home > koncert > Turbo tribina Slušaj najglasnije + Lou Profa, Kodagain, Babilonci, 12.IV 2011., Močvara, Zagreb

kontakt | search |

Turbo tribina Slušaj najglasnije + Lou Profa, Kodagain, Babilonci, 12.IV 2011., Močvara, Zagreb

Tribina o liku i djelu Zdene Franjića i njegovog Slušaj najglasnije vođena je pod paskom moderatora Dubravka Jagatića, dok su nas sa nastupom između ostalog, po prvi puta u Zagrebu i Hrvatskoj počastili sjajni knjaževački Kodagain.

Ajoj meni koji sam ja debil. Baš lijepo započinjem izvještaj. Ajoj meni, pa ja pojma nisam imao o ovome događaju i vjerojatno bi protekao bez moje prisutnosti da mi netko tog popodneva nije poslao kratki sms: 'dođeš na Kodagain u Močvaru?'. Posve mi je izmaknuo iz internet vidokruga ovaj event... Kodagain prvi puta u Zagrebu i Hrvatskoj, to se nije smijelo propustiti.
[  ]

Vrijeme je bilo prekrasno tog popodneva i ja debil koji ne pratim vremensku prognozu ko moj klinac kojem je to najomiljeniji dio TV programa, nisam niti ukapirao da će se temperatura spustiti za dobrih 15 stupnjeva Celzija. Otišao sam bezglavo u kratkoj majici i 'papirnoj' jakni, te se opako nahladio proklinjajući i sebe i kišu i prirodu i mater i sve po spisku kako su se vremenske prilike izmjenile za svega samo jedan sat.

No, zato se mogla dobiti porcija hladnog i šlampavog obroka Slušaj najglasnije, te daleko bolja filmska reprodukcija "O čemu se tu radi?" i najbolji dio večere koju je uredio Dubravko Jagatić, dobro znani kolega glazbeni kritičar sa www.tportal.hr.

Prvo je emitiran film kojeg je u različitim intervalima snimao Dražen Karakaš - Klit, vođa nekolicine bendova i projekata sa Slušaj najglasnije (D.K.K., D Polikkia...), a dokumentira neobaveznu priču na neobaveznim lokacijama sa imenima koja su na ovaj ili onaj način prodefilirala kroz underground scenu i Franjićev izdavački opus. Film traje 50-ak minuta i kroz šatro spiku i zajebanciju dočaran je sa intervjuima, monolozima i različitim snimcima u kojim između ostalih učestvuju Zdenko Franjić, Lou Profa, Igor Baxa, Neven Dužević, Danijel Brdar (Mlinski kamen), Depra, Ivica Čuljak Kečer 2., Zoff (Grč), Predrag Kraljević (Termiti), Aleks Sergo, grupe Mlinski kamen (zg), Sjekire (Ri), OŠ Sulud 3 (Ri), Kal (Bg) i mnogi drugi.
[ lou profa ]

lou profa   © horvi

Nakon projekcije koju je popratilo desetak ljudi jer su inače svi okupljeni (njih pedesetak) već ranije pogledali film, nastupio je LOU PROFA kojeg na zagrebačkim pozornicama nije bilo već dulje vrijeme. Kroz pola sata kantautorskog štimunga sa gitarom i njegovim veoma ugodnim vokalnim sposobnostima, prisjetio se nekih starih kompozicija, a izveo je i nekolicinu novijih sa nedavno objavljenog albuma "I Believe My Vision".
[ diskusija ]

diskusija   © horvi

Potom je uslijedila tribina koju je vodio Dubravko Jagatić, a sugovornici su mu bili Lada Furlan Zaborac (The Bambi Molesters), Lou Profa, Saša Zorić (Kodagain) i naravno Zdena Franjić. Bio je najavljen i Damir Avdić koji je trebao održati i nastup, ali se iz meni nepoznatih razloga nije pojavio. Dubravko je svojim finim i šarmantnim smislom za uređivanje diskusije tipične za radio emisije glavno težište teme usmjerio ka onoj početnoj fazi rada Slušaj najglasnije koja je vezana za vrijeme bivše Jugoslavije i prvih godina samostalne Hrvatske, a u razgovor su se povremeno uključili i neki od prisutnih promatrača također akcentirajući zbivanja oko prve kompilacije "Bombardiranje New Yorka" (1989) i prvih bendova koji su izašli na Slušaj najglasnije. Spika je tekla u zafrkantskom i ležernom tonu, Zdena je svojim nonšalantnim odgovorima nasmijavao publiku, a na pitanje koliko mu je droga pomogla u karijeri, izjavio je 'nemam pojma koliko mi je pomogla'. Bilo je i pitanja da li mu je ikada koji od onih bendova sa prvog "Bombardiranja New Yorka" došao i tutnuo 100 eura zahvalivši mu za promociju i plasman na rock scenu budući da su svi oni danas kultni, a neki od njih i enormno popularni, primjerice Majke, Messerschmitt ili ponovno aktivni Pogreb X, nekadašnji bend Satan Panonskog.

