NICHOLAS MERZ: The Limits Of Men (Aagoo Records/ Juno Records/ Five Rose Press, 2018)
Po imenu bi se reklo da je Merz neki Europljanin, tamo njemačkog porijekla sa židovskim korijenima, međutim daleko od toga. Stacioniran u Seattleu, Nicholas Merz je frontmen indie rock sastava Darto koji je do sada realizirao 6 albuma, te se nakon 7 godina bendovske karijere odlučio za ovaj prvi solistički potez.
Za razliku od plesnog, a i eksperimentalnijeg pristupa kojeg bend njeguje, ovdje se prikazuje u minimalističkom country šlihu s akustičnom gitarom i pratnjom, dakako nekih članova matičnog benda na klavijaturama, udaraljkama i bas gitari. Glazba mu je skroz jednostavna poput country varijante The Velvet Underground i laganica Nick Cave & The Bad Seeds, a tu se nema što osobito interesantnog čuti u smislu nekih instrumentalističko-sviračkih poteza jer je sam stilski odabir uvjetovan i tematskim libretom okrenutim u razmatranja o autorovim doživljajima iz djetinjstva, tinejdžerskih dana i prvih ljubavnih razočaranja. Uglavnom, urbana je to priča pod neonskim svjetlima velegrada u kome se svašta dešavalo, no njega je najviše impresionirala uloga muževnosti u suvremenom društvu, te odnosi s emancipiranim ljepšim spolom. Kroz njegove stihove osjeća se stanoviti emotivni sukob s ravnopravnošću žena prolamanjem arhaičnih i stereotipnih diskurza u tamnijem, ali vrlo srdačnom izrazu.
Mada album počinje vrlo blijedo i neuvjerljivo s jednom te istom arijom pjesme "Generation" i diže tenzije od pjesme do pjesme bez ikakve veće kinetičke energije, jasno je kako ovo nije album za glazbene kružoke i rasprave. Fokusiran je na tematske preokupacije od kojih se ističu "Bulled rose" ispitujući tradicionalnu ulogu muškarca, "Fashion" podjelom kulturoloških fragmenata i završna "The great american tail" s klaustrofobičnim razmatranjima rasnih segregacija. Ostatak tema je sentimentalnijeg ugođaja poput "Man without woman" ili valcera "Neon figures", ali se osjeća da Merz ima jednu sasvim prijatnu auru kojom emocije povezuje mračnijim aspektima društva u kome je odrastao. Samo da mu melodije i pjesme nisu dosadnjikave i monotone, ovo bi bio čisto prihvatljiv rad za široki auditorij.
Naslovi: 1.Generation, 2.Fashion, 3.Man without woman, 4.Bulled rose, 5.The empress of the garden, 6.Neon figures, 7.Domestic dispute, 8.Down range, 10.The great american tail