home > mjuzik > The World Is Remixed

kontakt | search |

KOMPILACIJA: The World Is Remixed (Black Planet Records, 2012)

[  ]

Poput histerično nažvrljanih grafita koje normalni malograđanin ne želi ni pogledati dok u strahu i pognute glave brzo prolazi pored njih, poput kanalizacija u velikim gradovima, gdje se luče i protiču razne tekućine ali koji bez te žile kucavice ne bi ni postojali, tako, hvala Bogu, imamo ono što je cinični internacionalni slang iznjedrio kao "underground". Podzemnu fantomsku silu, koje se općeprihvaćena "kultura" stidi i pravi se kao da i ne postoji, ali bez koje, baš poput kanalizacije, ne bi ni ona sama postojala. Jer sve što je danas tobožnji mainstream, jednom je bio underground.

Prva kompilacija mlade izdavačke kuće Black Planet Records je najnoviji, doduše žanrovski ograničeni, trenutni prikaz onoga što klije i živi svoj nekakav pod-život u srbijanskom undergroundu. Glavna karakteristika underground kulture je ta da se ona nalazi u permanentnom stanju prijelaza iz onoga što jest u ono što treba tek postati, a najlakše detektirati ju se može po tome što ona nije. Upravo radi toga ona i jeste najvitalnija i najživahnija sila. Ona živi od eksperimentiranja, pokušavanja izroditi nešto novo, do tada nepostojećeg. Taj proces je obilježen s dosta promašaja, ali i zgoditaka, a konačni sud o mogućem potencijalu i kvaliteti donosi najčešće samo vrijeme.

Ovih ukupno jedanaest pjesama, s dodatnih četiri bonus tracka i jednim video spotom, nas odvodi u onaj industrial/experimental dio te scene. Svakako najpoznatije ime na ovoj kompilaciji je ono od novosadskih industrial veterana dreDDup, koji su ovdje zastupljeni s pjesmom "We fuck until dawn". No, tu su još i pokoji drugi već dugogodišnji borci poput Figurative Theatre ("Storm reality"), Tearpalm ("Crashing the X Plain") ili Third I ("Is there a pilot in the Plain"), koji su očekivano obranili svoju reputaciju prekaljenih ekscentrika.

Ali kompilacija "The World Is Remixed" nudi i poneko iznenađenje. Tako je "We Don't Leave Things Like This To Second Chance" od Vladimira Popovića, prvog čovjeka ove neovisne etikete, u kolaboraciji s Jankom Džambasem, jedna odlična live izvedba u kojoj spajaju noise, industrial, ambiental i post rock u neku vrstu neobičnog lebdećeg eksperimenta, i koja ima svoj nastavak u bonus tracku "second one (kurt cobain on a plain remix)". Tu bi se izvrsno uklopile i neka od dvije pjesme Fluid Undergrounda, koje je zajedno s njima uradio dotični Popović na nešto ranije objavljenom singlu "One Second" (Black Planet Rec. BP000). Ali što je tu je. Idemo dalje.



Luka Ostojić - Ostoja nas u početnoj "Sunset on a Plain" odvodi u više ambijentalni dio ove kompilacije, potkovan drum'n'bass ritmovima i melankoličnim synth-teksturama. U isti ambijentalni koš spada i "Plain tera" od Atile Rajčića alias maD, koja je još jedno ugodno iznenađenje po svom konceptu mračnog noisea i elektronike. Za apokaliptičnu atmosferu, doličnu vremenu u kojemu živimo, se pobrinuo dreDDup u spomenutoj "We fuck until dawn", s kojom još jednom u svojoj maniri bombardiraju s oštrim ritmovima i kaotičnim izljevima raznolikih zvukova i šumova. Po sličnoj shemi udara i "Storm Reality" od Figurative Theatre, koji su si ovaj put uzeli za temu samu percepciju svijeta, na svoj tipični dadaistički način. Third I je s kratkom "Is there a pilot in the Plain" unio u cijelu stvar element dronea, a s vrlo ugodnom harmonijom u "To port" spomenuti Popović se još jednom vraća u talu s Draganom Stojkovićem kao Crocodile Tears.

Kroz čitavu kompilaciju se proteže, očito konceptualni, scenarij turbulentnog leta nekakvog misterioznog zrakoplova, možda oko "crne planete", aludirajući na ime ove etikete. Pa i potpuni naziv ove kompilacije je "Plain Session Vol. 1 - The World Is Remixed", koja se zapravo odnosi na prethodno objavljeno izdanje "Plain sessions: Volume One The World Is Flat", gdje su zastupljene one četiri pjesme koje se ovdje nalaze kao bonusi, prvotno objavljene za Underground Alliance Records. No, ova kompilacija je ne samo po svom obimu prerasla svoju prethodnicu, već se objelodanila kao jedno od rodnih mjesta srbijanske "alternativne" scene. I na kraju jedno, ako hoćete, zlonamjerno upozorenje: ako previše gledate u underground, može se desiti da on pogleda natrag i u vas.

ocjena albuma [1-10]: 7

z. marković // 22/11/2012

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Crescendo

THE SCARABEUSDREAM: Crescendo (2019)

| 10/07/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Krajnc pričakuje obisk s najvišje inštance

MATEJ KRAJNC: Krajnc pričakuje obisk s najvišje inštance (2019)

| 09/07/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: DIV / 22 / Nasmeši se i reši me

ORVEL / SEINE / BOHEMIJA: DIV / 22 / Nasmeši se i reši me (2019)

| 09/07/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Jutro u zavoju. Čvor

ČOPOR: Jutro u zavoju. Čvor (2019)

| 07/07/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: The Furnaces of Palingenesia

DEATHSPELL OMEGA: The Furnaces of Palingenesia (2019)

| 06/07/2019 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*