home > mjuzik > Split Album

kontakt | search |

GIHT SHASIE & DESINENCE MORTIFICATION: Split Album (Guranje s litice/ Hyperion Records, 2010)

Zajednički album dva poprilično različita, ali stilski grindcore orijentirana hrvatska banda. Jedan klasično gitaristički, a drugi ekstravagantno eksperimentalan koji donosi najoriginalniji underground zvuk 2010. godine.
[ GIHT SHASIE & DESINENCE MORTIFICATION: Split Album - unutarnji omot ]

GIHT SHASIE & DESINENCE MORTIFICATION: Split Album - unutarnji omot

DESINENCE MORTIFICATION

Prvi dio cd-a pripada pulskim legendama koje postoje još od 1993. kada su bandovi bili prezadovoljni ako su imali i vrlo loš audio zapis na najobičnijim kasetama. Budući da su gotovo dvije decenije na sceni, kroz postavu im je prodefiliralo brojno članstvo, a koliko se iz biografije može uočiti, u današnjoj ekipi nema nikoga iz originalne postave. Ovaj materijal je ustvari kompilacijski pregled njihove karijere sa najranijim live snimcima iz 1995. do daleko kvalitetnijih studijskih radova iz 2001. i daleko najboljih iz 2008. koje su realizirali Rio (gitara, vokal), Matija (gitara), Hoc (bas), Vedran (bubnjevi) i Rajko (vokal na jednoj pjesmi).

Album otvara 6 novih snimaka iz 2008. koji su zabilježeni u studiju 'ja sam gluh' u Puli, te u skladu s etikom grindcorea niti jedna nije dulja od minute i pol. Što se tiče tehničke kvalitete, kao i same izvedbe, tih 5 minuta uistinu zvuči na svjetskom nivou. Bubnjevi su fleksibilno namješteni, bas pedala je repetativni galop koji umalo da ne zavara kako je umjesto čovjeka korištena ritam mašina, gitare su razdvojene u odmjerene 'fajlove', basovi su nisko 'odfrljeni', te je čitav zvuk banda veoma kompaktan i što je poprilična rijetkost u žanru, pjesme im 'hvataju' melodije. Globalizirati čitav žanr, a i sve podžanrove koji su na bilo koji način izniknuli iz klasičnog hardcorea moglo bi se danima, no evidentno je, barem na kurentnoj svjetskoj sceni, da se došlo do određenih granica kada čitav stil počinje pokazivati zasićenje mješajući se sa metalom, metal-coreom, funkom, hip-hopom, deathom itd. Koliko god da ovih prvih 6, a i narednih 7 pjesama iz 2001. vuku na metal/death zbog svoje iznimne brutalnosti, čekičarske brzine, odfrljenih distorzija i grubih vokala iz stomaka, drugi dio albuma sa starim snimcima iz 90-ih ipak pokazuje da je band svoje korijene imao u punku, a ne u metalu. Međutim, kao gotovo u svim slučajevima grindcorea, osnovni problem su apsolutno nerazumljivi vokali. Ima ljudi koji tvrde da ih potpuno mogu 'skontati' bez ikakvog problema, ali za moje uho ovakav način interpretacije bez obzira na svu svoju autentičnost žanrovske tradicije, nikako ne otkrivaju sadržaj tekstova, tako da u tom slučaju zaista nemam o čemu govoriti. Okej, sve je ovo u domeni stila, ali glazba na tih prvih 13 kompozicija je ono što uistinu predstavlja pravi grindcore u velikom sjaju.

Drugi dio snimaka Desinence Mortification su živi snimci iz 1995. (Uljanik, Pula, 8.XI) zabilježeni na audio kaseti, te su, dakako, posve mutno ćoravi, onako kako se to i radilo u vrijeme kada nije bilo kompjutera i programa za dotjeravanje zvuka. Unatoč lošoj lo-fi kvaliteti, može se uočiti punk/hc pristup u svih 10 pjesama i vrlo dobar komunikativan nastup njihovih tadašnjih frontmena Zlaje i Shikyija.

Međutim, uspoređujući današnji zaista kvalitetan zvuk i nabrijanu svirku na prvih 13 pjesama s ovim starim snimcima, doima se kao dva apsolutno nespojiva banda, tako da čitava ova zbrka ne predstavlja ništa drugo osim dokumentiranog zapisa o tome kako band zvuči danas i kako je zvučao prije 15 godina.

