Portugalskog gitarista
Norberta Loba imali ste prilike upoznati na ovim stranicama putem njegovog šestog albuma "Muxama" (2014), a Oba Loba mu je projekt kojeg vodi s bratom Jõao-m, inače bubnjarem i sampleristom koji ima svoj
Jõao Loba sextet što je, dakako uključen na ovaj album. Njih dvojica su u principu većinski potpisnici glazbe na ovome drugom albumu, mada poneke potpisuju klavirist
Giovanni Di Domenico, klarinetist i flautist
Jordi Grognard, violinistica i trubačica
Ananta Roosens, te kolaborativno jednu Jõao Nicolau koji nije član benda. U postavi su još vokalistica
Lynn Cassiers koja je vrlo malo zastupljena, više u narativnom pogledu, te
Niels Van Heertum na tubi koja daje jako dobar šmek svojim baritonom.
Opisati glazbu benda je vraški zadatak jer u ovih 8 kompozicija provlače svašta, uglavnom u vrlo senzibilnim tonovima od ambijenata, jazzy konotacija, folka, popa i mnogih improvizacija po slobodnom nahođenju jer su izgleda svi muzičari vrlo dobro potkovani instrumentalisti što vješto barataju svakim terenom u kojeg se upuste. Jedina plesna "
Honiara" mogla bi zavarati svojom lepršavom vedrinom i toplim ženskim prostornim vokalima (bez teksta) u koje se upušta i Ananta s 'claphands' efektima da se ovdje radi o sljedbenicima zadnje pop faze Stereolab, međutim ostatak materijala je kompletno drugačije vrste. Prožet je kombinacijama akustične staccato gitare, ima ponešto i distorziranih solaža, te obilja melodičnih gradacija sa čistim atmosferičnim oscilacijama između minimalizma i orkestracija nadohvat moderne klasične glazbe. Svaka kompozicija, a uglavnom su instrumentali, poredani su u dinamičke aranžmane koji se gotovo pretapaju iz komada u komad tvoreći na određeni način simfoniju od skoro 40 minuta.
Nakon prilično prozračnog uvodnika slijedi razvučeni "
Macarrones" koji insinuira neke od znamenitijih faza David Sylvianovog opusa poput spoja one sjajne ambijentalne pop-pjesme "Nostalgia" (album "Brilliant Trees"), ambijenata s "Gone To Earth" i kolaboracija s Holger Czukayom. Drone nije daleko od toga. "
O funâmbulo sonâmbulo" je tugaljiva poput fado karmina, kratka "
Chuva no zinco" minimalistička a'la The Necks s pretapanjem u naslovnu "
Sir Robert Williams" koja pak pokazuje eksperimentalne sklonosti sa sitnim melodijskim jazzy ubodima potisnutim u pozadinu, a u njoj se ujedno pojavljuje i spoken-word, no o čemu prigušeno zbori Lynn nisam shvatio. Isto kao niti jezik na kome priča, engleski, portugalski, nizozemski, neki drugi, hm... S druge strane "
Basma-tea" je posve neobičan komad koji se doima da će eksplodirati u space-rock sinergiju duhača, gudača, klavira i električne gitare, no to se ipak ne događa čuvajući koncentraciju za završni psycho "
Lentilhas" s repetirajućom melodijom u dvije-tri izmjene tempova, ha, pa nešto poput pop-isticiranijih Tuxedomoon.
Elem, ovdje ima uistinu svačega u glazbenom pogledu i to prilično neodređenog, ali vrlo muzikalnog i melodičnog bez obzira na neke apstraktnije poteze. Za njihov prvi album "Oba Loba" kritičar Clive Bell iz magazina The Wire je dobro primjetio izjavivši da su njihovi '
hibridni instrumentali kanibalizirajući za popularne pjesme', odnosno, da se nadovežem, izjedaju pop scenu svojim kombinacijama svega i svačega u vrlo nježnom i nevinom tonu. Ovom prilikom su takvim suptilnim finesama dočarali poznatog rudarskog istraživača, škotskog Sir Robert Williamsa (1860-1938) koji se između ostalog obreo i u nekadašnjoj Portugalskoj Zapadnoj Africi, danas znanoj kao Angola gdje je u lučkome selu Loba po njemu prozvan željeznički kolodvor. A da li su braća Norberto i Jõao upravo potomci portugalskih doseljenika u Angolu, posve mi je nepoznato, no neke jako dobre čarke karizmatičnosti u svemu ovome itekako ima.
Naslovi: 1.Legionella, 2.Macarrones, 3.O funâmbulo sonâmbulo, 4.Honiara, 5.Chuva no zinco, 6.Sir Robert Williams, 7.Basma-tea, 8.Lentilhas
ocjena albuma [1-10]: 8
horvi // 08/04/2017