NACHTMYSTIUM: Resilient, EP (Prophecy Productions/ Lupus Lounge, 2018)
Često spominjem Blake Judda i njegov Nachtmystium. Bio je to dragocjeni black metal bend sklon eksperimentima, inovacijama, progresu, pa čak i avangardi. Mnogo toga je doprinio žanru dodavši mu plesne dance-rock atribute, bio je jedan od prvih koji je povezao shoegaze, gothic i post-punk u urnebesne crne galope, psihodeliju, r'n'r, rockabilly, elektroniku, naposljetku, baktao se i s preradama Pink Floyd koje su omrznute u ovakvom žanru, a usput si je natovario i horde protivnika jer je radio suprotno od nekih striktnih formata i načela, te je surađivao i s neonacističkim NSBM i skins subkulturama.
Bend je održavao skoro 15 godina izmjenivši čak 35 glazbenika, a sve se srušilo na pomolu konačnog komercijalnog uspjeha nakon šestog studijskog albuma "Silencing Machine" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=14610 (2012) kada se razotkrilo da je teški đanki, ovisnik o heroinu. Uhvaćen je prvotno u bezazlenom lopovluku kada ga je jedan fan prijavio da mu nije isporučio naručenu i unaprijed plaćenu ploču, a onda se počelo odmotavati cijelo klupko sličnih brojnih prevara jer je sav zarađeni novac trošio na heroin. Naime, kasnije je pod kriminalističkom istragom priznao da je na ime benda putem interneta i paypal sistema prodavao ploče, cd-ove, majice i slične artikle koje nikad nije isporučio kupcima, a niti nije imao namjeru da ispuni takve narudžbe. Policijskom detekcijom je utvrđeno da je na taj način prevario nekoliko tisuća klijenata zaradivši pri tome impozantnu finacijsku dobit, čisti keš za koji nije platio porez, a niti ispunio obaveze prema tadašnjim etiketama Earache, Century Media, Candlelight, Battle Kommand, Southern Lord, Pagan Flames Productions i Ascension Monuments koje su štampale artikle i bili pravno zakoniti vlasnici. U opciji je, između ostalog bilo čak 25 nosača zvuka: 6 službenih albuma, 2 demo materijala, 4 split izdanja, 2 kompilacije, 4 live albuma, 4 EP-ija, 1 video DVD i 2 singla. Čak je i DVD "Visual Propaganda: Live From the Pits of Damnation" (2005) 'prodavao' po 20 dolara iako je limitirani tiraž od 1000 komada kojeg je štampala Pagan Flames Productions bio odavno rasprodan i nije postojao niti jedan originalni primjerak na zalihama.
Lukavo je nakon sedmog albuma "The World We Left Behind" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=19851 (2014) objavio vijest da se bend raspada, a on definitivno povlači iz glazbe kako bi si život orjenitrao u drugom smjeru, tada je imao 34 godine, a ustvari je, kako se saznalo, odrađivao kaznu, a potom živio u skloništu za beskućnike i na teret države si sredio rehabilitaciju od ovisnosti. Ponovno se vratio 2017. s isprikom 'hvala svima na strpljenju, nadam se da ću sada ispraviti greške svima koji su bili žrtva mojih problema s ovisnošću, namjeravam pokloniti svaku ploču i cd, te ih isporučiti na prave adrese'. Tada je okupio novu postavu s njemačkim basistom Martin von Falkenstijnom (Kosmovorous, Mosaic, Seremoni, Ysengrin, Zwischenlichten, ex-Alchemyst, ex-Vivus Humare) i bubnjarem Nolan Jenkinsom (kasnije je došao Jean-Michel Graffio), održana su 4 koncerta kako bi Blake vratio dio novaca fanovima koje je prevario, te zainteresiranima dao i gratis ulaznice. Ujedno je najavio novi ugovor s Prophecy Productions, usljedio je ovaj povratnički EP koji je opravdano bio degradiran i ignoriran. Uz to, pojavio se digitalni EP "Ancient Howls of Dawning Fury", a o onoj ogromnoj kompilaciji "Retox: Remixes and Rarities" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=25390 (2017) realiziranoj u nekoliko varijanti od 70 minuta do čak 4 puna sata pisali smo u dotičnom vremenu.