Jedan od najkonstruktivnijih odgovora na ovakvo pitanje uputio je Saša Zorić - Čombe, alfa i omega knjaževačke Kodagain koji je rekao da kako stvari za sada stoje, ne bi mjenjao izdavača jer se u ovom slučaju ne vrti priča oko love i zarade, već oko kreativne slobode kakvu nigdje nećete naći u kojoj se omogućuje nesmetano izdavanje albuma koliko god hoćeš. A Zdena je pronicljivo komentirao da bi on rado pristao na ponude i kompromise da mu uleti velika etiketa, kazao je 'pa kaj ti ne bi htio da ti netko ponudi pare za nešto što možeš napraviti?'. I tako to... Ali ono što redovito smeta kod samog spomena Slušaj najglasnije jest bazično naglašavanje te prve faze rada od 1987. sve do recimo 1993. kada se cijela priča nadebelo smirila sa jednim od posljednjih vinilnih izdanja u opusu Slušaj najglasnije, ploče pulskih Messerschmitt "Shake That Thing" nakon čega se izdavaštvo tokom 90-ih svelo uglavnom na audio kasete. Redovito se ponavljaju jedne te iste priče koje jesu zanimljive nekome tko ih ne zna, no vrlo rijetko isplivaju neke nove i nepoznate činjenice. Netko je večeras možda prvi put saznao da se na prvom "Bombardiranju" koje je vinilno tiskao Jugoton nije pronašla Satanova pjesma "Dragi sine moj" koja govori o incestu, a na audio kaseti jeste. A budući da su večeras mahom svi prisutni bili dobri znalci i poznavatelji tog perioda, ovo se sve skupa dojmilo kao lamentacija nostalgičnih memoara 'kada smo bili mladi, nadobudni, potentni i kada je r'n'r bio najbolja stvar na svijetu'. Ovo bi imalo smisla da je publiku činio dio mlađe generacije, no izuzev nekolicine dvadesetogodišnjaka, preostali dio auditorija su činili pripadnici rock plemena stasalih u 80-im godinama jugoslavenskog novog vala, punka i undergrounda.
[ babilonci ]

babilonci   © horvi

Na žalost, ovo je već neka 5-6-7 seansa sa veoma sličnom fabulom i nameće se samo po sebi da svi zaboravljaju ili nehajno u neznanju prelaze preko opusa Slušaj najglasnije u posljednjih nekoliko sezona koje su ustvari najplodnije i najkreativnije u svih dosadašnjih 24 godina djelovanja. Samo za primjer, u zadnjih 5 godina je objavljeno oko 300 albuma od kojih su neki doživjeli izuzetnu tržišnu transparentnost, popularnost i slavu o kojoj se osim slučaja zvanog Goribor uopće ne zna, odnosno o njima se sustavno šuti. Primjerice album crnogorskog benda (iz Nikšića) Autogeni Trening - "Previše" (2008) koji je dobitnik prestižne nagrade Davorin 2009. za najbolji regionalni debitantski album, potom bihaćka Alcoholica čijem je albumu "Retromanija" za dlaku izmaknula ta nagrada 2010. godine, potom albumi livanjskog Andrije "Zar i ti sine bildaš?" (2007) i "Tri albuma" (2009) koji su pokrenuli cijelu bujicu alternativnih noise-rock bendova koji pjevaju na domaćem jeziku, zatim sjajna djela Bojan Ilić Bokerinija, Infra-Red, Claymore, Olovnog Plesa, Franci Blaškovića i sve transparentnijih i popularnijih Cherkezi United, Trički, Skretničara, Marinade, te mnogih srpskih i slovenskih izvođača kojima je upravo sama činjenica da su objavili radove za Slušaj najglasnije otvorila mnoga vrata, pogotovo onih preko kojih dolaze na pozornice klubova, a nekima i velikih open-air festivala.

