Ne mogu se oteti dojmu kako je ovo savršena pjesma u idealno datom trenutku kada na političko-društvenom planu sve propada u ambis, a umjetnici poput Boe to koriste na isti način kao i prije 30 godina kada su napravili čuveni "Milion".
Nadam se da ste do sada već čuli novi, najavni singl "Pijavice" za predstojeći, sedmi album Boe. Nevjerojatno je to kako ovi ljudi i dalje ostaju mladi sa idejama i kako ubijaju svu moguću konkurenciju na ovim prostorima. Stalno su ispred vremena (ili u njemu), ali nikada nisu bili nikakav retro, mada bi im to u ovim decenijama dobro došlo kao Juri Stubliću i revivalima EKV koji se prodaju klincima kao mističan i nedokučiv bend. Oni su takvi umjetnici koji opovrgavaju bilo kakav eklekticizam i hrabro koračaju naprijed ne osvrćući se na prošlost. Ovaj najavni singl je fantastični suvremenik "Miliona", hita koji im je otvorio vrata široke javnosti zavukavši se u svaki zapećak bivše ex-Yu.
Kombinacijom umjerenog nu-metal/ hip-hop tempa, snažnih 'gmizajućih' funk basova nalik na mnoštvo toga (od Mick Karna do Tony Levina, Jamaaladeen Tacumme i Gerard Smitha iz TV On The Radio), te Frippovskih režavih, skoro pa eksperimentalnih gitara iz najkreativnijih razdoblja King Crimson, ova pjesma oduševljava zvučnom i tehničkom izvedbom u svim pogledima. No, onaj najčujniji dio se očitava u vješto sofisticiranom tekstu 'pijavice piju me, u njima je pola mene, smiju mi se, jer one liječe samo sebe... a čini mi se da jednom bit ću slobodan... pijavice, množe se, u njima je već pola mene, neće stati, po meni gmižu, pužu, smiju se...'.
To je prava Boa. Drugačija od one iz 1981., ali vrlo slična. Pjesma govori o istim socijalnim stvarima, na isti artistički način kao što su nekad 'oni u odijelu' nosili 'milione', tako danas pijavice gmižu po svim porama ljudskog dostojanstva degradirajući pojedinca. Boa je i dalje ostala new-wave grupa sa post-punk nabojem i šminkerskim dizajnom koja se nikada nije prodala za šaku karamela poput mnogih bivših novovalnih vedeta.
ocjena albuma [1-10]: 10
horvi // 05/11/2011