Nedostaje vam
Goribor? Na facebook stranici gitariste
Željka Ljubića iliti
Hans Piti Orlija stoji pod pojmom prošlost: Goribor. Tja, znači li to uistinu da više ništa neće biti...
Kako god, Piti se nakon puno kraće diskografske pauze no što je medijski vidljivo (Goribor je zadnji album "
Evo je banja" objavio 2012., a posljednji singl "
Jureći ljubav" 2013.) dva puta okušao u odličnim kolaboracijskim elektronskim albumima s
Terapalmom ("Osvit", 2012. i "Drugi", 2015), a onda koncem 2019. sa Zdenom Franjićem u projektu
Ekonomski Tehničari (album "Nedamise") vratio se na ono što odvajkada najbolje radi - svirki gitare u čistom akustičarskom izričaju. Jedan od bitnijih razloga što nije aktivniji s obzirom na reputaciju jest i njegova višegodišnja profesija obučavanja djece sviranju gitare u čemu je vrlo agilan i poduzetan, posebice kad je u igri blues, rock ili jazz kojeg najradije preferira.
I sad čudno ili ne, "The Junk" mu je prvi solistički album nakon 3 decenije javnog bavljenja glazbom, još od vremena prvog benda Na Ma Tha i najranijih korijena Goribora, benda Projekat taman u vrijeme raspada bivše velike federacije. Od tada je imao nekoliko frakcija i sporednih bendova (PT & The Dopes, Pretty Boys, Puzod...) koji su egzistirali paralelno s Goriborom (od cirka 2016. i Stoned Heads), no daleko od toga da su vrijeme i slava učinili svoje, nasuprot tome, učinio je život i životni putevi, pa se Piti tek u slobodnim trenucima, kada može, prepušta komponiranju i stvaranju novih, isključivo vlastitih glazbenih ostvarenja.
Ovaj album je s jedne strane čiste instrumentalne akustičarsko-električarske prirode za gitaristu njegovog kova: puno staccata, ambijentalija, melodičnosti, klasičarskih zahvata što se naukuju školovanjem i strogo uređenih aranžmana bez ikakvih ispada, a s druge strane je pak obogaćen s nekoliko gostiju koji ovakvom štimungu daju raširenu lepezu zvukovlja, bilo elektronske ili sitne udaraljkaške naravi. Kompozicije su vrlo kratke u rasponu od minute i pol do maksimalno 4 i pol minute, ne dave improvizacijama i nepotrebnim proširivanjem opsežnijih gabarita, elem, sve se odigrava spontano i ležerno pazeći na svaki takt, svaki ton i ništa nije tu tek toliko da popuni prostor. Uglavnom čitava konstrukcija je daleko drugačija od Goribora i prikazuje Pitija u onome izdanju kako otprilike 'za svoju dušu' druguje sa žicama ne nadosnimavajući nikakve naknadno dodane i odsvirane dionice. Takvih komada ima najviše, a oni u kojima mu ponešto pridodaju gosti
Janko Dzambas,
Pavle Dina,
Double B (iz Stoned Heads) ili
Marconiero svode se na sitnu pripomoć oko kibernetike i programiranih beatova od kojih ne treba očekivati đusku, mada je Janko odsvirao kraći gitarski pasaž u "
5 of us". Posebno mjesto zauzima 16 minuta dugačak bonus komad "
Pt-Tearpalm - (bonus traka I-III)", dakle ponovna suradnja sa starim suradnikom Tearpalmom koji je njegove psihodelične staccato intervale obogatio ambijentalnom elektronikom i tromim tempovima u sasvim neobaveznom jamming sessionu.
Nostalgičarima Goribora jedino će od prve upaliti tromi trip-hop "
Easy ft. Marconiero" i uistinu snažan plesni broj "
Above ft.Paydo Komma" koji nose prepoznatljivo vitalne reference posljednjeg studijskog, spomenutog albuma "Evo je banja" i logičku hipotezu da bi ovako mogao zvučati novi uradak ako do njega ikada uopće dođe. Ovo je sasvim lijep, ugodno slušljiv i neopterećen album Pitija kakvog se manje zna iz rakursa slavnog Goribora. I dodati ću, sretan mu rođendan na upravo današnji dan.
Naslovi: 1.Dubai, 2.Above ft.Paydo Komma, 3.Bullshit days Part one, 4.5 of us, 5.Take off, 6.Bullshit days Part two, 7.Weird boogie, 8.Elka king, 9.406, 10.Easy ft. Marconiero, 11.Mixdown I II III I/, 12.Pt-Tearpalm - (bonus traka I-III)
ocjena albuma [1-10]: 7
horvi // 04/12/2020