home > mjuzik > Chwakka

kontakt | search |

SASSJA: Chwakka (Menart, 2024)

Kada se naši regionalni reperi i rasta/reggae izvođači nabacuju raggamuffin, rastafarijanskim, ganja i sličnim štosevima glumatajući svoju utjecajnu zajednicu s Jamajke, južnih, te west & east coast dijelova USA pokušavajući dočarati furku na nekom lokalnom nivou, obično ispadaju smiješni, neuvjerljivi, patetični i do paradoksa iritantno infantilni. Međutim, tuzlanska Sassja (Sanela Josipović) se dovitljivo služi autohtonim bosanskim slengom kojeg vjerojatno mnogi ne kontaju u potpunosti: čas je na ijekavici, čas na ekavici, a značenje ponekih riječi valja potražiti po mahali i uobičajenom dijalektu ulice. Uostalom, prvi pravi američki reperi su se služili upravo svakodnevnim govorom ulice vlastitog kvarta i nisu se obazirali na neku pravilnu govorničku estetiku i etiku službenog, to jest standardnog književnog jezika.
[  ]

Shodno tome, naslovna tema "Chwakka" (čvaka) s kojom se otvara ovaj njen treći album jest ono što bi se u purgerskom slengu protumačilo 'kužač', onaj koji sve shvaća, sposoban je, ima iskustva i u svašta se razumije, a to često zna biti i vrlo arogantno i prepotentno za okolinu koja takve likove zna zaobilaziti i ignorirati. Pa ipak, ona ne pretendira ka takvoj vrsti 'čvakera' već elokventno, znalački i autoritativno zabavno uranja u koheziju individualnosti prateći kurentni svijet u posljednjih 5-6 godina koliko se pripremala za ovaj rad nakon sada već davnog "No Problemo" iz 2017., a konkretizirano, to su sadržajno bogate poetske konstrukcije s gomilama stihova koji predstavljaju njena razmišljanja, razmatranja, aspekte, a koji puta i lukave konfrontacije sa suživotom regionalnog svjetonazora kojeg kroje cajkaški svjetonazor, šabanistički mentalitet i kompromitirajući urbani etos s redovito diskutabilno sumnjivom malograđanštinom. Pravila ponašanja s lascivnim devijacijama što se smije, što ne smije, a što obavezno mora, pa mobitel fazoni s tipfelerima, onda prazni razgovori u kome nitko ništa nije rekao kroz licemjerje, seljačko dobacivanje, nađe se ponešto o DJ zafrkancijama, sjećanjima na ratno djetinjstvo, ishitreno brzopletim odlukama, a i tek ponešto o emotivnim sferama, no kroz čitavu fabulu ostaje hladne i mirne glave. Ne pametuje, ne pokazuje bijes, agresiju, depresiju ili neko isijavanje angažiranog stava, no ostavlja dojam konstruktivnog komentatora poput pronicljivog reportera koji zna do koje granice vokabulara može sofisticirano sa začkoljicama doprijeti do suštine ljudske banalnosti izbjegavajući vulgarnost i trivijalnost.



Na albumu ima sijaset gostiju i suradnika s raznih strana regije, pa čak i inozemstva, a u prvom singlu "SadSad" je ostvarena kolaboracija s novosadskim producentom Petrom Đurđevićem - Tendom u snažnom d'n'b maniru australskih Pendulum odmah na prvu osvojivši dance podij. Također u vrlo sličnom elanu je "Ynoj" (iliti 'znoj') sa zaječarskom repericom MC Bahata, te kroz širi spektar stilova albumom fluidno vitla kraća povijest plesne digitalne glazbe od dancehall, jungle, r'n'b i dubstep okvira po kojima se općenita hip-hop/ reggae scena modernizirala unazad tri i pol decenije. Time se zaokružio ukusan konglomerat relevantno aktualne obrazine s površine crne pop kulture koju je odavno preuzela i bijela ekumena pri čemu ona zaobilazi trap i sukladne insinuacije na narodnjačke kafanske konfiguracije premda se uvijek nađe neumjesnih primjedbi da njen slatkasti vokal daleko više odgovara turbo-folk pevaljkama.

Full LP:



Od početnih reggae komada križanih s dancehall i acid performansa ("KadKad" i spomenuta "Chwakka", te "Sad Tune" uz gostovanje indijsko-škotske Soom T.), preko trance-afrobeata ("Voyam" = 'vozam') sve do dubova i contemporary r'n'b-ija pred konac albuma, na ovih tek nešto više od pola sata pomno se pazilo da format pjesama ne prelazi više od 3 i pol minuta održavši taj koherentno čvrst spoj nekolicine žanrova u funkcionalnoj referenci koja bez problema može parirati na regionalnim top listama uz klišeizirano stereotipne pop i zabavnjačke, a koji puta, na žalost sve rjeđe i rock hitove. Zabavna je, vedra i raspložena za šarmantan tulum s pozitivnim karakterom, te se od ovakvog izdanja suvremene pop glazbe nimalo ne treba ustručavati

Naslovi: 1.Chwakka, 2.KadKad, 3.SadSad feat. Tendo, 4.Voyam, 5.Ynoj feat. MC Bahata, 6.Sad Tune feat. Soom T., 7.Na Jali, 8.SadiRadi feat. Dedduh, 9.Dobro jutro Dub feat. Hornsman Coyote, 10.Ona se smije, 11.Vanilija

Ocjena (1-10): 7,5

horvi // 05/05/2024

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka

ON TOUR / GLIB / BAOBAB: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka (2024)

| 05/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Emanations of Forgotten Past

LABOUS an ANKOU: Emanations of Forgotten Past (2024)

| 03/12/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Alright

MIRIIAM: Alright (2024)

| 03/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Songs of a Lost World

THE CURE: Songs of a Lost World (2024)

| 28/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: The Beat That Saved Our Lives / Loves and Curse / Imamo Vas u vidu

KENSINGTON LIMA / SLICK STINGS / LUXUS LORD: The Beat That Saved Our Lives / Loves and Curse / Imamo Vas u vidu (2024)

| 28/11/2024 | pedja |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Chwakka

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*