Nedavno je u interviewu Dražen Đorđević aka Dichotomy Engine
www.terapija.net/interwju.asp?ID=33216 izjavio da mu nema nekog većeg smisla nazivati kompozicije nekim rednim brojevima tipa 'track 1, track 2, track 3'… jer ne govori puno o sadržaju. Slažem se. Gubitak je priče, fabule, a i koncepta ako je uopće postojao.
Drugi album SaKaca, kantautorskog solo projekta iz Rume je baš upravo tako numeriran rimskim brojevima od I do XIV s prefiksom "
Experiment" izbjegavši konkretnost jer vjerojatno niti sâm nije siguran čemu je koji komad ovog predugačkog albuma od čak 85 minuta upućen. Uzmimo da jednog dana nastupa uživo, publika ga traži temu "
Experiment VIII", pitam se bi li znao na što se točno odnosi i koja je to točno kompozicija, te što je htio izraziti s njome. Nisam siguran u ispravnost, ali nemojte me držati za riječ. Možda je autor baš full uronjen u ovom albumu da točno zna i umije vlastite partiture u svakoj numeri kao što primjerice višegodišnji domorodac zna točno navesti sve stanovnike u ulici, njihova imena i prezimena, karakterne osobine, čime se bave, koja su im zanimanja, a i barem dio historijata. Što se mene tiče, ja sam na istoj adresi već deset godina, no uistinu nemam pojma tko su mi susjedi, ne znam njihova imena izuzev dvoje njih o kojima tek ponešto znam čime se bave.
'Eksperimenti unutar kaosa - šamanski ples' ima zanimljiv naslov: pretpostaviti ću da je ovo metafora jer sumnjam da se ovdje puca na šamanizam oko vatre negdje duboko u sremskoj šumi Fruške Gore, na čaranje, bajanje, voodoo, coprije, ezoteriju ili neku metafiziku, pa je eksperiment sam po sebi potraga za nečime, isprobavanje, odmjeravanje, slobodan hod s maštarijom i svaštarijom. Kroz tih 14 komada različitih dužina od 2 do 11 minuta autor manifestira ambijent s atmosferičnim dekorom u izmjeničnom drone stupnjevanju bazirajući se na elektronskim manipulacijama s povremenim ulazima u konkretnu muziku, odnosno barem tako izgleda kao da je koristio zvukove eksterijera. Noise se nađe u zadnjih nekoliko tema s tek ponekim dark-wave/ post-industrial elementima, ritmičkih programa nema, a koji puta bi i dobrodošli da razbiju učestalu jednoobraznost eteričnog tretmana u kome se nema baš što puno očekivati jer nema tih prijeko potrebnih naziva što se tu događa i na što je autor ciljao. Da je bio konkretniji, ocjena bi bila bolja...
Naslovi 1-14: Experiment I - XIV
ocjena albuma [1-10]: 4
horvi // 25/05/2024