Nakon razlaza najbolesnijeg nihilizmom i besperspektivnošću opaljenog sastava
The Birthday Party, Cave susreće Blixu Bargelda, vođu i vokala kultne njemačke alternativne skupine Einsturzende Neubauten, te s njime i bivšim članom The Birthday Party, Mick Harveyom formira sastav The Bad Seeds nazvan prema posljednjem singlu rasturenog banda. Četvrtim članom postaje bubnjar Thomas Wylder, dok će peti član biti redoviti gosti na idućim ostvarenjima.
Prvi album s novom postavom je podijeljen na rane snimke iz 1983. koje je ova postava snimila odmah nakon osnutka. To su tri kompozicije koje su istaknule novu Caveovu opsesiju - art - koji je u The Birthday Party bio gotovo nezamisliv ili se on svodio uglavnom na kolektivno ludilo. U slučaju kompozicije s ovog albuma "Saint Huck", radi se o repetativnom minimalizmu hipnotičkog bas ritma i popratnog lajt-motiva, efekata klavijatura, dok vodeću ulogu preuzima Caveov vokal i standardno opaka priča. Ekspresivnost gitare Blixe pomiješan sa zvižducima i klavirskim minijaturama stvorili su minimalistički art - rock s očitim utjecajima Blixinog rada u Neubautenima. "Wings off flies" otvara poglavlje rhythm and bluesa, dok je najumjetničkiji pogodak grozomorna priča "A box for Black Paul", klavirska dugačka psihodelija uz minimalnu potporu gitarističkih eksperimentalnih efekata. Jedini ostaci rada The Birthday Party naziru se u pjesmama "Cabin fever" i "From here to eternity", ali oni se više odnose kroz otprilike sličnu tribal - neandertal strukturu kontroliranog ludila iz kojeg je postupno nestao onaj duhovno bolestan zvučni efekat. Ova druga kompozicija ima dinamičku minimalističku razradu koja kulminira u finišu. Te dvije i "Wall of misery" sa obradom Leonard Cohenove "Avalanche" su pjesme koje su snimljene 1984. specijalno za ovaj prvi album koji je pokazao niz novih Caveovih impresija - blues, folk, gospel i umjetničko oblikovanje glazbenog izraza što je bilo sasvim neočekivano spram njegovih radova s bivšim sastavom kada se divio prvenstveno britanskim post - punk izvođačima Teardrop Explodes i Echo And The Bunnymen.
Ovim albumom Cave se potpuno odmaknuo od bilo kakvog new wave ili rock kategoriziranja, te uplovio u isključive individualne vode u kojima samo on kreira vlastiti glazbeni i duhovni svjetonazor. Bio je to veliki, iznenađujuće kreativan i kvalitetan album. Iste godine objavljen je i odličan singl "In the getto" (E.Presley) / "The moon is in the gutter".
horvi // 11/11/2002