Ocjena (1-10): prvi dio: 7, drugi: 2
Web: www.myspace.com/desinencemortification

Diskografija:
Demo '94 (1994)
Second Demo (1996)
Split with Excreted, 7'' (1996)
Third Demo split with Spiridon Mekas Crust, audio tape (1997)
Fourth Demo (2002)
Split with Giht Shasie (2010)

GIHT SHASIE

Drugi dio ovog cd-a nosi 17 pjesama splitskog eksperimentalnog trojca koji je ovdje nafilao svega i svačega. Od techno-gabbera, industriala, preko noisea, natruha metala, sve do eksperimentalne glazbe i kojekakvih samplova (govor druga Tita, razne filmske i TV sekvence, havajska glazba...). Za razliku od prvog materijala "Killing Celebrities And Becoming Politicians", ovdje su se Giht Shasie (izgovara se 'giht šasije') obilato poslužili gitarskim riffovima, ritam mašinama, synthom, kaoss padom, mnogim efektima, ali i vokalima koje je, barem meni ponekad nemoguće odgonetnuti šta to i o čemu govore.

Prvih 7 kompozicija su snimke iz 2010. na kojima se Giht Shasie prikazuju kao transžanrovski križanac electra, industrial-metala i techno-gabbera na kojeg je moguće i tancati, a ispresjecane su urnebesnim samplovima i kojekakvim vokalnim ispadima. Čas su to samplovi na hrvatskom, čas na engleskom, čas su to njihovi prirodni vokali, a sve skupa je nevjerojatna zbrka, kaos i nered prekrcan ekscentrizmom kakvim isijavaju primjerice The Locust, pa i Melt Banana. Ostatak materijala, izuzev luđačkog živog zapisa "Fuck you all" (obrada Patarena), studijske "Z.P.K.N.S.S." (obje u šašavoj industrial-grindcore varijanti) i iskasapljene obrade "Motori" Divljih jagoda pod naslovom "Masoni" koju pjeva još luđi klinac Paško od nekih 10-12 godina su remiksevi i kolaboracije Giht Shasie sa 7 posve različitih underground izvođača. O tome koliko je ova naša scena bogata sa najraznovrsnijim autorima, najbolje prikazuje naredni tijek albuma gdje se slušatelj ozbiljno može zapitati kako to da se usljed ovakvih ideja hrvatsku tzv. alternativnu scenu povezuje sa Let 3, Pipsima, a ponekad i sa Urbanom i sličnim mainstreamom...

Elem, tih 10 uvodnih, nazovimo 'originala' Giht Shasie su komplementarni primjerci striktne underground etike gdje ne postoji nikakvo pravilo dosljednog klišeja. Jer kad prvi trenuci "Mrzim i ubijam" sadrže ženski vokalni sample koji govori o opsjednutosti sa nečastivim, a nakon urnebesnog plesnog miksa industriala, metala, grindcorea, elektronike i eksperimenata poput najluđih Nine Inch Nails dođe završni vokalni sample koji kaže da se nakon svega 'osjećam mirno i rasterećeno', globalni zaključak je da se Giht Shasie uistinu znaju doslovce zajebavati i raditi sprdačinu od svih onih pretencioznih konceptualnih djela koja se nalaze u širokom asortimanu općenite glazbene 'pop' subkulture. S puno electro-industrial ideja, ovih 10 kompozicija prikazuje čvrstu autorsku karakteristiku pobiješnjele satire na ortodoksan način. Čak u spoken-word uvodniku "Vatreno jezero paklenog ognja - live 2009" objašnjavaju svoj neobični ekscentrizam riječima 'Giht Shasie - debilni, imbecilni, retardirano mrtvi, umobolni kretenski, maksimalno razjebani delay'. To svakako nije generalna definicija njihovog cjelokupnog performansa, ali nije niti daleko od toga. Na neki neobičan način neopisivo asociraju na The Residents 'svinjarije' kada napadaju uglavnom neke tradicijske postulate, a primjerice Giht Shasie su se u "Smrtlar" pozabavili sa kasapljenjem "Foxy lady" Jimi Hendrixa. Davno je to bilo kada se u čudu slušalo i posmatralo Koju kada je izbrazdio "Love removal machine" The Cult i "Addicted to love" Robert Palmera, no ovaj egzibicionizam uokviren u najšašavijih 2 i pol minute na albumu zaista je teško objasniti. A to je ono što Giht Shasie posve približava The Residents formatima koji su bili najvidljiviji na prvim albumima "Meet The Residents" i "Third Reich'n'Roll". Mada se čini da ovdje postoji odsustvo 'koncepta', on ipak postoji. Posve je šašav, uvrnut do najortodoksnijih sfera i trebati će mu pokloniti dugotrajne analize da se pronikne u njegovu retardiranost. Ovakvih 20 minuta raspamećenosti kada mozak vergla na sve četiri strane svijeta uključujući i svemir i mikrokozmos uistinu je prava rijetkost čuti na hrvatskoj glazbenoj sceni.

