Moderan azijski film, kao što već i vjeverice u šumi znaju, doživio je veliki komercijalni bum u posljednjih 10tak ili više godina. Od akcijskih filmova koji su izvršili jak utjecaj na Quentina Tarantina i masu mu klonova, preko renesansno borilačkih naslova (
"Crouching Tiger, Hidden Dragon" (Ang Lee, 2000),
"The Hero" (Yimou Zhang, 2002) ili
"House of Flying Daggers" (Yimou Zhang, 2004)) i jakih autorskih imena kao što je primjerice Wong Kar Wai (
"In the mood for love") do posljednjih uradaka smještenih u recentniju budućnost (
"Memories of Murder" (Joon-ho Bong, 2003),
"Tae Guk Gi" (Je-gyu Kang, 2004) ili
"Oldboy" (Chan-wook Park, 2003)), filmovi su to koji ostvaraju zapažen odjek u svijetu.
Andy Lau u možda dosad svojoj najkulerskijoj ulozi
Trilogija čiji prvi dio predstavljam danas je u neku ruku nastavak svega toga opisanog uz jednu zanimljivu činjenicu. Naime, kako su domaći filmovi u Hong Kongu nakon njegovog "preuzimanja" od strane Kine počeli gubiti bitku sa holivudskim mega hitovima, napravljena je ova "policijska" serija filmova koja uključuje mnoge azijske zvijezde - upravo je time počeo domaći trend blockbustera. Sva 3 filma tako okupljaju kremu filma i estrade što samog Hong Konga, što Azije: Andy Lau, Tony Leung, Anthony Wong, Eric Tsang, Kelly Chen, Carina Lau, Francis Ng te kineski glumac Chen Dao Ming (car u filmu
"The Hero") - imena koja možda na prvi pogled ne otrivaju puno, ali ako ste imalo upoznati sa sedmom umjetnošću tog dijela svijeta, face će vam biti poznate.
U prvom dijelu pratimo paralelno živote dvojice junaka smještenih na suprotnim stranama zakona - prvi je undercover policajac Chan Wing Yan (Tony Leung) koji već 10 godina radi za mafijaške obitelji, a drugi je mafijaš Lau Kin Ming (Andy Lau) koji je visoko dogurao u policijskoj hijerarhiji. Obojica, osim što imaju zadatak pomoći svojoj strani da stane na kraj onoj drugoj, dobivaju i zadatak da uhvate ovu drugu krticu smještenu u svojim pravim redovima...
Sam scenarij, koja se ne temelji na eksplicitnom nasilju već na psihološkoj igri mačke i miša, je glavna zvijezda filma- kada to kažem, ne želim niti malo umanjiti kvalitet svih ostalih aspekata cijelog filma. Redatelji Andrew Lau i Alan Mak, odlično stvaraju atmosferu punu iščekivanja, napetosti i time nas naprosto priljepljuju za ekran. Pištolji naravno koji put zapucaju, ali glavno oružje su prvenstveno sive stanice svih sudionika dvoboja, uz mobitele koji se konstantno priskluškuju.
Napete i sjajno režirane priče, odlične fotografije (1 direktor fotografije je sam redatelj Andrew Lau, a drugi Christopher Doyle, koji je radio s legendarnim Wong Kar Waiem), dojmljive filmske glazbe (osim u nekoliko romantičnih trenutaka kada malo vuče u saharin) i efektnih glumačnih ostvarenja, "Infernal Affairs" zaslužuju iskrene preporuke svima koji vole "policijske" filmove.
što je naj, gl. junaci su i glazbeni freakovi, kao stvoreni za terapiju!
ocjena filma [1-10]: 9
sale // 12/10/2006
PS: I da, to da Hollywood mora snimiti remake da bi ova napeta priča obišla svijet, dovukla ljude u kino i financijski isplatila trošak prikazivanja, je žalosno dovoljno samo po sebi da bi na to trošio riječi. Poučen osobnim iskustvima sa, u pravilu uvijek slabijima od originala, američkim rimejkovima, pokazat će se da li je "The Departed" "Goodfella" Martinu i zvjezdanoj mu ekipi (Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen, Alec Baldwin,...) trebao u životu.