TRIBUTE TO DEAD GENTLEMAN: Tribute To Dead Gentleman, EP (Sharla Klub, 2017)
Iza ovog imena stoji David Angelevski, elektro-akustični muzičar koji vodi još jedan oneman projekt Pikolomini s kojime ima jedan EP "Deca vo dlaboko" (2013) i jedan album "Megu mitovi i bombi" (2015). Pikolomini najavljuje svoje treće izdanje za kasno ljeto (datum je navodno 14.IX), a ovaj EP s novim pseudonimom je zamišljen kao konceptualni obzor na neka bezbrižnija i romantično-utopijska vremena u kojima je mašta bila jača od socijalne opskurnosti, odnosno, kada je ljudski duh bio sretniji i zadovoljniji. Nije istina da siromaštvo nije romantično, kako kažu Vještice, jeste, može biti i obrnuto, ali tek kada se gleda iz rakursa idile u kojoj egzistencija nije posve ugrožena…
Centralna tema ovog 34 minuta dugačkog izdanja je klavirska tema "Newborn" koja je i najavila EP polumelodičnim, prilično ugodnim i sanjivim, skoro dream-pop Davidovim vokalom nalik na Jon Marsha iz nekoć popularnih The Beloved (imali su veliki hit "Sweet harmony" 1993.) pričajući o procesu životne transformacije koja se sukobila s individualnim premisama, religijskim dogmama, samotnjaštvom, te neprekidnim životnim vrtlozima, usponima i padovima da bi se uobličila kao novorođenče što neokaljano kreće u novi život. U prilog revitaliziranja idilične prošlosti, David se odlučio za vrlo jednostavni format nekoć popularnog francuskog cold-wavea koji je bio protuteža britanskom post-punku, a znao je nositi i obilježja elektronike. Uostalom, Francuzi su ga začeli na spoju Kraftwerk i Joy Division, pa je baš u tu svrhu centralna glazbena figura predočena kroz plesnu "Cold black wave" koja zvuči kao da je ispala na razmeđi albuma "Trans Europe Express" i elektronskih komada "Closer", odnosno onoga što su New Order nastavili tokom 80-ih.
I nije samo cold-wave ovdje jedan od ključnih stilsko-žanrovskih faktora. David se poigrao i s underground elektronikom u rangu acid-house radova Coil i Psychic TV igrajući se minimalističkim drone strukturama s malo tonova, ali mnogo unakrsnih harmonija (uvodna ambijentalna laganica "You lost the music"), blueserskom gothic etikom IDM-a ("Ride the light") ili soundtrack ugođajem klavira i sintetike (završna "Delta of venus"), a posebnu draž čini ironična obrada velikog ex-Yu evergreena "Devojko mala" u ambijentalnoj verziji s izvrnutim lirskim smislom.
Vjerojatnost za idući rad ovog projekta ima svoje čari bez obzira na Pikolomini. Premda ovakve slične glazbe na teritoriju bivše velike federacije ima u izobilju, David ima kreativno jaku autorsku imaginaciju da mračniji dio životnih putešestvija kanalizira kroz fuziju popa, elektronike i undergrounda na fini, tečan i vrlo pristupačan način.