Nakon poduže stanke, Spielberg se vratio u redateljsku stolicu sa dva ostvarenja koja su izašla u blagdanskom razdoblju sa polovičnim uspjehom. Avanture Tintina su uz pomoć međunarodne zarade uspjeli ostvariti veliki uspjeh, ali sa staromodnim ostvarenjem o konju koji prolazi kroz ratna zbivanja nije imao toliko sreće. Što i ne treba previše čuditi jer se okrenuo uspješnoj knjizi koja je bila pretvorena u uspješnu predstavu i koja je nekako završila kao neuspješno koncipirani film. Problem nije u nedostatku glavnog ljudskog lika - konj je sasvim uspješan u svojoj centralnoj ulozi i najzanimljiviji dio filma - niti u melodramatičnim scenama koje su potencirane do točke pucanja. Montaža filma je isto dio problema, a ni scenarij ne nudi puno više na pladnju. Servirano hladno i bez previše pravih emocija, ostaje nam film o konju koji kao jedina dobra stavka ne može podići film iznad onoga što je. Nepotrebni celuloidni pozdrav staromodnim filmovima koji nema snagu prošlih vremena, a djeluje zastarjelo u okvirima vremena u kojem je nastalo. Radnja nikada ne uzima pravi zamah, a scene se vrte kao male zatvorene cjeline, tek neke natruhe povezuju priču o dječaku koji je odgojio konja i koji se na početku I. svjetskog rata mora od njega rastati i užasnim događajima koji će ih napokon, možda, spojiti.
Glumac koji je izabran za tu ulogu nije sposoban prenijeti više od jednog izraza lica i nije ni blizu drugih mladih glumaca koji su prodefilirali kroz Spielbergove filmove, a samim time pridonosi neuspješnoj realizaciji filma koji djeluje kao ostvarenje debitantskog redatelja bez prave vizije. Stavkama koje snižavaju kvalitetu filma može se pridružiti i neujednačeni ton filma koji plovi od pitoresknog seoskog života do ratnih stradanja, a da se tranzicija ne osjeti. Jedini trenuci koji izazivaju empatiju i sućut su scene u kojima jadni konji stradavaju na sve moguće načine. Jeftini trik da se gledatelj prepusti bilo kakvoj vrsti osjećaja jer ništa drugo ne djeluje kako bi trebalo. Karakterizacija njemačkih vojnika je smiješna, a dijalozi su na granici gluposti i ignorancije.
Spielberg nema savršeni opus, ali ovaj film može ponosno zauzeti mjesto među najgorim ostvarenjima koje treba što prije zaboraviti.
ocjena filma [1-10]: 5
robert tabula // 13/01/2012