home > interwju > Sassja

kontakt | search |

Sassja

[  ]

  © Maša Gojić

MC Sanela Halilović, poznatija kao SASSJA, mlada je i energična glazbenica iz Tuzle koja eksperimentira s reggaeom, dancehallom, dubstepom, ska i srodnim glazbenim pravcima. Sassja se široj publici predstavila 2010. godine kada je objavila prvi spot iz kućne radinosti za pjesmu "Ostavi da gori". Spot se snimao mobitelom u Sarajevu na njenom prvom nastupu u Klubu Kiskultura. Od tog se trenutka Sassju moglo slušati na nastupima diljem Bosne i Hercegovine, Srbije, Hrvatske i Slovenije te medijski pratiti na YouTube-u i MTV-u, gdje je s pjesmom "Clash" dospjela na top ljestvicu 20 najboljih spotova regije na MTV Adria.

Osim sudjelovanja na mnogim festivalima, Sassja je 2011. izdala "Demo" i nastupila na EXIT-u na dva stagea "Roots and flowers" i "Positive vibration". Mnogi glazbenici kao što su Edo Maajka, Frenkie, DJ Soul, Elemental i cijela ekipa tuzlanskog FMJAM-a, prepoznali su Sassjin autentičan izričaj i neiscrpnu zaraznu pokretačku energiju koja dominira njenim pjesmama te joj pružili podršku. Surađivala je i s Kantrimanom, Jah Billahom, Baga Soundom, DJ Sanj'com, Showme selectom, Funk Efemdžemovom i Bass-Ul-Ulema soundom.

Sassjin prvijenac "Taktički Praktično" izdao je Menart početkom ožujka 2015. Album je u prodaji na online platformama od 03.03.2015., a fizičko izdanje objavljeno je 13.03.2015., na dan kada Sassja nastupila u zagrebačkom KSET-u.
Što nam je sve o sebi rekla, kako razmšlja i što planira "malo čudovište zvano Sassja" čitajte u nastavku. 

1. Iz tvojih tekstova, nastupa, stava, facijalne ekspresije i općenitog dojma može se zaključiti da si talentirana, osebujna i višeslojna umjetnica. Tko je za tebe Sassja i razlikuje li se ona od Sanele Halilović?
Odlično pitanje . Sassja je recimo osjećajna, impulzivna verzija Sanele Halilović. U nekim periodima života sam se trudila ostati samo Sanela Halilović, jer je to navodno najpametnije. Razmisljala sam racionalno, radila "sve po redu" kako su okolina, tetke i strine govorile da bi trebalo i opet uz sve to život mi nekako nije postajao bolji i nisam bila sretna. Kad sam tek pocela stvarati muziku pod tim imenom i dalje sam sve radila s rezervom, jer eto, navodno se ne treba "baviti glupostima", treba tražiti neku sigurnost u parama, "kakva ba umjetnost, pa ne zivis u Americi" i slicne price... Ali ni to nije išlo, pa sam onda sve to razjebala i sad sam samo Sassja, "bavim se glupostima" i sretnija sam nego ikada.

2. U relativno kratko vrijeme doživjela si značajan uspjeh. Jesi li zadovoljna postignutim? Što se time promijenilo u tvom životu?
Ja nisam ni ocekivala niti sam planirala neki uspjeh. Kada sam prije 5-6 godina prvi put čula svoju pjesmu na radiju mislila sam da je to vrhunac mog muzičkog uspjeha, tako da je ovo sada sve mnogo iznad toga. Ne vidim da je taj uspjeh dosao u kratko vrijeme, čak mislim da je i malo zakasnio - mojom krivicom i nedovoljnom vjerom u to da je sve moguće. Sad znam da je baš sve moguće i zato često pisem o tome. Želim da i drugi ljudi sami odluče što žele od sebe i života, batale tuđe priče i hrabro to naprave! Promijenilo se to da me ljudi prepoznaju dok istresam pepeo i smeće, pa zele da se fotkamo, a ja poluprljava s kantom pepela u ruci. Tada pomislim "Da li bi mi bilo ovako da sam u Americi. Da li je Beyonce imala slicnih problema?". I dalje se ipak ne šminkam prije istresanja smeća ili odlaska u supermarket.

