Sadržajnu i kadrovsku predpovijest glazbene grupe Borghesia nalazimo u kazalištu FV-112/15 i disku FV koji su prošle godine (uključujući i rad Borghesie - inače svi rodom iz Pule!) bili pregledno predstavljeni u Međunarodnom grafičkom likovnom centru u Ljubljani, što je bila i pobuda da se Založba FV odlučila za ovaj projekt i time dala prilog očuvanju povijesne memorije o glazbenoj sceni na prostorima nekadašnje Jugoslavije. Pojava glazbeno/performerske grupe Borghesia 1983. godine je jedan od centralnih događaja na slovenskoj altrenativno/subkulturnoj sceni osamdesetih. Ikonografija nabijena tvrdom erotikom i političkim konotacijama tematizirala je užitak na kojem se inzistira neovisno od njegove cijene (Žižek bi rekao nagon smrti) te je unijela nov vjetar u tadašnje umjetničke pokrete. S druge strane grupa je unijela u umjetničku scenu kreativnu i subverzivnu upotrebu modernih tehnologija (videa, kompjutersko programiranje glazbe, upotreba sintetiziranih i sempliranih zvukova i glazbenih sekvenca…) u trenutku kada je to bila domena mainstream glazbene produkcije. Po izlasku svoje druge ploče "Njihovi zakoni, naši životi", koja je 1986. aktivno promovirala slovenske alternativne društvene pokrete, grupa je našla izdavača u Belgiji (Play It Again Sam - PIAS) te se uključila u izrazito heterogeno glazbeno gibanje imenovano Electronic Body Music (EBM), sceni kojoj je zajedničko bila subverzivna-rokerska-pankerska upotreba novih tehnologija. Pored Laibacha, Borghesia je bila jedina svjetski znana jugoslovenska grupa koja je kreirala međunarodnu glazbenu scenu. Izdavački projekt "20. stoljeće - izabrani radovi" je sastavljen iz dva po raspoloženju i sadržaju različita dijela - diska s glazbom za alternativne plesne podije na čelu sa himničnim "Ni upanja, ni strahu" (Bez nade, bez straha) i diska s kompozicijama koje ne skrivaju svoje soundtrackovske ambicije.
Ploča
"20. stoljeće - izabrani radovi" je svakako odlična prilika da se mlađa generacija upozna sa svojim glazbenim korijenima i scenom koja je svojim djelovanjem opasno sudjelovala u stvaranju svijesti o nužnosti mijenjanja tadašnjeg nesnosnog političkog sistema i prije svega tražila individualne i/ili kolektivne strategije opstanka u "poludjelom svijetu" (ploča "Resistance" i 1988. godine je bila direktna kritika "poludjelih" nacionalnih osjećaja u bivšoj Jugoslaviji). S druge strane, za starije generacije ovaj je projekt prilika za sjećanje na stara revolucionarna vremena kad je pobuna bila moguća, smislena i s razlogom. Glavni elektroničar benda Aldo Ivančić poslije Borghesie surađuje s Bast Kolektivom (nastupili su i u Močvari), Strojmachine (ex The Stroj), producirao je oko 70 albuma i napravio mnogo glazbe za plesne predstave, filmove i preformanse. Pjevač benda Dario Seraval se nakon osamnaest godina glazbene apstinencije na proljeće prošle godine aktivirao i napravio glazbu za projekt "Marlowe" režisera Dragana Živadinova. Pored "Izabranih radova" za američkog izdavača Dark Entries će uskoro izaći reizdanje prve ploče "Ljubav je hladnija od smrti" i to na vinilu. Istovremeno duet počinje sa pripremama za sasvim novi glazbeni projekt Borghesie, koji s nestrpljenjem očekujemo.
upad: 0 KN
promo girl // 24/03/2010