Nadalje, nevjerojatno je to da se etiketa kao takva i dalje smatra nekakvim poligonom isključivo za garažni rock i punk, no u zadnjih nekoliko sezona takvih imena i nema mnogo, pogotovo nema punk bendova koji se mogu izbrojati na prste jedne ruke. Slušaj najglasnije je danas posve otvorenih horizonta s obiljem elektronske, eksperimentalne i veoma moderne 'indie' rock i pop glazbe, a u posljednje vrijeme se mogu pronaći i jazz, ambijentalni, pa i posve avangardni izvođači kakvi su primjerice u onim epohalnim godinama 87-93 vjerojatno svima bili nezamislivi. Činjenica da je Slušaj najglasnije abnormalno napredovao u svim segmentima od samih autora koji se gotovo i ne usuđuju objaviti 'šrot' snimke (osim jednog izuzetka kojeg neću spominjati), ovom prilikom uopće nije potencirana. Kao niti neshvatljivo negiranje hrvatskih dušebrižnika koji dodjeljuju godišnje nagrade i priznanja koji ignoriraju izdanja Slušaj najglasnije, dok su ta ista izdanja u ostalim djelovima ex-Yu regije već godinama uvrštavana rame uz rame svih ostalih etiketa. Možda će biti u nekoj drugoj prigodi i sasvim drugačijoj priči o Slušaj najglasnije kakav je danas, a ne kakav je bio...
[ kodagain ]

kodagain   © horvi

Glazbeni dio ostatka večeri protekao je prvo u znaku knjaževačke
KODAGAIN
koji su se na svojem prvom zvaničnom nastupu u Zagrebu i Hrvatskoj predstavili u odličnom svjetlu. Možda se očekivalo da će se pojaviti kao cjelovit bend s pratećim glazbenicima, no u principu, kako je rekao sam Čombe, teško je u gradu kakav je Knjaževac pronaći ekipu koja je spremna za ozbiljan timski rad. Večeras su imali samo matricu na koju je Vladimir Ristić - Pekar uživo svirao akustičnu gitaru i ukulele, a kako su brzo izmjenjivali skladbe s pauzama od svega nekoliko sekundi, dešavalo se da nakratko ispadne iz takta ili se pak nije mogao na vrijeme sjetiti koje je koja pjesma budući da su gotovo sve slične u svojem kratkom art-pop formatu koji iznosi hardcoreaški kratkih minutu i pol. Čombe je cijelo vrijeme sjedio i revno se držao tekstova sa papira, no njegov vokal i izvedba su nešto najbajkovitije i najčudesnije što se moglo dobiti od cijelog ovog događaja. Njegov savršeni glas sam već niti sam ne znam koliko puta pozlatio u mnogim recenzijama, a ovaj put se ta tvrdnja i potkrijepila pravovaljanim dokazom da je pjevač bez premca na ovim prostorima u fahu senzibilnosti i emotivne interpretacije. Jedina mana ovog dvojca je što uživo ovako funkcionira na statičan način. Da je kojim slučajem moguće organizirati bend sa živim bubnjarem, klavijaturistom, basistom i gitaristom, njihov nastup bi bio artistički spektakl na nivou Bryan Ferryija. A tko zna, možda će se to i desiti...
[ babilonci ]

