home > muviz > TRAFFIC

kontakt | search |

TRAFFIC (Steven Soderbergh, 2000)

uh, sve bi bilo puno lakše da sam poslušao dejana i napisao ovaj osvrt još prije dva, tri tjedna kada sam film i pogledao i kada su još dojmovi bili friški. ovako sada moram jako jako naprezati svoj sustav za pamćenje za koji mnogi koji me poznaju, kažu da baš i nije neki najbolji model. stoga, molim za razumijevanje ako sam neke činjenice iz filma propustio napomenuti.

dakle, četiri se paralelne radnje odvijaju u filmu, 3 američke i jedna meksička. u jednoj, federalni agenti hapse tipa koji im pokušava prodati veću količinu ilegalne supstance da bi im kasnije on postao krunski svjedok protiv povećeg narko-dilera. u drugoj sudac američkog suda (michael douglas) je promaknut na čelo državnog ureda za suzbijanje droge; mlad i nadobudan misli i (stvarno se nada!) promijeniti neke stvari dok u isto vrijeme njegova kćer se druži sa svojim vršnjacima, filozofira o nepravdama sustava i prijeko potrebnoj individualizaciji svih ljudi i, naravno, uživa razne opijate. i zabrazdi u njih… u trećoj priči, dea i policija hapsi (gore spomenutog) narko dilera, a njegova supruga (catherine zeta-jones) uopće ne znajući čime joj se dragi muž u slobodno vrijeme bavi, pokušava spasiti obitelj. u četvrtoj, pratimo rad meksiče policije (benicio del toro) i specijalne postrojbe za uništavanje narko kartela pod vodstvom karizmatičnog generala salazara (milian)… i naravno, ne trebam ni spomenuti da kako film odmiče, radnje se međusobno povezuju i isprepliću.

u 90-tima je krenulo masovno pojavljivanje droge na velikom platnu; bilo da su filmovi hedonistički pokazivali uživanje u njoj (trainspotting), naprosto pokazivali kako je ona cool (pulp fiction, true romance) ili se baš samim problemom droge bavili (njih je bilo naravno najmanje). ono što je do tada bilo sablažnjiva i rijetka pojava, postalo je najnormalnija pojava na velikom/malom platnu (čak i u beverly hillsu, sjećate se?).

no, soderbergh (seks, laži i video trake) je s trafficom napravio nešto sasvim drugačije (btw, to je navodno prerada navodno odlične britanske mini-serije put droge, čak emitirane 80-tih godina i kod nas). droga je njegov glavni lik filma, motiv koji povezuje sve priče i sve likove. on je pokazao drogu kao biznis, pokazao neke njene putove, neke ljude koji pri tom zarađuju (više ili manje) te razloge zašto borba protiv nje je nalik donkihotovskom jurišanju na vjetrenjače ("dok je god potražnje, bit će i droge" kaže jedan lik u filmu). soderbergh nas ne veže uz svoje likove, on nam ih jednostavno pokazuje. on ne radi angažirani film na onaj način da se nakon izlaska iz kina sjećate bijesni, puni energije da odmah promijenite nešto, već jednostavno nam pokazuje zašto problem droge (kao biznisa, ne problem uživanja droge kod mladih, iako postoji nešto i o tome u filmu: odnos m. douglasa i kćeri, iako mi je to osobno, najlošiji dio cjeline) je toliko kompleksan i zašto se on ne može riješiti samo dobrom voljom, a možda čak i iskrenom željom ljudi na položajima. droga je veliki (ako ne i najveći) biznis, a kao i u svakom biznisu, postoje interesi, veze, korupcija i sve ostale stvari koje se ne mogu (samo tako) promijeniti. ono što mi se dopada, mali happy endići se pojavljuju unutar priča (moglo se beztoga!), ali globalno, droga je pobjednik.

kamera je u filmu jako dobra, glazba također (sada kada glazba u filmu podrazumijeva "napumpani" soundtrack pjesama koje najčešće (čast iznimkama!) uopće ne pašu uz sliku koju trebaju glazbeno pratiti, vidjeti jedan mainstream filmski uradak koji ima pravi filmski score, prava je uživancija). benicio, cooler ("malo vuče na marijana bana, zar ne?" primjetio je jedan frend), je definitivno zvijezda filma (dobio je i oscara za tu ulogu, ako se ne varam, ako nekome to uopće išta znači. mislim, njemu će otvoriti razna vrata, postat će nova velika supermegaturbo zvijezda, ali nadam se da će pažljivo birati daljnje filmove i da neće postati novi banderas ili neko slični). catherine je jako dobra kao prava majka koja se bori za svoje mladunce i iz krhke djevojčice navikle na visoki komfor se u času pretvara u zvijer koja ne preza ni pred ubojstvom da bi zaštitila sebe i svoje. čak ni michael nije toliko naporan i bezličan, kako to već on zna biti…

sve u svemu, obavezno pogledati! preporučam svima iz državnih službi kojima je droga tj. suzbijanje iste posao (jer ipak je i naša država dio jednog od brojnih puteva), a možda i pokoji diler nešto u njemu nauči (for a s lutkama)…

ocjena filma [1-10]: 8

sale // 05/09/2001

Share    

> muviz [last wanz]

cover: Nebeska tema - Film o Vladi Divljanu

Nebeska tema - Film o Vladi Divljanu (Mladen Matičević, 2019)

| 13/06/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Bumblebee

Bumblebee (Travis Knight, 2018)

| 04/01/2019 | robert tabula |

>> opširnije


cover: Andaluzijski pas

Andaluzijski pas (Luis Buńuel, Salvador Dali, 1929)

| 01/11/2017 | terapija |

>> opširnije


cover: PAKLENI VAL

PAKLENI VAL (Ericson Core, 2015)

| 07/01/2016 | robert tabula |

>> opširnije


cover: Posthumne avanture inspektora Цхарлиеа

Posthumne avanture inspektora Цхарлиеа (d.i.y., 2015)

| 06/06/2015 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> podaci o filmu
cover: TRAFFIC
uloge: michael douglas, benicio del toro, catherine zeta-jones, erika christensen, steven bauer, dennis quaid, tomas milian, benjamin bratt, don cheadle, luis guzman, selma hayek, alec roberts
fotografija: steven soderbergh (pod pseudonimom "peter andrews")
montaža: stephen mirrione
glazba: cliff martinez
scenarij: stephen gagan (po originalnom scenariju simona moorea)
režija: steven soderbergh

> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*