3. Zovu te "prva žena s FMJAM-a". Što to znači za tebe, za Tuzlu, za mlade žene (i muškarce) koji se bave glazbom u BiH i regiji?
Ma ustvari sam ja samu sebe tako nazvala u jednoj pjesmi, pa tako i ostalo. Ali da, istina je da jesam "prva zena FMJAMa" i super mi je. Mi smo porodica koja funkcioniše zbog ljubavi i međusobnog poštovanja, a svijet je ljepši ako ga dijeliš sa složnom porodicom. Za Tuzlu to apsolutno ništa ne znači. I dalje tonemo, imamo zagađen zrak, radnici zatvorenih preduzeća nemaju primanja, protestuju, nisu im uvezali staž, a klinci repaju o vutri kao da su oni prva napušena generacija. Mlade žene i muškarci koji se bave ili se žele baviti muzikom, treba puno da rade i slijede svoje snove, ja ne treba ništa da im znacim, ali svakako više niko neće moći biti PRVA zena FMJAMa.
[  ]

  © Maša Gojić

4. Određuje te tvoj originalan stil što ti osigurava poštovanje kolega i publike. Sve si to postigla svojim samostalnim radom i zasigurno nisi uvijek dobila ono što si zaslužila. Unatoč svemu, ostala si svoja. Koliko je danas teško ostati vjeran sebi i svojom izričaju, a ne se prilagođavati drugima?
Ja drugacije ne znam. Sve ovo s albumom se moglo desiti i prije da sam bila više tvrdoglava ili imala hrabrosti više eksponirati svoj rad ranije. Sve o čemu ja pišem, što govorim, pa čak i taj moj zvuk se prilično izdvajaju kod nas, ali ja to ne radim namjerno. Jednostavno tako zvuči tekst/pjesma koja izađe iz mene. Ja tu ne mogu lagati i biti ja je jedino što znam. Mogu ja na neki "old school rap beat" repati o tome kako je život težak, kako sam real dok pozdravljam dilera iz kvarta, ali mi je to predosadno. Nek o tome repaju ovi opasni reperi, ja imam svojih problema.

5. Jesi li (bila) diskriminirana u glazbenom svijetu zato što si žena? Kako se boriti protiv toga?
Naravno da jesam, a većina muških kolega se tako ustvari nesvjesno ponaša. Nema tu neke kolektivne ženske borbe, neće pomoći neke brošure s tekstovima protiv diskriminacije, jednostavno ustaneš i uradiš isto što i muškarac. Istina, ti kao žena trebaš to bar dva puta bolje napraviti da bi vrijedilo kao jedno prosječno muško djelo, ali dobro... Ustaneš i napraviš dva puta bolje od muškarca. Recimo - kod nas vrijedi mišljenje da kad u nekom domačinstvu mama napravi ručak i ne posoli ga dovoljno onda se njoj to desilo slučajno, zbunila se, a ako tata napravi takav ručak onda je on smotan i ne zna kuhati. E tako je u ovoj muzici, samo obrnute uloge. Muškarac prdne na beat i to je super zabavno za repeatanje, ja ti u tekstu objasnim argumente zasto svijet ne funkcioniše i kako će bolje funkcionisati, ali nisam na kraju prdnula pa onda to "nije to". A onda ima i to da ja stvarno vjerujem u ljubav i uvijek ću o tome pisati, a ljubav baš nije kul i u trendu ovih dana. Tako sam ja danas sjebana na dva nivoa - žena sam, a uz to još nisam ni "ghetto opasna riba". To su danas navodno prave reperice, a meni se na tu priču povraća.

6. Odakle crpiš inspiraciju za tekstove i ritmove koje stvaraš?
Iz svega oko sebe. O svemu se može napisati pjesma.

7. Od srednjoškolskih dana bavila si se pjevanjem i glumom. A onda si upisala studij farmacije. Što te ponukalo da baš to studiraš? Jesi li ikad radila u struci i imaš li kakve planove za budućnost u tom smjeru?
Mogla sam upisati bilo koji fakultet poslije srednje skole, a ovaj sam izabrala jer je tada obećavao najbolji, najsigurniji posao nakon završetka. Sada najviše vremena posvećujem muzici i pravim planove uglavnom za muziku. Uvijek sam se znala snaći i znam sebi napraviti da od nečega zivim, a i ne treba mi puno. Sada uživam u ovome što radim i ne razmišljam o tome što budućnost nosi.

