Četvrto literarno djelo osječkog književnika Ivana Zrinušića (rođen 1981.) u određenu ruku doima se nabacanom kolekcijom crtica iz poetskog dnevnika. Zbirka poezije vremenski je vrlo neuredna i bez toka što čitatelja može posve zbuniti - počinje klaustrofobijama, psihodeličnim kompromisima, apstinentskim krizama, emotivnim i ljubavnim trzavicama očito iznjedrenih iz bliske današnjice i onda odjednom zabrazde u prizore domovinskog rata ranih 90-ih kad je autor imao svega desetak godina. U daljnjem kontekstu izmjenjuje slike putovanja po Europi, memoare na neke bivše ljubavnice i uglavnom terminologijom vremena svaštari na potezu zajedničkog života i samotnjaštva, a zbirku okončava kaotičnom papazjanom svakodnevice, potrage za nestalim jednookim mačorom i željom za čistom izolacijom negdje pored jezera na ribićiji uz tupave patke koje plivaju po vodi.
On piše u slobodnom i nevezanom stihu o sitnicama svakodnevnog života; o naoko nevažnim stvarima u nekim važnim, a katkad i presudnim trenucima. Šaljivo se poigrava vlastitom sudbinom, s vremena na vrijeme se prgavo i otresito odnosi ka njoj, okolini i najbližima vrlo blisko maniru Georga Constanze iz humoristične TV serije "Seinfeld". Njegov štos je da od bezazlenosti umije ispričati poetsku priču, a da pri tome ne upada naivno u zamke umjetno stvorenog dojma: istančan je i domišljat, atmosferičan i osjetilan, živ i turbulentan, tako da je ponekad i okoliš postao jedan od anonimnih likova u tri razdvojena poglavlja ("Jedan", "Dva" i "Tri"). Mada se katkad čini da Ivan ne govori ništa važno, a ponajmanje poučno, on je ipak pun različitih impresija i intenzivnih pripovijesti s obiljem zanimljivih misli o smislu života u stresnim situacijama i vrlo iscrpljujućim emotivnim odnosima.
U globalu, nema laganog odgovora što konkretno predstavljaju 'tri mrava' pošto zbirka vješto balansira izmjenjujući strasti i razočaranje, trenutke kratkotrajne sreće, uznemirujuće i tmurne sarkazme... ali je neosporno privlačna, dirljiva i puna bujnih, katkad i sumanutih dekadentnih maštarija.
horvi // 05/10/2013