home > mjuzik > The Space Between Us

kontakt | search |

AKROPOLIS REED QUINTET: The Space Between Us (Innova Recordings, 2017)

Dobitnici Fischoffove Zlatne Medalje 2014., Akropolis Reed Quintet iz Michigana za ovaj treći album na inspiraciju su došli jednog vrućeg jutra upravo 2014. kada su preko Skype-a kontaktirali kompozitora John Steinmetza. Prije svega zanimao ih je njegov prvi pristup ka komponiranju materijala za duhačke kvintete, a kako je komunikacija odmicala, počele su nailaziti obostrane teme. Samo prije nekoliko dana aktualni događaj obilježilo je ubojstvo jednog lika s potjernice u Fergusonu, predgrađu St. Louisa, a ranije i smrt Erica Garnera u New Yorku koji je bio žrtva katastrofalno loše policijske subjektivne procjene. Snimci su obišli cijeli svijet, sjećate se? I tako su počeli redati slična zbivanja što su potresala javnost; iz tog kontakta se probudio njihov interes za angažiranim društvenim protestom. Vrlo brzo su svoje ideje predložili nekim kompozitorima, a četvorica su im skladali namjenski materijal upravo na takav scenarij.
[  ]

Ipak, kad se zavrti uvodna "Jesus is coming" s vokalnim loop samplovima dvije nizozemske bebe-djevojčice i lepršavim hip-hop/ funk/ scratch elementima, moglo bi se očekivati da će se glazbeni performansi odšetati u pravcu zvrkasto-zabavnog Youngblood Brass Banda, no to je ustvari samo zahvala kompozitoru Jacob TV-u koji je 2003. napisao svoj prvi komad za duhački kvintet inspiriran svjetskim bijesom, tugom i razmimoilaženjima u tumačenjima nemilih događaja u New Yorku i na Times Square-u. Ostatak materijala su namjenska, takoreći naručena djela što su ih za Akropolis Reed Quintet napisali David Biedenbender, Rob Deemer, Gregory Wanamaker i dakako, John Steinmetz, a gibaju se u pravcu redefinicije klasične komorne duhačke glazbe u modernom pristupu.
[  ]

Kako samu duhačku komornu glazbu prati standardiziran ugođaj, tako je ovdje vraški posložena kolekcija zahtjevala mnogo slojeva za obou Tim Gocklina, saksofon Matt Landrya, fagot Ryan Reynoldsa, bas klarinet Andrew Koeppea i klarinet Kari Landry, jedine dame u sastavu. Mada omotnica albuma s najlonskim vrećicama na glavi u LGBT bojama sugerira na neku dovitljivu zafrkanciju, glazba nimalo nije u takvom žargonu. Vrlo je tugaljivog senzibiliteta s promjenjivim tokovima gradacija u fahu gudačkih performansa što zahvaljuje izboru glazbenika na ovim specifičnim duhačkim instrumentima. Osobito tugaljive nijanse doprinose fagot i bas klarinet, a cjelokupni tijek fabule obznanjen je u pratećoj knjižici s opširnim pojašnjenjima šta je kojeg kompozitora navelo na kreiranje pojedinih tema. Da se ne zaglibi previše u analize što mogu potrajati satima i danima, sve te kompozicije imaju adekvatne priče na bazi otvorenih konflikta različitih opstrukcija i doživljaja dvije sukobljene strane kada nema nikoga iz one poslovice 'pametniji popušta'. Jedan od takvih primjera je Biedenbenderova "Refraction" podijeljena u 3 stavka gdje se u prvome, vrlo kratkom "Dead metal chicken" referira na apsurdnost utjecaja videospotova s youtube, posebice death metal spotova punih brutalnosti i njihovih refleksija na ljudsku percepciju. Zakukuljenost i sofisticirani tematski elementi prožeti su kroz čitav kontekst albuma kontemplacijom raznih oblika okršaja s mnogo predrasuda i krivo postavljenih stavova ilustrirajući šarolikost ljudskih karaktera, bili oni osobni ili kolektivni, ali kako god, prikazuju te refleksije s duboko ukorijenjenim opozicijama koje potežu vodu na mlin da se često pokušava tjerati kontra fizikalnih načela.

I što je još gore, baš u trenutku kada su članovi sastava promovirali Steinmetzu njegov komad "Sorrow & celebration for reed quintet & audience" u veljači 2016., samo sat uoči svirke u floridskoj Sarasoti, vijesti su javile da je šestero ljudi poginulo prilikom pucnjave u Kalamazoo, gradu udaljenom nekoliko sati vožnje. Nimalo ohrabrujuće, ali aktualnosti ovakve vrste teško je izbjeći. Akropolis Reed Quintet ih je sažeo dostojanstveno bez subjektivizma poput književnika koji se ne priklanja niti jednoj opciji.

Naslovi: 1.Jacob TV - Jesus is coming, 2.David Biedenbender - Refraction 1 - Dead metal chicken, 3. David Biedenbender - Refraction 2 - Kyrie for Machaut and Pärt, 4. David Biedenbender - Refraction 3 - Goat rodeo, 5.Dob Deemer - Gallimaufry, 6.Gregory Wanamaker - The space between us 1 - Coming together, 7. Gregory Wanamaker - The space between us 2 - As one, 8. Gregory Wanamaker - The space between us 3 - Remembering, 9. Gregory Wanamaker - The space between us 4 - Ever constant, 10. Gregory Wanamaker - The space between us 5 - The more we change..., 11.John Steinmetz - Sorrow & celebration for reed quintet & audience

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 14/04/2017

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Tourmaline

ANAHITA: Tourmaline (2017)

| 17/07/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Kerst per Savizi

MATEJ KRAJNC: Kerst per Savizi (2017)

| 16/07/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Playground

PAPERTANK: Playground (2017)

| 15/07/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Split blues festival 2016 - In memoriam Jadran Zlodre Gobbo

RAZNI IZVOĐAČI: Split blues festival 2016 - In memoriam Jadran Zlodre Gobbo (2017)

| 14/07/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Hey Satan

HEY SATAN: Hey Satan (2017)

| 13/07/2017 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*