Remiskevi i kolaboracije koje čine drugi dio albuma su posve drugačiji komadi od kojih istosmjerno zastaje dah. Da sada ne komentiram svaki ponaosob (ima ih 7 komada), usporedivi su jedino sa glazbenim izborom pokojnog John Peela koji je otkrivao najskrivenije kutke avangarde i undergrounda. U ovom slučaju se radi o nevjerojatnim radovima nalik na opozicijske tijekove druge polovice 90-ih sa industrial, jungle, d'n'b, experimental, techno i electro karakteristikama. Predugo bi bilo da pričam o tome, stari maestro me uvijek zadivio svojom proniciljivošću, a moram priznati i Giht Shasie s ovim apsolutno out-of-time izborom remikseva koje su im napravili DISCOPATH, MAD SHEPARD, RURAL & 4, DJ IMPLANT, ELECTROCUTIONERDZ (fantastična gabber-noise/techno obrada "Vatreno jezero paklenog ognja"), GRUUTHAAGY i ZIDAR BETONSKI. Ovo je urnebes s kojim Giht Shasie pokazuju da imaju dovoljno putra na glavi s kojim klize u budućnost.

Kod njih nema retra i sličnih eklektičkih 'pop' šablona. Oni idu naprijed. Sami, ono što se kaže glavom kroz zid, pa ako treba i protiv nevidljivog protivnika. Ovakvo čudo kreacije, spretnosti i domišljatosti na ovim ex-Yu područjima jedino se može pronaći u ponekim albumima sa novosadske etikete Dark:Scene Records. Ovo je urnebes ideje, zvuka i realizacije gdje se zaista ima što slušati u svakoj sekundi, a da nimalo nije dosadno.

Ako Giht Shasie može biti bolji, tim još bolje. Ali čini mi se da je ovo je vrhunac. Kraj albuma je skladba "Kraj", eksperimentalna psihodelična degustacija 'reda i rada' u ambijentalnom izdanju kakvog redovito isporučuje Brian Eno na svojim solo ili kolaboracijskim radovima.

Ovo je unikat hrvatskog undergrounda.

Ocjena (1-10): 10
Web: www.myspace.com/geehtshasie

Diskografija:
Killing Celebrities And Becoming Politicians, split with Tortured By Turtles, audio tape (2007)
Split album with Desinence Mortification (2010)

horvi // 28/11/2010


PS: Jedino što zbunjuje klasičnog slušatelja jest zbrka split albuma. 2-3 različite faze Desinence Mortification i razdvojeni segment Giht Shasie od gostujućih remikseva. Prenaporno. Da su objavljeni kao svaki dio posebno, imali bi drugačiji čar. Strpati sve na jedan cd je ipak preveliki zalogaj.
Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Vile Nilotic Rites

NILE: Vile Nilotic Rites (2019)

| 29/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Ono bitno o njima

KING UBU: Ono bitno o njima (2019)

| 26/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Libertin

VEDRAN RUŽIĆ: Libertin (2019)

| 24/11/2019 | jura |

>> opširnije


cover: Filip Fantoni

FILIP FANTONI: Filip Fantoni (2019)

| 12/11/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Upper Structures

PAVLE MILJENOVIĆ: Upper Structures (2019)

| 07/11/2019 | jura |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*