home > mjuzik > Pingvinovo potpalublje

kontakt | search |

PINGVINOVO POTPALUBLJE: Pingvinovo potpalublje (Dirty Old Label, 2017)

Ono što se nije desilo do sredine 80-ih za ovaj zagrebački bend neobičnog imena, revaloriziralo se tek dobrih 30-tak godina kasnije. Bend što je u principu bio post-punk trojac Marin Bosanac (gitara, vokal), Rikard Frgačić (bubnjevi) i Darko Perica (bas, vokal) s ponekad proširenom sekcijom (saksofon, truba, klavijature), radio je od 1980. do 1984., nastupio na zagrebačkom Bijenalu 1983., u vrijeme aktivnosti nije uspio napraviti nikakav kvalitetnije snimljen službeni zapis pa nije niti došao u priliku da objavi ploču, te se nakon razlaza što je bio potaknut klasicizmom neminovnosti (odlaska članova u JNA) obrušio u zaborav kao i cijeli niz pripadajućih izvođača ex-Yu new-wave scene koji su na isti način, elem bez službene ploče, ostali tek u sjećanjima prijatelja (Linija, Pop Rock, Svilleny, Ove sezone vedri tonovi, Kaos, Korisne životinje, Fakini, Proces, Laser, Rukopotezno povlačilo, Anarhokor, Skandal, Cilinder…).
[  ]

Ovo impozantno izdanje objavljeno kao LP ploča s 9 i CD s 25 pjesama dokumentaristički prikazuje njihove 3 faze razvoja kroz žive snimke s Yurma 1982., demo materijala i nekoliko studijskih snimaka. Dok su na početku karijere bili u tipičnim post-punk vodama aludirajući sve osnovne parametre Joy Division u odriješitijem i žešćem naboju (pjesme "Mali kralj", "Noćas u kiši je grad", "Varaždin"), drugi dio karijere su im obilježili slojevitiji izlasci u artističke fragmente s uigranim funk/post-punk elementima nalik na ranu Sexu i Trobecove Krušne Peći, a po konciznosti i tehnici, danas bi ovo bilo vrlo blisko math-rocku ("Marko je na ulici", "Junaci"). Tada su u postavi imali klavijature koje je svirao Tihomir Bertić, a na nekim pjesmama ("Moj potpis" i drugačijim verzijama "Varaždin", "Junaci" i "Marko") učestvovali su im trubač Zoran Fiolić i saksofonist Darko Bogady koji su postali punopravni članovi ekipe. Zvuk im se tada okrenuo pop formatu new-wavea na bliskim relacijama debi albuma Haustora pokušavajući zakucati na vrata mainstreama, ali ipak nije išlo.
[  ]

Premda se ovdje radi o vrlo lošim snimcima koji su digitalizirani koliko je to dopustio originalni master, kvalitet benda je ostao neupitan. Svirali su uigrano s puno elana kategorički se prepustivši tadašnjem trendu sveopće lirske otuđenosti ispredajući mnogo metaforičkih pričica i sličica pokušavajući mistificirati u principu veoma jednostavne svjetonazore isprepletene osobnim frustracijama i odrastanjem post-adolescenata u tada naoko vrlo sigurnoj socijalističkoj državi gdje je standard bio skroman, ali zadovoljavajući jer nije bio nošen nedostižnim težnjama i snobizmom.

Naslovi CD: 1.Mali kralj, 2.Noćas je u kiši grad, 3.Maja, 4.21 želja, 5.Strah, 6.Obećanja, 7.Nemoj mu reći, 8.Varaždin, 9.Sreća za mene, 10.Mali kralj, 11.Faraon, 12.Noćas je u kiši grad, 13.Varaždin, 14.Ona je uvijek bila tu, 15.Marko je na ulici, 16.Junaci, 17.Moj potpis, 18.Varaždin, 19.Instrumental I, 20.Maja, 21.Marko, 22.Njemački san, 23.Moje ruke, 24.Desperado, 25.Instrumental II

Naslovi LP: 1.Mali kralj, 2.Maja, 3.21 želja, 4.Strah, 5.Mali kralj, 6.Faraon, 7.Varaždin, 8.Noćas je u kiši grad, 9.Ona je uvijek bila tu

ocjena albuma [1-10]: 6

horvi // 07/05/2017

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Delta

THOT: Delta (2024)

| 19/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Necrotic Biomechanics Immortalitatis

POLTERNGEIST: Necrotic Biomechanics Immortalitatis (2024)

| 19/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Nisi imela dobrih namenov, madame Šwa

MATEJ KRAJNC: Nisi imela dobrih namenov, madame Šwa (2023)

| 18/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: The Mood I'm In

TONY HADLEY: The Mood I'm In (2024)

| 17/04/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Resurrectionis

THE AMBIENT HERMIT: Resurrectionis (2024)

| 17/04/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*