Ono što se na vrlo dobro smišljenom prvijencu "Dugoselski juke joint podij 2047." naziralo tek tu i tamo da bi moglo biti i da moguće može otići u drastičnu ekspresivnost imena 'Montaža', to se na ovome drugom nastavku i desilo. Kvintologija Montaže je uistinu montirana kolažna svaštarija zanimljivog, ali hibridnog eksperimenta.
U preopširno pretrpanom opsegu od čak 85 minuta, živa svirka je gotovo minorna, a osnovni dio cjeline su isječci i inserti iz kojekakvih filmova, TV i radio emisija, odnosno prate neobaveznu interesnu sferu autora uglavnom na dokumentarističkom i slobodnom izboru koji u suštini nema neki striktno određeni koncept. Upravo taj manjak cjelovite priče u kojoj se u početku zgodno čuje šum prematanja VHS kasete i fragmenti iz crtića "He-man", a potom mnogih poznatih ex-Yu i hrvatskih filmova, te brda tonskih zapisa, rascjepkani su akustičnim pjesmama uglavnom elegičnijeg i ljubavnog sadržaja koji se baš i ne uklapa u izabrane sekvence što od relativno obećavajućeg uvoda vrlo brzo pada u samoj dramatici poput neke radijske emisije u kojoj glazbeni urednik baš i nije usklađen s tematikom voditelja - moderatora i popratnih priloga.
No, ne može se reći da u odsviranim pjesmama nema one znane Stipetove sposobnosti uglazbljivanja tuđih tekstova kroz zgodne blues/ folk brojeve "
Usnom razum pita", psihodelične "
Izlet u nebo" od 8 i pol minuta, ambijentalne "
Ti divna si", pa i bespotrebno minimalizirane obrade EKV "
Ljubav VIII", ponekog bijega u electro/ trip-hop "
Car Kolokol" ('
ubij babu krvopiju'), "
Progutat će nas planine", poluakustični electro/ trip-hop "
Ljudsko srce" ili elektronskih instrumentala "
Ovu noć provedoh loveći samoću" i preambicioznog "
Noć u Novom Zagrebu" od čak 11 minuta nespretnog improviziranja. A kroz monolog "
U svim trakama slovo K" popraćenog elektronskom podlogom može se saznati nekoliko vitalnih razloga zbog kojih je Olovni Ples prekinuo s radom (zadnji album "Nulti dan" objavili su još koncem 2013.).
Kad bi se sav ovaj porazbacani metež razdvojio posebno na te inserte, a s druge strane poredala samo čista autorska svirka (s ponekim sampliranim sekvencama), opet se ne bi baš nešto svrsishodniji i kompaktniji materijal dobio jer su oba slučaja teško prohodne šikare poput, karikirano govoreći, nekog zapisa s jedne audio kasete na kojoj se snimalo sve ono što se u dotičnom trenutku činilo zanimljivim na radio programu. Svaštara je ovo u kojoj se iz ozbiljnosti naglo skokne u neku zafrkanciju, pa u sjetnu melodramatiku, ljubavnu patetiku, socijalnu i društvenu krizu i tako redom s vjerojatnom nakanom stacioniranja fabule u šire vremenske razmjere od cirka carske Rusije 18. stoljeća, preko 1. i 2. svjetskog rata naovamo. Na što je to točno ciljao autor baš nije najjasnije zapetljavši klupko u gomilu čvorova i labirinata...
Naslovi: 1.Premotavanje zapečene trake, 2.Ja imam moć, 3.Usnom razum srce pita, 4.Izlet u nebo, 5.Lordanova dvadesete i sedma slika, 6.Ljudi, 7.Car Kolokol, 8.Policajac s Martin brega, 9.Istočnoprigorska veče, 10.Socijalna mikromanija, 11.Miljetić pokrivalo VCR-a, 12.Ti divna si, 13.Ljeto, 14.U svim trakama slovo K, 15.Europski duh, 16.Fuge plesnog podija, 17.Ljubav VIII, 18.Progutat će nas planine, 19.Mira Zupan, 20.Piše dole i cigarete, 21.Ljudsko srce, 22.Pucanj obalni, 23.Jalžabeat, 24.Ovu noć provedoh loveći samoću, 25.Namazan, 26.Romantični rondo, 27.Noć u Novom Zagrebu, 28.Ljudi
ocjena albuma [1-10]: 4
horvi // 18/05/2019