Ne baš toliko pop kao Pet Shop Boys. Jedan je od bendova koji, sa bas linijama i elektronikom, možda čak u vrijeme zaraze tim electro popom, fank bas linije, pop pjevanje, ženski vokali podsjeća na Stereolab ali sa ne baš toliko snage i motorike kao Stereolab.
Jedan jako uvježban pop bend, koji zna kad što treba i drži se tog sviračkog pravila "da mi ne znamo uopšte što je između toga", ne baš kao Siouxsie And The Banshees, već pomalo preteča "808 State - In YerFace", sa odličnim pjevanjem koje se uklapa u muziku, pravo pjevanje u vezi sa instrumentima, duvačem, vah gitarama. Sve je nekako idejno dobro uklopljeno, đe treba, mislim, Soft Machine je dosta doprinio tome da mi danas ovakve bendove shvatamo. Ostalošto smo čuli se valjda koprca iz sveopšteg uticaja koji je dobar.
Dosta toga instrumenti opisuju, što je rijedak slučaj, uključiti čitavu kreativnost da bi smo došli do muzike koju može čuti žena od 70 godina i tinejdžer od 13. Mislim toga više nema, pogotovo u priči o muzici, nekad je to, ja vjerujem, a da ovo ja vjerujem nije Mostar nakon rata, bilo drugačije dok je postojao ukus. Nije se toliko čula ulica, i ta ulična pamet koja je u stanju nenaviknutog pojedinca zateći nekim komentarom promišljenim nau lici, možda se on ne razlikuje bitno od onog na plaži, ali eto. Bas koji je idejno bitan. Pomalo je muzika i egzotika.
Ali nešto u uhu iz današnje perspektive "boli", kao da ta muzika nije slušljiva i za uvo je obično smeće. Svakako ima i onih jakosmirenih koji taj osjećaj čine prijatnim ali ako jedna pjesma prije toga zvuči tako glasno, mislim iz perspektive današnjice potpuno neslušljivo, kao da joj je istekao rok trajanja, mada taj remaster, ponovni produkcijski posao,čini svakako muziku ovovremenom, ali neizvjesnost je velika, očekivanje takođe kakoće to da zvuči ako cijenimo muziku, možda su to neki drugi postupci…
Jako lijepa pjesma sa još interesantnijim woodblock hladom. Možda je droga bila samo po ćoškovima rezervisana za problematične delikvente, te ona nema i dalje magiju koju je posjedovala na mnogim izdanjima do tada. Mada ona može da ima svoju intelektualnu motivaciju, za koju mi ne znamo da li je uticala dok pojedinac ne prizna. Muzika koja smiruje bez pretjerane potrebe da tražimo ljekove za to, dok se neđe isugerira da je potrebno i preko toga, mislim nema toga što Nirvana ne može da riješi na kraju krajeva, ako je to potrebno. Dobar način da se instrumentalno vrati na zvuk sa početka albuma u određenom trenutku. Dosta bendova ima u Crnoj Gori koji sviraju sličnu muziku, pokušavaju. Mada je ta muzika i na radio stanicama prisutna, samo što su obrade ono od čega bend živi nastupajući na terasama i u klubovima. Mislim da je u ovom periodu nastanka ovog albuma nastajao i Rep.
Naslovi: North
Only Together
Bootsy
Fever 103°
Naked And White South
Mickey Way
And Then She Smiles
Take Me Down
Anthem
ocjena albuma [1-10]: 7
edo žuđelović // 15/07/2022
PS: Singles & EPs
All Night Party (Factory, 1979)
Shack Up (Factory Benelux, 1980)
Flight (Factory, 1980)
Do The Du (Casse) (Factory (US), 1981)
Waterline (Factory, 1981)
Knife Slits Water (Factory, 1982)
Guess Who? (Factory Benelux, 1982)
I Need Someone Tonite(Factory , 1983)
Brazilia(Factory Benelux, 1984)
Lifes A Scream / There's Only This (Factory, 1984)
Wild Party (Factory, 1985)
Mickey Way (The Candy Bar) (Factory, 1986)
Greetings Four (MaterialiSonori, 1986)
Bootsy (Factory Records Australasia, 1987)
Backs To The Wall (A&M Records, 1989)
The Big E (A&M Records, 1989)
Your Blue Eyes (A&M Records, 1989)
Four For The Floor (A&M Records, 1990)
Won't Stop Loving You (A&M Records, 1990)
Good Together (A&M Records, 1989)
Twenty Seven Forever (Robs Records, 1991)
Loosen Up Your Mind / The Planet (Robs Records, 1991)
Mello (M-People Mixes) (Robs Records, 1992)
Tekno(Robs Records, 1993)
ACR And Denise Johnson - Turn Me On (Robs Records, 1993)
Soundstation Volume 1 (Robs Records, 1996)
Soundstation Volume 2 (Robs Records, 1997)
A Certain Ratio / The Human League - Shack Up / Being Boiled (Soul Jazz Records , 2002)
Do The Du (Soul Jazz Records, 2002)
Fila Brazillia Versus A Certain Ratio - Fila Brazillia Versus A Certain Ratio (Twentythree, 2003)
A Certain Ratio Feat. Barry Adamson - Dirty Boy (Mute, 2018)
Make It Happen (Mute, 2018)
Houses In Motion (Edit) (Mute, 2019)
Dirty Boy & Shack Up Remixed (Mute, 2019)
Berlin (Mute, 2020)
A Certain Ratio Feat. Jacknife Lee And Maria Uzor - YoYoGrip(Mute, 2020)
Friends Around Us (Part 1 And 2) (Mute, 2020)
YoYo Gi (Mute, 2020)
Always In Love (Mute, 2020)
ACR:EPC(Mute, 2021)
Compilations
The Double (Factory, 1981))
The Old & The New (Factory, 1985)
Force / The Old & The New (Factory Records Australasia, 1986)
Sampler L.P. (Rev-Ola, 1994)
Early (Soul Jazz Records, 2002)
B-Sides, Sessions & Rarities (Soul Jazz Records, 2002)
ACR:PERC (Mute, 2016)
acr:set(Mute, 2018)
ACR:BOX(Mute, 2019)