babilonci   © horvi

A BABILONCI sa Zdenom na glavnom vokalu su na kraju doslovce zabrljali i upropastili cijelu večer kao da su na svojoj uobičajenoj probi kod Hrca podno Medvednice. Njihov stalni bubnjar je bio indisponiran pa je uskočio neki novi momak koji vjerojatno ne zna niti jednu pjesmu što je rezultiralo nevjerojatnim metežom. Hrc je na gitari čas svirao basove, čas riffove, pokušavao je držati cijeli koncept na žicama, ali u spoju sa vidno ošamućenim klavijaturistom i bubnjarem koji je sve skladbe lupao kao da su neki klasični rock komadi, nije postigao ništa drugo osim totalne zbrke. A kad se tu još upleo Klit (Dražen Karakaš) koji je otpjevao svoju pjesmu "Sljedeći mjesec", zbrka i kaos su bili potpuni. Nitko nikoga nije pratio niti slušao, čak nisu niti ukapirali da Klit širi ruke i viče 'stop' u želji da vjerojatno prekine disharmoničnu kakofoniju, ali apsolutno nije išlo. Katastrofa. To me podsjetilo na jedan prastari video zapis The Fall iz sredine 80-ih kada je Mark E.Smith bio totalno pijan i cijeli koncert se svađao sa bendom koji nije shvatio šta točno car želi jerbo je ovaj na licu mjesta sklepavao nove stihove za pjesme koje još nisu niti bile komponirane. Uf! A na koncu, ovdje se pojavila i nova pjevačica Ljubica, te dva lika na mikrofonu od kojih je jedan maskota Babilonaca nalik na Vilmoš Kauboja iz Labaratorije Zvuka uporno vičući posve usporenim i jecavim glasćem 'zabava, samo zabava'... Izem ti takovu zabavu. Ovo je bio Muppet Show, ma da, prava raštimana zabava s neuigranim bendom.

A da bi se večer fantastično okončala, lijepo je uslijedio hladni pljusak na putu do kuće bez kišobrana i kabanice sa fenomenalnim utiscima o najfenomenalnijem bendu koji je još fenomenalniji od Loših Dečki kojima su mnogi spočitavali bukvicu da su nekad davno bili najgori zagrebački rock bend. Nije istina, Zdena je večeras pokazao da još uvijek drži no.1 u toj kategoriji kad god zaželi.

horvi // 15/04/2011

Share    

> koncert [last wanz]

cover: PRO-PAIN (USA) + DARKRISE (CH), 3.XII 2019., KSET, Zagreb

PRO-PAIN (USA) + DARKRISE (CH), 3.XII 2019., KSET, Zagreb

| 05/12/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Jonahan, The Siids @ Vintage Industrial Bar, 28/11/2019

Jonahan, The Siids @ Vintage Industrial Bar, 28/11/2019

| 05/12/2019 | jan vržina |

>> opširnije


cover: Acid Arab, Babilonska, Sladoled @ Tvornica kulture, 29/11/2019, Zagreb

Acid Arab, Babilonska, Sladoled @ Tvornica kulture, 29/11/2019, Zagreb

| 05/12/2019 | terapija |

>> opširnije


cover: Repetitor, Gazorpazorp @ Tvornica Kulture, 30/11/2019

Repetitor, Gazorpazorp @ Tvornica Kulture, 30/11/2019

| 04/12/2019 | jan vržina |

>> opširnije


cover: Brucošijada FFZG 2019 @ Pauk Skuc, 29/11/2019

Brucošijada FFZG 2019 @ Pauk Skuc, 29/11/2019

| 03/12/2019 | jan vržina |

>> opširnije


> chek us aut!
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net
> najawe [blitz]
  • 07/12/2019 | zg, močvara
    goblini
    of apes
    >> najawa @ terapija.net
  • 07/12/2019 | zg, lauba
    zoran predin i damir kukuruzović django group; "zoran pjeva arsena"
    >> najawa @ terapija.net
  • 07/12/2019 | zg, kset
    porto morto
    >> najawa @ terapija.net
  • 07/12/2019 | zg, tvornica, veliki pogon
    urban & 4
    >> najawa @ terapija.net
  • 07/12/2019 > 14/12/2019 | ri, ri rock festival
    petak 06.12. okc palach - mladi bendovi: hand of apollo, dream pocket, pokle, wuna, rašpa, grampa, detmeć + goblini, alergija.

    subota 07.12. okc palach - ri rock kipić - krešo i kisele kiše, the black room, the siids, my buddy moose, krankšvester.

    petak 13.12. pogon kulture - dobitnici glavnih nagrada ri rock kipić 2019, sexymotherfuckers, psihomodo pop.

    subota 14.12. pogon kulture - dobitnici glavnih nagrada ri rock kipić 2019, zdenka kovačiček & greenhouse blues band, edo maajka and band.

    subota 14.12 okc palach - mladi bendovi: urar, gilmea, miscreation + six pack, one step away.
    >> najawa @ terapija.net

>> sve blitz najawe


well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*