Evo, ovdje je konačno i taj povratnički materijal sa samoironičnim omotom izmrcvarenog Blake Judda ruku vezanih na leđima i maskom na licu što odaje karakter prevaranta. Ništa ne može u potpunosti nadoknaditi svu navedenu štetu, a bilo je toga oho-ho, pa rečemo makar ovaj EP bio i najbolje što je Blake snimio, ali ipak to nije. Uključio je on ovdje uz navedenog basistu i bubnjara još mlađahnog klavijaturistu Job Phenex Bosa iz nekadašnjeg nizozemskog benda Beliar, a momentalno člana Dark Fortress, te session gitarista Joel Witte-a, do sada bez nekog poznatog angažmana.
Na 25 minuta ponuđene su 4 teme: uvodna kratka "Conversion" je tipičan instrumentalni 'intro' s nezamjetnim spoken-word samplovima filma "Requiem for a Dream", a naslovna "Resilient" tromi gothic relativno modernog post-black štimunga s ubačenim blastbeatovima za podizanje agresije koje ustvari nema. Synth u pozadini vodi harmoničan laid-back, dvije gitare su kompaktno razdvojene na hipnotički staccato i uobičajeni sirovi riff, vokal mu je ostalo prepoznatljivo režavo lajanje s emocijama, a od 4. minute pjesma odlazi u tipičan gothic-rock/ metal s The Cure manđetama. Sam gitarski rad ima svojih fantastičnih relacija: premda ovdje nema nikakvih solaža kao ranije, stvorena je melankolična melodijska protočnost koja bez obzira na izbor riffova služi svrsi poput naredne "Silver laterns" korespondirane sa shoegaze tremolima, punkerskoj maniri i relativno brzom tempu, a za sladokusce post-blacka "Desert illumination" od skoro 10 minuta donosi bespomoćnu atmosferu sa čistim vokalnim naracijama, te što je zanimljivo, uz pratnju kongi (!?) koje je pomalo paradoksno za očekivati u ovakvom žanru. Prvi dio kompozicije je lagani i trom, a od pete minute prelazi u sjajno režirani r'n'r/ rockabilly/ hardcore galop. Također se kroz čitav rad osjeća hipnotička jezovitost koja nije uronjena u iskrivljeno bolesne, pomahnitale lirske i zvučne strukture mada ima mračnu psihodeličnost oronulog svijeta pred armagedonom.
Nije ovo najbolje što je Blake snimio, no prikazuje ga da je još uvijek u igri da nije izgubio fitilj i iskru za kvalitetan i inovantan black davši nade da mu se kao velikom lopovu, prevarantu, đankiju i grešniku treba oprostiti. I onda još obeća da je počeo raditi na novom albumu s Pink Floyd preradama, da bi ujesen 2020. ponovno raspustio bend, izjavio da se prepušta drugim afinitetima pod nekim drugim imenima i projektima. Isključio je sve dotadašnje web stranice, na officijelnom facebooku nema ničega, stoji samo 'domaća poslovna djelatnost', službena stranica benda ne postoji, a iz dobro informiranih krugova pristigla je vijest o 7'' singlu "Chemical catharsis" objavljenom za doom, death i thrash etiketu Decibel iz Philadelphije koja štampa samo vinilne singlove i demo d.i.y. EP-iju s dva instrumentala "Blind spot" i "Celestial" gdje mu je jedina pratnja spomenuti bubnjar Jean-Michel Graffio kao najava novog albuma "Blight Privilege". I jbga, jel' to bend ponovno radi? To možda niti sam on ne zna. Nikad ne vjeruj đankiju...