8. Koje su tvoje glazbene ambicije i dugoročni planovi za budućnost?
Voljela bih da sada imam vise vremena za pisanje, ali sam baš prezauzeta gostovanjima, koncertima, dogovorima... Vec sam pisala producentima da mi šalju muziku za sljedeće projekte, puna sam energije i inspiracije i jedva čekam da stvorimo nešto novo. Bilo bi super da uradim singl s nekim bendom, imam kamaru ideja, samo čekam bend željan rada i eksperimentisanja. Napisala bih nekada možda i tekst na engleskom...ma svašta bih, ali mi fali sati u jednom danu, a i ljudi oko mene su prespori.
[  ]

  © Maša Gojić

9. Na tvom se novom albumu "Taktički praktično" nalazi jedanaest novih pjesama. Opiši namnastajanje albuma.
Od 2010./2011. godine sam počela praviti pjesme s Kantrimanom. Tada smo bili na slicnom nivou, ja kao MC, on kao producent i super smo se razumjeli, učili jedno od drugog i rasli zajedno. Postali smo pravi prijatelji preko muzike i desilo se da nismo napravili samo jednu pjesmu, već smo nastavili spontano da ih redamo. Mi smo i sada kao neka vrsta benda, producent i MC. One najdraže smo ostavljali za nešto, a ni sami nismo znali što, zajednicki EP, album ili bolje vrijeme, više znanja za završavanje nekih pjesama. Svjesno smo neke "lošije" pjesme stavljali online, a ove druge, draže smo polako sređivali. Znali smo kako sve treba da zvuči ali nismo imali dovoljno znanja i iskustva da napravimo taj zvuk pa smo čekali i učili, nismo ništa planirali s tim pjesmama, pa nismo imali ni neki deadline ni razlog za žurbu. Jedne večeri me onda Ilko Čulić čuo u Mastersu, nakon mjesec dana smo Kantriman i ja bili na razgovoru u Menartu i odjednom se pojavio neki plan za te naše pjesme koje glancamo zadnjih godina. Uz Menart sam počela vrednije raditi na albumu i tražila sam još producenata koji će mi pomoći da napravim zvuk koji želim. Tako su sada na albumu još i Koolade, Jah Billah, Billain, Max Rubadub, Fokus; Koolade je uz Kantrimana uradio mastering, od vokalnih suradnji su tu Frenkie, Who See i Remi, a ja sam ih sve pažljivo birala za suradnju, na svakoj pjesmi smo dugo radili i hvala im svima što su pomogli da sve upakujem u "Taktički praktično". Tekstualno su to moja razmišljanja proteklih nekoliko godina. Mnogo pjesama sam izbacila, jer nisam bila zadovoljna finalnim produktom, pa se tekstualno sada osjećam malo "nedorečeno", ali zato valjda postoji drugi, treći, peti album. Mislim da niko nikada nije rekao "ovaj moj album je onako savršen kako sam zamislio", ako nekada to kažem za neki svoj budući uradak, onda ću prestati raditi muziku. Tada bi smatrala da je moja misija gotova.

10. Nedavno je s tvog novog albuma izašao singl "Etikete" koji je nastao u suradnji s Remi iz Elementala. Kako je počela ta suradnja? Tko je pisao tekst? Gdje ste snimale singl? Kakva je bila vibracija na snimanju spota?
To je rep, zajedno smo naravno pisale tekst, ja svoju strofu i refren, a Remi svoj dio. Htjela sam imati pjesmu s Remi na svom albumu, kontaktirala je, poslala joj muziku, a mi smo slucajno imale sličnu ideju za pjesmu. Našle smo se negdje između i brzo smo napisale svoje dijelove. Kod Shota smo snimale vokale, muziku je radio Jah Billah, Kantriman je lijepo umixao vokale i dotjerao muziku, a spot smo snimali na ulicama Zagreba i u prostorijama Menarta. Spot je radio Vedran Haračić, jedan od osnivača tuzlanskog Salt and Flow projekta. Od Remi sam puno naučila i učim i danas, u kontaktu smo često i znam da će mi uvijek pomoći svojim savjetima i iskustvom. Mislim da se kao osobe prilično razlikujemo, ali se opet odlično razumijemo i poštujemo. Zbog tih "sličnih različitosti" smo napravile super pjesmu, a vjerujem da bi mogle i bolje. Nadam se da ćemo nekada napraviti još pjesama skupa.

