", "Hopelessly romantic") do mračnijih sintagmi između Nick Cavea i Johnny Casha (primjerice u završnoj "You're a disease").

Ocjena (1-10): 6
Web: www.myspace.com/philthetremoloking

Diskografija:
Songs From Planet B, audio-cassette (1994)
Christmas day, EP
Lowlife, EP
Bowery Blues, live
A Man... A Mood... A Guitar (1999)
Termoflex9000
11
Live At Wtul (2011)
[  ]

IVANA PICEK - Ludo djevojče (2011, Brlog Records/S.K.Z. 042)

Evo što o ovoj novoj akvizitaciji Brlog Records kaže sam Čopor:

Već na prvom susretu sa Ivanom Picek (nastup u sklopu događaja "U Novom Zagrebu je ljeto" u organizaciji predvodnice "Nove Čudne Hrvatske" Nine Romić) bilo nam je jasno da je ona autor koja objedinjuje sve bitne elemente koje pak i sam Brlog Records promovira: akustičarski freak folk inspiriran autsajderskom devijantnom glazbom. U toj ulozi "društveno otuđenog" muzičara Ivana Picek prezentira svoju kreaciju otvorenog garda u maniri najvećih ih joj srodnika po glazbenom svjetonazoru : od kultnih The Shaggs-a, oca autsajder-stva Daniel Johnstona, pa sve do vedrog-poletnog kralja rock-naive Jonathan Richmana. U okviru "brlog records scene" Ivanina slobodna kreativna zona se nadopunjuje sa naturalizmom Prkosa Drumskih, akustičnom profinjenošću Nine Romić, otkačenom lirikom Miki Solusa, pa čak i poremećeno-zvrkastim "nasdvoizmom" Vodanovića i Periše (projekt Nas Dva). Te večeri novozagrebačkog ljeta, Ivana Picek nam je skuhala otrovno neodoljiv "ručak" na koju smo s vremenom stekli imunitet i ovisnost. U okviru glazbenih apetita teške nam podzemne elitističke scene vrlo često se događa da "sit gladnom ne vjeruje".

U principu, ovdje je već sve dovoljno rečeno. Ivana svira akustičnu gitaru, pjeva vrlo tananim i visokim glasićem negdje u rasponu nedozrelog dječjeg mezosoprančića, povremeno zalupeta po ksilofončiću i nategne 2-3 sampla sa cvrkutima ptica. Ali zato joj je svirka gitare posve profilirana na klasični singer/songwritter stil. Pazi na tempove, melodije i interludije, te u kompletu sa tekstovima koji su zvrkasti i otkačeni izbacuje 11 vrlo zabavnih pjesama koje često graniče i sa onom dječjom banalnom nevinošću. To se osobito odnosi na "Rozo bicikleto", "Malo pseto i mačka s dva spola" i "Nj", no dok im se suprotstavi pjesma "Ja živim u WC-u" sa produkcijski potisnutim vokalom i atmosferom koja upravo dočarava ambijent kupaonice, stiče se utisak da su sve ove naoko nevine dječje pjesmice ustvari vrlo poetične metafore pune duha i senzibiliteta. Tu ima i emotivnijih pjesama ("Četiri vesela prijatelja", "Netko baš kao ti"), te i onih otpjevanih na engleskom ("Charlie" i obrada The Velvet Underground "After hours"), kao i jedan vrlo domišljat instrumental ("Ptička") sa efektima zviždaljke koja cvrkuće poput kolibrića i slavujčića.

Čini se da bi mogla idealno zabavljati klince u dječjem vrtiću; premda su joj tekstovi nevine igrice, nisu nimalo banalni, a s druge strane niti ekspresivni. Idu po fino izbalansiranoj crti bez kataklizmičke dezorijentacije i nekakvog inata, te imaju vrlo maštovito dekorirane pasaže koji su, premda puni metafora, neopterećeni sa trivijalnošću i mračnom stranputicom undergrounda.

