Meredith je nakon "Songs Of Ascension" (2012) mnogo radila: objavila je tri projekt albuma "Monkmix" (2012), "Basket Rondo" i "Piano Songs" (oba 2014) sa snimcima ili adaptacijama svojih starih radova od 1971. do 2006. (i ponekim novim simfonijskim djelima), nekoliko puta je pozvana u kolaboracijske projekte, te je 2013. ostvarila novi multidisciplinarni performans "On Behalf Of Nature" premjerno izveden u Center for the Art of Performance at UCLA iliti UCLA CAP (Los Angeles). Upravo taj zahvat poslužio joj je za konačno oblikovanje novog studijskog albuma što u tematsko središte postavlja ekologiju iz aspekta šamanističkih rituala.
Zvrkasta kakva jeste, ponovno je priuštila razigranu vedrinu opuštajući se od zagrobnih tema albuma "Impermanence" i kontemplacija duhovnosti "Songs Of Ascension" sa svojom ekipom među kojom su udaraljkaš John Hollenbeck, Bodhan Hilash na drvenim duhačkim instrumentima, Alison Sniffin (piano, klavijature, violina, francuski rog, vokal), Laura Sherman (harfa), te obavezna vokalno-plesačka trupa od 8 osoba, što žena, što muškaraca. Premda je 20.XI navršila 74. godinu života još uvijek je otkačena, lucidna i spremna na nove ekscentrične gegove, a ovaj puta je ponovno zaobišla klasičan tekstualni libreto; lirike gotovo i da nema. Odnosno, po običaju je gotovo čitav materijal odrađen vox-extended tehnikom u kojoj relacije glasova i instrumentarija izjednačava na istim parametrima gdje vokal služi u funkciji glazbala.
Album je razmeđen s tri vitalne teme "Dark/ Light", "Environs" i "High realm" u nastavcima ("Environs" ih ima 3, a ostale po 2) što uvode u obrede izmjene dana i noći, vremensko-atmosferske prilike, prirodne procese i ljudskog učešća u njima. Nijemo se mantra, pa cikta, podvriskuje, mumlja i razvija dugotrajna fabula puna dramatike i neočekivanih egzibicija uz povremene instrumentalističke intervale poput "Eon" (vibrafon, klarinet) ili kompletne vokalno-glazbene kombinacije (plesne "Pavement steps", "Harvest", umjerena "Ringing", vrlo snena "Memory zone"). Radnja je doduše vrlo spora, meditativna, čak i uljuljkava u uspavanku poput klimatskih promjena koje se ne dešavaju naglo izuzev ako ne naleti iznenadna oluja, no nje ovdje nema. Tek u drugom dijelu se javlja evidentan faktor što pospješuje dekor - suša u skladbi "Water/ sky rant" gdje Meredith oponaša pradavnu ženu što moli nebesa za kišu na vrlo sličan lucidno-infantilan način primitivne osobe koju je primjerice sjajno odglumila u čuvenoj "Madwoman's vision" sa soundtrack albuma "Book Of Days" (1990).
Ovdje su prije svega bitni ti vokalni gegovi u srazu s pratećom, po običaju vrlo minornom glazbom svedenom na klasičan minimalizam, pa iako se radnja ne može razgibati u dramatizaciji s obiljem detalja jer je upravo zamišljena po Meredithinoj ideji glumačko-plesačkog pristupa s obzirom na njene godine, još uvijek pruža njen zanimljiv unutarnji svijet.
Meredith Monk Ensemble
Bez mnogo energije, ali s mnogo ekscentrične ljepote koja sudara ozbiljnost i razigranu dječju naivnost, "On Behalf Of Nature" ne spada u njena snažna i poletna ostvarenja što pak ne znači da prikazana kreativnost nije na očekivanom nivou. Priroda je to koju ne treba potcijeniti. I ona sama već osjeća breme starosti pokušavajući se održati fizički i duhovno mladom izvlačeći iz sebe svu vitalnost kroz dobro poznate metafore vox-extended tehnike na impresivan način.