11. Dio novog albuma je također i svima poznati singl "Clash", koji je u nekoliko mjeseci prikupio gotovo 400 000 pogleda na YouTube-u. Kako je nastao singl? Jesi li očekivala takav uspjeh?
Ne, ja bi vjerovatno bacila tu pjesmu onako na internet, bez spota ili je ne bi ni objavila. Soul mi je rekao da je to jako bitna pjesma za mene i da se ne zajebavam. Nisam znala da je tako bitan egotrip u pjesmama. Prošle godine sam napravila nekoliko pjesama s tom tematikom, i sada kad pogledaš, ljudi najviše to slušaju. Pet godina sam pisala i nisam napisala ni jedan reprezent, onda napravim Clash i svi čuju za mene. Kasnije kažu da prečesto pisem betlove - ne, nego su to uglavnom najslušanije pjesme pa na njih prvo naletiš. U ostalom, volim FMJAM, volim nas, i uvijek ću nas slaviti u pjesmama.

12. Planiraš regionalnu turneju proljeće/ljeto 2015. Informiraj nas o tome.
Da, ove godine stalno putujem. Ljeto nije ni počelo, a već sam se malo umorila. Navikavam se jos uvijek na ovaj brzi tempo rada. Imam puno poziva za koncerte u cijeloj regiji i svaki dan se nešto novo dogovara. To mi je super jer su mi nastupi i najdraži dio ovoga što radim i na bini se najbolje osjećam. Neke prve potvrđene datume sam već na predstavila u najavi OVDJE, a definitivno pratite sve moje stranice za najavu novih datuma.

SASSJA REGIONALNA TURNEJA 2015.:
15.5. - Beograd (Monsun) https://www.facebook.com/events/14345...
16.5. - Novi Sad (Utopia) https://www.facebook.com/utopianovisad

29.5. - Rijeka, Frenkie/Sassja Student Day Festival,http://www.studentdayfestival.com/

22.-24.6. Zagreb, INmusic, - https://www.inmusicfestival.com

4.7. - Tjentište, OK Fest, - http://www.okfest.net/

16.-19.7. - Pula, Seasplash - http://www.seasplash-festival.com

23.7. Tuzla, Kaleidoskop Festival - http://www.kaleidoskop.ba

29.7.-1.8. Vinica, Schengen Fest, - http://www.schengenfest.si/

18.8.-21.8. Osijek, Pannonian Challenge - http://2015.pannonian.hr/

10. ?.?.?. - Lake Fest, Nikšić - http://www.lakefest.me/

sonja jeđud // 08/05/2015

Share    

> interwju [last wanz]

cover: JOŠKO RATKOVIĆ - 'Mi smo bili klinci novog vala, Santorius Santorius su potreba izražavanja umjetničkog momenta bluesa i rocka'

JOŠKO RATKOVIĆ - 'Mi smo bili klinci novog vala, Santorius Santorius su potreba izražavanja umjetničkog momenta bluesa i rocka'

| 27/09/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: DRAŽEN ĐORĐEVIĆ (Dichotomy Engine): 'lomljenje gitare može da napravi jako dobar efekat'.

DRAŽEN ĐORĐEVIĆ (Dichotomy Engine): 'lomljenje gitare može da napravi jako dobar efekat'.

| 02/05/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Simon Bonney (Crime and the City Solution)

Simon Bonney (Crime and the City Solution)

| 30/11/2023 | pedja |

>> opširnije


cover: ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

| 21/11/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

| 17/09/2023 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*