home > mjuzik > River Of Hades

kontakt | search |

THE RESIDENTS: River Of Hades (Ralph Records, 2012)

Instrumentalni art-eksperiment kultnih čudaka s okusom drone, noise, electro i ambijentalnog black metala.

The Residents ne mare za nikakve konvencije. Objavljuju albume šakom i kapom kako im se prohtije, a u posljednje 3-4 godine nanizali su ih čak 20!!! Najnovije informacije kažu da su nakon 40 godina karijere promijenili vokal, no o tome ćemo nekom drugom prilikom...

"River Of Hades" je kompletan instrumentalni album kojeg se čak može pronaći i u katalozima heavy metal scene pod žanrom goregrind. Šta? Ma jel' to moguće? The Residents i heavy metal baš nikako ne idu ruku pod ruku, ali u ovome slučaju ima neke istine u tome. Ako recimo Anathema ili Xasthur pripadaju metalu, onda mogu po ovom djelu i The Residents.

Premda je zvuk proizvod elektro-akustike, noise, drone i eksperimenata, nadebelo po svojoj prirodi miriše na ambijentalni black metal. Tematski je riječ o mitološkom Hadu, starogrčkom bogu podzemlja i mrtvih duša koje prelaze rijeku bez mogućnosti povratka, pa su tako skladbe naslovljene po klasicima mitova - "Acheron river", "Cocytus river", "Lethe river", "Styx river" i "Phlegethon river". Dugačke su i trome baš upravo kao i sam tok rijeka koji teče veoma sporo ka mraku i ambisu. Skladbe su mješavina mračnih filmskih pejzaža i poliritmičkih sinkopa elektronskih udaraljki sa drone-electro harmonijama syntova u koje se uključuju drveni duhački instrumenti, tabla, ksilofon i gudači, a u plesnom komadu "Styx river" iskorišten je i prirodno odsviran gitarski riff iz pjesme "Jailbreak" Thin Lizzy.

Sve skladbe imaju dinamiku i širinu, bogate su ezoteričnim atmosferama i ambijentima, eterično se gibaju u nepredvidljivim smjerovima koji su najčešće dočarani organskom psihodelijom i gustim slojevima atraktivnih avangardnih poteza, katkad zađu i u melodičnost ("Lethe river"), ali zbog nedostatka onog njihovog specifičnog vokala, takozvanog Randyija, nikada vam na pamet ne bi palo da su ovo The Residents.

Ovaj album je svakako drugačiji od njihovih radova mada su ovdje isprepleteni neki detalji s ranijih albuma "The Ughs!" i "Hades" (oba iz 2009), te multimedijalnog projekta "The River Of Crime" (2006), no osnovni zadatak ovog djela bila je kulisa za galerijsku zabavu Steve Ceria koji je angažirao The Residents da mu osmisle apstraktni umjetnički performans. U galeriju su postavljena dva DVD playera sa surround sistemom raspodijeljenim na 12 zvučnika postavljenim u krug, a s njih je izmjeničnim cik-cak sistemom dopirao različiti zvuk. Na jednom playeru se emitirala jedna polovica ovog albuma, a na drugom druga, odnosno, za tu priliku su The Residents napravili onaj stari eksperimentalni štos Flaming Lips od prije nekih 15-ak godina. Na jednom cd-u su bile snimljene samo dionice elektronike i synthova, a na drugom analogno odsvirani instrumenti i kad se sve to zajedno, tj. istovremeno emitiralo, osnovni cilj je bila reakcija posjetitelja. Kako tvrde izvori, feedback je bio očekivan; svi su ostali začuđeni kakofonijom koja im je unosila neugodne osjećaje i nezadovoljstvo, a sami The Residents su izjavili da su itekako zadovoljni budući da su ostvarili svoj naum dokazavši da 'kaos nije samo teorija', već ga je moguće dočarati i u praksi.

To je trebalo vidjeti i čuti, a ne bih se nimalo začudio da su i sami članovi benda bili tamo među posjetiteljima budući da se do dana današnjeg još uvijek i nakon 40 godina karijere ne zna sa sigurnošću tko stoji iza njihovih imena Randy, Carlos, Chuck i Bob. Pretpostavki ima mnogo, sumnja se da su u igri članovi Tuxedomoon i Yello, ali to sad i nije toliko važno.

Uglavnom, ovo je jedan sasvim drugačiji The Residents album kompresiran u cjelovito izdanje s analognim i elektronskim sekvencama, te je sasvim dovoljan dokaz njihove neuništive konceptualne ideje u veoma lijepom, mada i kaotično-eksperimentalnom raspoloženju.

Za slušanje i maštanje.

----------------------------------------------------------------------

Diskografija:
Meet The Residents (1973)
The Third Reich'n'Roll (1976)
Fingerprince (1976)
Duck Stab/ Buster & Glen (1978)
Not Available (1978)
Eskimo (1979)
The Commercial Album (1980)
Mark Of The Mole (1981)
The Tunes Of Two Cities (1982)
Intermission: Extraneous Music From The Residents' Mole Show (1983)
Title In Limbo - with Renaldo And The Loaf (1983)
George & James (1984)
Whatever Happened To Vileness Fats (1984)
Census Taker (1985)
The Big Bubble: Part Four Of The Mole Trilogy (1985)
Stars & Hank Forever: The American Composers Series (1986)
God In Three Persons (1988)
The King & Eye (1989)
Freak Show (1991)
Our Finest Flowers (1992)
Gingerbread Man (1994)
Hunters (1995)
Have A Bad Day (1996)
Wormwood: Curious Stories From The Bible (1998)
Roadworms: The Berlin Sessions (2000)
Icky Flix (2001)
Demons Dance Alone (2002)
WB: RMX (2003)
12 Days Of Brumalia (2004)
I Murdered Mommy (2004)
Animal Lover (2005)
Tweedles (2006)
Night Of The Hunters (2007)
The Voice Of Midnight (2007)
The Bunny Boy (2008)
Smell My Picture (2008)
Postcards From Patmos (2008)
Anganok (2009)
Hades (2009)
The Ughs! (2009)
Arkanzas (2009)
Ozan (2010)
Strange Culture/ Heackel's Tale (2010)
Dollar general (2010)
Talking Light Rehearsal (2010)
Beautiful Eyes (2010)
Dolor Generar (2011)
Chuck's Ghost Music (2011)
Lonely Teenager (2011)
Coochie Brake (2011)
River Of Hades (2011)

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 22/10/2012

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Zebra

ŠIZA: Zebra (2024)

| 27/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Jugoslavija 1941​-​1945

BRANDKOMMANDO: Jugoslavija 1941​-​1945 (2024)

| 27/03/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Disgraced Emanations From A Tranquil State

APPARITION: Disgraced Emanations From A Tranquil State (2024)

| 26/03/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: Levitate

GHLOW: Levitate (2024)

| 25/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Time to Breathe

SM4LLPOX: Time to Breathe (2024)

| 24/03/2024 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*