home > mjuzik > Beton

kontakt | search |

SUN U: Beton (Aquarius Records, 2022)

Zagrebačka kantautorica Sun U, pravim imenom Sanja Šiljković realizirala je ovaj drugi album nakon debija "Discover" iz 2019. godine. Riječ je o suvremenom elektronskom popu u kome se ističu kombinacije contemporary r'n'b-ija, EDM-a, trip-hopa, te ponešto trap-rapa, neo-soula i hip-hopa.
[  ]

Smjesa je uglavnom laganijih staza programirane ritmike, većinom poliritmije, beatova i organski odsviranih klavijatura koje daju prednost strukiranim melodijama s radiofoničnim udicama za najširu potrošnju pomalo zveckajući kratkotrajnim instant fitiljima i hladno odmjerenim dizajnom minimalističkih konfiguracija. Ono što su nekoć bili Yammat, a valjda još uvijek i Nipplepeople (nisam siguran da li još uvijek rade), te Pocket Palma, Sun U se može pridružiti vrlo sličnim gabaritima jer je i vokalno Sanja u bliskim relacijama što može uzrokovati pogrešno senzoriranje da se radi o nekom novom radu navedenih kada se na radiju zavrti neki od čak 7 singlova ovog albuma.
[ Sun U - Sanja Šiljković ]

Sun U - Sanja Šiljković   © 2022

Na stranu što se meni ovo doima vrlo plitko i smrtno dosadno, te ziheraški bezecirano u najklasičnije pop formate uvod-kitica-refren bez ikakvih hrabrijih eksperimentalnijih i inovacijski, da ne kažem drugačijih, alternativnih supstrakata, kompleksnijih aranžmana, energičnijih izbojaka i prgavijih, duhovitih vrludanja, poanta je baš u tome praznjikavom i ogoljelom kosturu jer iza nje stoji sofisticirana fabula o pandemijskom vremenu, izolaciji i samoći koja, pak za cilj ima jedan sasvim drugačiji izričaj - mračan, egzistencijalan, paranoičan i neizvjestan. Kroz liriku se naziru obrisi frustracija, nostalgije na bolja predpandemijska vremena, mentalna posrtanja, elegičnosti, unutarnje krize i pseudoerotike s akcentiranom empatijom i individualnim kompromisima, elem, ima dublji kontekst što se odprve na hvata, ha, po meni, baš na račun te strogo proračunate prozirno dizajnirane pop konfekcije i same ravnomjerno pravocrtne konfiguracije.





Album fabulom počinje unatraške, u rikverc s temom "Kraj", a završava s početkom "Start" ispreplitanjem mekanih polivalentnih tempova svako malo, ali preblago ulazeći u plesnije sfere od cirka pjesama "Tlo", "Suvišni", preko razblažene pop-rave/ house reminiscencije "Led", sve do najplesnije "Beton" za koju treba čekati gotovo pola sata da dođe na red. Jedan od singlova "Ti" pred samim krajem albuma tek neznantno zakorači u slojevitiji fazon, a prvi "T.R.A.G.", snimljen baš u prvo doba pandemije kraćim segmentima revalorizira acid-house/ post-techno. Simpatično jeste. Ove 43 minute su stilski čvrsto fiksirane svjetskim modelom jednostavnih obrazaca u kojima ne treba očekivati nikakve drugačije reference osim striktnog komercijalnog efekta.

Naslovi: 1.Kraj, 2.2020 (album version), 3.Tlo, 4.Suvišni, 4.Tu, 5.Led, 6.Beton, 7.D N O, 8.T.R.A.G., 9.Ti, 10.Start

ocjena albuma [1-10]: 6

horvi // 16/12/2022

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Wenn die Engel Sterben

VARIOUS ARTISTS: Wenn die Engel Sterben (2024)

| 23/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: One Day This Pain Will Subside, EP

OCEAN OF ANOTHER: One Day This Pain Will Subside, EP (2024)

| 22/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: 2005 Demo

XASTHUR: 2005 Demo (2010)

| 21/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Delta

THOT: Delta (2024)

| 19/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Necrotic Biomechanics Immortalitatis

POLTERNGEIST: Necrotic Biomechanics Immortalitatis (2024)

| 19/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*