Nakon godinu i pol dana pristigao je novi rad ćuprijskog Endless Conflicta, ovaj put objavljenog za novu etiketu Burning Bridges Records iza koje stoji autorska ličnost potpisana pod drone/experimental projektom Raven. Ne znam da li je namjerno ili slučajno, no već po drugi puta za redom djela Endless Conflicta imaju manjak jedne kompozicije. Na prošlom radu "
Valleys Will Tremble" (2011) nedostajala je skladba pod rednim brojem 8, a ovdje manjka redni broj 7.
No, zato je sadržaj znatno pomaknutiji u plesne sfere s natruhama EBM/ IDM-a i njegovog uobičajenog nintendo manira bez prevelikih oscilacija što se tiče eksperimenata premda bi se po naslovu rada moglo zaključiti suprotno. Mnogo repeticija i jednostavnih nadogradnji s ritmovima ili elektronskim ritmičkim mantrama bez ikakvih izrazitijih melodija izuzev u uvodnim "Boredom" i "Oppinion", nešto kasnije u najduljoj, dvodjelnoj "City", te najkraćoj "Imagination" i nisu preveliki zalog za 'dance' uzbuđenje, a jedna od vitalnijih karakteristika da su sve skladbe izrazito kratke znatno doprinose izazovu potpunog uranjanja u sadržaj. Čitav materijal je posvećen gradu u kome djeluje Endless Conflict, pa se sukladno s time tokom ovih 21.30 minuta proteže prilično linearna dimenzija kućnog ognjišta i društvene atmosfere u kojoj prevladava poprilična dosada.
Uz poneke žešće nabijene komade "Postmodern", "Meditation" ili iznenađujuće "Drink" sa ženskim vokalnim samplovima 'I'm moving dance now' kao izvađenih iz nekih house-rave poskočica 90-ih, glavnu osovinu nose ogoljene skice kojima očito nije niti u ludilu bila ideja vodilja razvijanje koherentne strukture. Pasaži vrlo opskurnih i kratkih sekvenci me osobno podsjećaju na fliper u kome se prilikom igre redaju šarena svijetla, efekti, drndanje, zvocanje i obavezna razočarenja s tek rijetkim zgodicima, bonus lopticama i nagradnim kreditom na zadnje dvije brojke rezultata. A vrlo slično je autor protkao osnovna zbivanja svojeg grada u malu pričicu sabijenu u kratkih 12 (ili 11?) kompozicija koje dočaravaju zavičajnu idilu bez ikakvih sentimentalnih i patetičnih prizora unjevši duh svjetske underground kulture koja u ovome gradu egzistira već poprilično dugo.
Moguće da sam naslov nosi i najdublju poantu - veliki eksperiment je uopće živjeti tamo gdje si stacioniran. 'Stand in the place where you live' (R.E.M., "Stand", 1988).
ocjena albuma [1-10]: 6
horvi // 13/06/2013