home > mjuzik > Vitrioli

kontakt | search |

SELOFAN: Vitrioli (Fabrika Records/ Five Roses Press, 2018)

Ništa neuobičajeno što se tiče stila. Selofan su još jedan iz plejade relativno friškijih cold wave bendova, te su također poput berlinskih Lebanon Hanover kombinirani žensko-muški dvojac kojeg čine Joanna Badtrip i Dimitris, a nakon što preslušah ovaj njihov već šesti album čisto laički pomislio da su iz Njemačke jer imaju i jednu pjesmu na njemačkom (vrlo dobar EBM "Ist die liebe tot?" u stilu D.A.F.), ali imaju i na talijanskom (šaputava "Un amor eterno").
[  ]

Međutim, Selofan su iz Grčke što i nije nikakvo čudo s obzirom da imaju strahovito jaku rock scenu (pogotovo metal) koja odjekuje i u svjetskim razmjerima. A ovaj njihov album dođe otprilike kao križanac EBM-a i synth popa, dakako kanaliziranog na cold wave manir u kome se ponegdje osjete new-wave/ post-punk relacije, no manje-više im se osnovni zvuk zasniva na radu synth tipkovnice i hipnotičke ritam mašine što vrlo dobro dođe za đusku i plesni podij, osobito u bržim tempovima uvodne "Give me a reason" i "Black box" koje ne bježe daleko od electro-industriala ili ponekih skladbi iz ere new romanticsa kada su na debi albumu A Flock Of Seagulls znali napraviti zgodne poteze spajanjem post-punka i synth stilizacije.



U globalu gledajući, ovo je vrlo šarmantan mračan pop s gothic predznacima uključujući i tematske obzore poput "Billie was a vampire" sa sintetičkim odjekom fanfara i lijeno razvučenim, te smrtno hladnim vokalom Joanne. "The language of love" iznenađujuće u svojem početku ima gitarističku post-punk mantru vrlo blisku uvodu "I found the essence rare" Gang Of Four, no u nastavku se taj staccato pretvara u simbiozu klasičnog tromijeg cold wavea s Dimitrisovim vokalom nalik na ležerno hladnog Marc Almonda, dok ima i standardnih synth-pop komada a'la 1980-1983 ("Living scandal"), pa i onih koji evociraju na mračniju fazu Depeche Mode iz sredine 80-ih (naslovna "Vitrioli"). Kao zavičajni simbol, ovdje je jedna i na grčkom - "Η Μοναξια ΕΙναι Της Μοδας (Loneliness Is Fashion)" (latinica: I Monaksia Einai Tis Modas), tako da je album kompletno zaokružen, a grčki jezik, bome vrlo lijepo stoji u ovakvom stilskom dizajnu. Još valja spomenuti i završnu, vrlo brzu "Hysteria" (obrada Siekiere) koja kroz EBM evocira na "Yu gung" Einsturzende Neubauten.

Nema šta! Ovi naši istočni Balkanci naprašili su autoritativan album kojeg vrijedi repetirati čim više. Jako, jako lijepo, plesno i mračno. Dobrodošli su na svaki alternativni dance podij. Stvoreno za neku novu Jabuku i Tomi Phantasma Dark-electro party 21. stoljeća.

Naslovi: 1.Give me a reason, 2.Billie was a vampire, 3.Black box, 4.I'm addicted, 5.Ist die liebe tot?, 6.Un amor eterno, 7.The language of love, 8.Living scandal, 9.Vitrioli, 10.Fucsia Chameleon, 11.I Monaksia Einai Tis Modas, 12.Hysteria (Siekiera cover)

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 25/07/2018

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Pad

RABAT: Pad (2018)

| 16/10/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Falena

McKENZIE: Falena (2018)

| 15/10/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: It Came From The Garage!!, Vol. 2

RAZNI IZVOĐAČI: It Came From The Garage!!, Vol. 2 (2018)

| 14/10/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Full Circle, with Jah Wobble and Jaki Liebezeit, reissue

HOLGER CZUKAY: Full Circle, with Jah Wobble and Jaki Liebezeit, reissue (2018)

| 13/10/2018 | horvi |

>> opširnije


cover: Ispod kože

BORIS ŠTOK: Ispod kože (2018)

| 12/10/2018 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*