Ocjena (1-10): 6
[  ]

VARIOUS ARTISTS - Nasiono Records Sampler vol.1 (2011, Brlog Records/S.K.Z. 043)

Ovo je nešto potpuno drugačije od svih dosadašnjih izdanja Brlog Records, te je stoga veliko iznenađenje kako to da se uopće našlo na trpezi ove etikete. Ovako nešto prije bi se očekivalo recimo od Slušaj najglasnije ili Dark:Scene Records (odnedavno su promjenili naziv u Crime:Scene Records) budući da se radi mahom o indie-rock, shoegaze, elektronskoj i eksperimentalnoj glazbi koja profilira suvremene stilove 21. stoljeća. Kompilacija ustvari dolazi iz Poljske, sa etikete Nasiono Records koja ovim putem predstavlja 15 imena sa njihove underground scene kroz 18 pjesama. Svi su zastupljeni sa po jednom skladbom izuzev čudnovatog benda TOWARY ZASTEPCZE koji mješaju acid-pop/chill-out sa gitarističkim noiseom i FOLDER, svojevrsnog shoegaze/post-rock sastava koji su predstavljeni sa po dvije kompozicije. Pjesme na kompilaciji datiraju od cirka 2004. do 2010. godine i zbirka su već ranije realiziranih, potom neobjavljenih, zatim live i demo snimaka, a sve su vrlo dobro snimljene i producirane što dovoljno govori o fleksibilnosti etikete da ne zastranjuje sa tamo nekakvim 'otpatcima'.

Pošto imam tek površan uvid u scenu Poljske koju znam samo po nekoliko razvikanih imena primjerice poput Kažika, Kult, Dead Infection, Behemoth, Infernal War i Paprika Korps (okey i starih bluesera Dzem, te one čuvene kompilacije "Yugoton" sa obradama ex-Yu new-wave hitova), sasvim je degutantno sada razglabati sa nekim predrasudama i pretpostavkama jer osobno sumnjam da su ovi prezentirani izvođači točno profilirani u ovim pjesmama po nekom stilu kojeg preferiraju.

Ovdje ima vrlo dobrih pjesama otpjevanih na poljskom i engleskom jeziku, nekoliko instrumentala, te različitih eksperimentalnih poduhvata, a sav ovaj materijal sasvim dobro pokazuje da su Poljaci odlično pročitali sve bitne karakteristike suvremenih indie stilova.

Uglavnom, ovo se apsolutno ne uklapa u opus Brlog Records, ali se zato preporuča jednoj sasvim drugačijoj audijenciji koja prati zbivanja na kurentnoj sceni od Radiohead i Arcade Fire preko dream-popa i klasičnog indie-rocka, sve do eksperimentalne, acid-pop i post-industrial glazbe.

Ocjena (1-10): 8
Web: http://nasiono.net/

Sva dosadašnja izdanja Brlog Records:

ČOPOR - Gomila slika (2006, Brlog Records/S.K.Z. 001)
DR.AGO - October Star (2006, Brlog Records/S.K.Z. 002)
ČOPOR - San o velikom bijegu (2006, Brlog Records/S.K.Z. 003)
DR.AGO - 98_00_12 (200?, Brlog Records/S.K.Z. 004)
ČOPOR - Imitacija života (2007, Brlog Records/S.K.Z. 005)
GIRL WICH NAME BEGINS WITH S - Totaba (2007, Brlog Records/S.K.Z. 006)
RAZNI IZVOĐAČI - Šta se to ovdje kuha, porcija prva (2007, Brlog Records/S.K.Z. 007)
REAL LIVE TIGERS - This Is Sometimes A Riverbed (2008, Brlog Records/S.K.Z. 008)
ČOPOR - Priča o dobrom ludilu (2008., Brlog Records/S.K.Z. 009)
IZMENA VREMENA - Hajde pođi da vidiš ribarske mreže (2008, Brlog Records/S.K.Z. 010)
MESTA - Bez dna tajni (2008, Brlog Records/S.K.Z. 011)
PRKOS DRUMSKI - Vreme ispred nas (2009, Brlog Records/S.K.Z. 012)
ČOPOR - Ubojica u meni ubija polako (2009, Brlog Records/S.K.Z. 013)
ČOPOR - Sjećanje na snove (2009, Brlog Records/S.K.Z. 014)
SNOW CREATION & TRUMPETMAN - Trees. Nest. Happiness (2009, Brlog Records/S.K.Z. 015)
JAHRTAL - Lichtbuch (2009, Brlog Records/S.K.Z. 016)
ČOPOR & STIPE (Nas dva) - Svatko je jedinstven (2009, Brlog Records/S.K.Z. 017)
BIG SPIRIT & AARON GODWATER - Split album (2009, Brlog Records/S.K.Z. 018)
ČOPOR - Staklene oči klauna (2009, Brlog Records/S.K.Z. 019)
ČOPOR & STIPE (Nas dva) - Pogled sa stabla (2009, Brlog Records/S.K.Z. 020)
OLOVNI PLES - Gnijezdo bez sokola (2009, Brlog Records/S.K.Z. 021)

