Autori u novom izdanju četverobroja strip-fanzina "Provala varvara" postaju sve hrabriji i angažiraniji. Osim nekoliko uvodnih šašavih epizoda o inspektoru Čarliju (ЦХАРЛИЕ) prevedenih na hrvatski s brojnim lingvističkim stupidnostima hrvatskih jezikozboraca (mnogi niti ne znaju šta je to samokrijes, samovoz, uljudba, higijenska predohrana...), hardcore-porno komedije izvjesnog 'Željka' pod nazivom "Doživljaji na selu" i još ponekog stripića, osnovu sadržaja tvori revoltirani rad "Gomila nadrogiranih manijaka teroriše našu strip scenu!" kojeg potpisuju Dejan Stojiljković - Pantelejac & Sekta Titovih Svedoka. Oni se obrušavaju na pomodnu hipstersku alternativu u stripu smatrajući se spram njih mainstream koji tavori na margini konstruktivno obrazlažući kako se to nekadašnji kičeraj pretvorio u 'alternativu', a ona prava alternativa postala mainstream za kojeg nitko ne zna.
dio stripa
Nadalje, drugi i k tome najangažiraniji strip do sada "Mišn impasbl" (Мишн импaсбл) s mnogo fotki i izrezanih kolaža (autor Seljak) sprdači se sa Vojislavom Šešeljom na tako bizaran način da bi svatko u ovakvoj degradiranoj satiri najradije zauvijek pobjegao iz politike. Strip datira iz 2001., elem vremena kada je društveno-politička situacija u Srbiji, tada još zadnjim ostacima Jugoslavije bila nesnošljiva i krajnje teška. Novina u fanzinu je osim hrvatskog prevoda i širenje na makedonsku scenu čime se opseg regionalnog dometa znatno povećao - pozamašan strip "Zlatko Krstevski - multimedijalni bodibilder!!" s potpisima Wostoka, AnnaE, Ivane Armanini, Jarmile Sabo, Igora Hofbauera, Bureka, Opačića, Boće, Pekija i Opre raspreda komičnu priču o razvoju alternativne umjetnosti na istoku regiona. A originalan crtač Zlatko Krstevski im se pridružio svojim art stripom "Dorina" (Cool Art Strip) koji totalno odskače sadržajem i stilom punim prijatne erotike, mašte i SF fabule s kojom je očito došao iz neke sasvim drugačije galaksije spram one u kojoj obitavaju autori vršačke podzemne scene.
Iz izdanja u uzdanje, odnosno iz četverobroja u četverobroj kristalizira se sve veća duhovitost koja uz obavezne seksualne bizarnosti neprestano povezuje mnoge životne putešestvije, kulturološke anegdote, političke i društvene prilike, te još štošta iz naoko nevažnih detalja koji su u kontekstu sadržaja itekako bitna poveznica. Sa svim tim nastranostima uvrnutog cinizma, ovi stripovi prikazuju pravo stanje stvari, upravo ono revoltirano i protestno bez obzira kome i čemu pružali otpor i pokazivali ne samo srednji prst, već i spolovila. Razvijaju se sukladno s mogućnostima crtača; sadržaj tekstova je doduše daleko složeniji i zanimljiviji od vizualnog dijela, ali ništa zato. Redovito se pogađa u osjetljiva mjesta naglašavajući da je bitno dejstvovanje i s malim eksplozijama nego čamljenje u skloništu dok se važne stvari dešavaju na otvrenom frontu koji nikome ništa dobrog donio nije.
horvi // 08/10/2014