ENDS WITH A BULLET: I'm Still Standing (Ends With A Bullet/ d.i.y., 2022)
Ironije ili ne, nakon nepunih 10 godina karijere peti album nazvati 'još se uvijek držim' je pretjerano. Bend je imao nekih simpatičnih metalcore izdanja, pa skrenuo u mainstream i sve si pokvario prethodnim albumom "Make it Through" www.terapija.net/mjuzik.asp?ID=30750 prije točno godinu dana pokušavajući se prikloniti novom auditoriju koji prati relevantne moderne metal stilizacije od Linkin Park preko Bring Me The Horizon i sličnih klovnova, a kako to nije dobro prošlo niti s kritikama, a niti kod publike, sada se odmah vraća toj nekoj klasičnijoj 'pop' strukturi švrljajući da niti sami ne znaju za što bi se odlučili.
A to i ne ide samo tako. Takve tranzicije bendovi sličnog tipa rade postepeno, prisjetimo se zemljaka im In Flames koji su od melodičnog deatha godinama klizili prema današnjem običnom modernom metalu s alter prizvukom, pa Anatheme od death thrasha do atmosferičnog rocka, a naravno i spomenute Bring Me The Horizon koji su od metalcorea uletavali u elektroniku i izgradili svoj prepoznatljivi trade-mark koji je takakv kakav jeste, ali je njihov. Tu su se pobrkale fuzijske cake Liamu Espinozi i njegovoj ekipi: prvo je pjevao growl, pa prešao na 'clean', a sada opet na albumu malo se trudi silovati vokal, pa malo pjeva čisto poput teenboy bendića. Isto tako i pjesme smješane u svačemu: naslovna "I'm still standing" je nakrcana modernim suzvučjem, elektronikom, auto-tune zahvatima, prvi singl "No matter what" zajedno s pripadajućim video spotom opet puca na auditorij koji baš i ne ferma neki žestoki stil nego senzibilnost i pojebane emocije, "Save me from myself" dođe skoro ko sladunjava rap balada Weeknda kome se dodao metal scratch efekt i tako redom, a sve u tim slatkastim melodijicama za Eurosong u okvirima do maksimalno 4 minute.
Naime, ovakav, a i svi slični bendovi redovito kreću s pogrešnih načela, onih komercijalnih da pošto-poto od svake pjesme pokušavaju napraviti hit ne dozvoljavajući samima sebi da istraživaju i eksperimentiraju, te im u tome prođe, evo već skoro 10 godina lutanja a da praktički ništa bitno nisu ostvarili. Kako tko, no za ovako nešto imati po par tisuća pregleda na youtube, spotify i sličnim platformama naprosto nije ništa jer to nije underground koji bi se širio fanovskim relacijama. Nije dovoljno čak niti 15-20 tisuća, tek kada se dođe do 150 tisuća klikova i pregleda može se razglabati o daljnjem selektiranju planova i mogućih turneja po starom kontinentu, a kažem, unatoč klišejiziranom stilu i mainstream materijalu, Ends With A Bullet se nalazi u gadnom škripcu. Naprosto frcaju vlastitom arogancijom da mogu skakati iz stila u stil i mijenjati raspoloženja kao da su nekadašnji Faith No More koji su si izgradili dostojanstven image da mogu iz metala uskočiti u funk, punk, disco, rock, psihodeliju i revijalne balade. I zna se kako je to kod njih išlo ležerno, a istovremeno hrabro i inovantno. E, pa to bi i Espinoza htio, no jasno se uočava zašto mu ne ide.
Tek kada se dokotrlja deveta po redu pjesma "End of days" s tipičnim NWOTBHM kereferakama uočava se da bi u principu takav styling najbolje pristajao kao temeljac od kojeg su trebali kretati ka metalcoreu i svim ovim pop/rap/dance metamorfozama ka baladama "Hurt", "Inside", umjerenim tempovima, sintetičkim orkestracijama "Trust in me", "It doesn't make it sence" nabacavši u 45 minuta brdo svega i svačega poput Bregovića koji je maznuo i preradio za šabansku publiku ono što je smatrao da će biti najbolja udica.
Naslovi: 1.I'm still standing, 2.No matter what, 3.Save me from myself, 4.Fright night, 5.When it's over, 6.Call my name, 7.It doesn't make sense, 8.Trust in me, 9.End of days, 10.Hurt, 11.Soldier, 12.Inside