RAZNI IZVOĐAČI - Gledajući unatrag vidim naprijed (2010, Brlog Records/S.K.Z. 023)
OLOVNI PLES - Proljeće u decembru (2010, Brlog Records/S.K.Z. 024)
ČOPOR - Čudnovato beskrajno putovanje počinje opet... (2010, Brlog Records/S.K.Z. 025)
VARIOUS ARTISTS - ??? (Brlog Records/S.K.Z. 026)
OLOVNI PLES - Rovovska akustika (2010, Brlog Records/S.K.Z. 028)
NEVJERNI TOMO - Pogled z drugog brega (2010, Brlog Records/S.K.Z. 029)
IZMENA VREMENA - Pirinčana jutra, EP (2010, Brlog Records/S.K.Z. 030)
ČOPOR - Život počinje u četrdesetoj (2010, Brlog Records/S.K.Z. 031)
RAZNI IZVOĐAČI - Novi odmetnici (2010, Brlog records/S.K.Z. 032)
IVAN ŠKRABE - EP (2010, Brlog Records/S.K.Z. 033)
(IZMENA VREMENA) - Razlika je svetlosna (2010, Brlog Records/S.K.Z. 034)
JAHRTAL - William Blake - Lieder von Unschuld und Widerfahren (2010, Brlog Records/S.K.Z. 035)
MIKI SOLUS - Muzika sumnjive kvalitete (2011, Brlog Records/S.K.Z. 036)
OLOVNI PLES - Ludilo (2011, Brlog Records/S.K.Z. 037)
ČOPOR - (mea culpa)... rebro (2011, Brlog Records/S.K.Z. 038)
MUMBLE MUMBLE MUMBLE - Blank (2011, Brlog Records/S.K.Z. 039)
PHIL THE TREMOLO KING - Live At Wtul (2011, Brlog Records/S.K.Z. 040)
ČOPOR - (mea culpa)... limb (2011, Brlog Records/S.K.Z. 041)
IVANA PICEK - Ludo djevojče (2011, Brlog Records/S.K.Z. 042)
VARIOUS ARTISTS - Nasiono Records Sampler vol.1 (2011, Brlog Records/S.K.Z. 043)

horvi // 21/08/2011

> vidi sve fotke // see all photos

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Eos, 3CD's

PATTI CUDD: Eos, 3CD's (2017)

| 27/05/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Alejandra, EP

LOU PROFA: Alejandra, EP (2017)

| 26/05/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Flying Microtonal Banana

[PRIMAVERA 2017] King Gizzard & the Lizard Wizard: Flying Microtonal Banana (2017)

| 25/05/2017 | pedja |

>> opširnije


cover: Forget to Remember to Forget

THE JOHN-PAULS: Forget to Remember to Forget (2017)

| 25/05/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Oblaci

IVAN HOZJAN: Oblaci (2017)

| 24/05/2017 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Brlog Records/ S.K.Z., 11. dio
> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*