PRISM QUARTET: The Curtis Project (XAS Records, 2016)
Radišni američki majstori saksofona na novom su dugosvirajućem poduhvatu ponovno prekoračili neke okvire standardne duhačke glazbe. Oni na ovih sat vremena daleko više nalikuju komornom gudačkom ansamblu nego li onome što u suštini jesu jer imaju razrađenu suptilnu svirku i tehniku baratanja instrumentima (soprano, alt, bariton i tenor) radeći s mnogo raznolikih stilskih opservacija u svrhu angažiranog dokumentiranja njihove suradnje s čuvenim Curtis Institute of Music gdje su boravili 2012. godine.
Tamo se u obostranom interesu proučavao sastav i tadašnjih petoro novopečenih glazbenih diplomaca: za Prism Quartet su skladali uistinu neobične i vrlo zahtjevne komade koji bi daleko više pristajali gudačima, simfoničarima i zborovima, a koliko god to bilo skoro pa nevjerojatno za izvedbu Timothy McAllister, Taimur Sullivan, Matthew Levy i Zachary Sheman (i gost Robert Young u zadnja četiri komada kao zamjena za Levyija) su zadano gradivo vrlo lako savladali. Premda je ovdje daleko više fokusiraniji akcent prisutnih kompozitora koji su na ovitku cd-a detaljno opisali svoje kompozicije, inspiracije i tijek nastanka, za sam audutorij je bitniji rezultat. Dolje su navedeni autori i nazivi njihovih djela o kojima bi se sad mogao razvezati dobar analitičko-esejski diskurz u stilu ruskog realizma, no kako je daleko bitnija praktična kompetencija od pisane teorije, samo za informaciju da je četvoro autora vrlo mlado - Daniel Temkin je navršio 30 godina, a ostalo troje je još mlađe.
U ovakvoj neobičnoj kombinaciji starih i iskusnih pedesetogodišnjaka što sviraju po notnom zapisu svojih dvaput mlađih kolega ne primjećuje se nikakav drastičan generacijski odmak u onome stereotipnom omalovažavanju 'što će mene djeca učiti kako se svira'. Dapače, stiče se čak i obrnuti dojam da djeca stare macane uče kako se svira nametnuvši im vrlo široke glazbene prohtjeve u kompleksno postavljenim instrumentalnim temama koje manje-više povezuje jedna zajednička nit: priroda, ambijenti i nadahnuće pejzažima bilo da se radi o "Short Stories" Jennifer Higdon koja između ostalog upliće riku kojota i krikove divljih životinja prilikom kampiranja u Nacionalnom Parku Arches u Utahu, zatim "The Dniester Flow" Kat Souponetskyija s prisjećanjima na brzi tok Djestra u njegovoj rodnoj Moldaviji, nježno pupanje i cvatnja prirode u valovitim intervalima Daniel Temkinove teme "Blossoming", potom "Spring/Neap" najmlađe od svih nih Gabrielle Smith inspirirane vodom, mjesecom, plimom i osekom ili impresijom vjetra Thomasa Oltarzewskog s uvođenjem visoke energije u skladbi "Toccata". Pored toga se još pronađe i eklektičnih prerada David Ludwiga, te zgodnih polka izleta u završnoj "Four Miniatures" Tim Woos-a.
Nedugo nakon objavljivanja ovog pozamašnog albuma Prism Quartet su dobili veliku čast da se nađu među najozbiljnijim kandidatima za Grammy Award 2017. u dvije kategorije, a jedna od njih je uzrokovana izvedbom "Short Stories". Kompletno djelo bez greške. Impresivno.
Naslovi: Short Stories (1996) by Jennifer Higdon (b. 1962) 1.Summer's Eve, 2.Chase, 3.Coyote Nights, 4.Splashing the Canvas, 5.Lullaby, 6.Stomp & Dance
Josquin Microludes (2012) by David Ludwig (b. 1974) 7.Milles regretz de vous abandonner..., 8.et d'eslonger vostre fache amoureuse... 9.jay si grand dueil et paine doloureuse..., 10.quon me verra brief mes jours definer..., 11....brief mes jours definer...,
12.The Dniester Flow, Composed in 2012 by Kat Souponetsky (b. 1988), 13.Blossoming, Composed in 2012 by Daniel Temkin (b. 1986), 14.Spring/Neap, Composed in 2012 by Gabriella Smith (b. 1991), 15.Toccata, Composed in 2012 by Thomas Oltarzewski (b. 1988)
Four Miniatures, Composed in 2012 by Tim Woos (b. 1992), 16.I, 17.II, 18.III, 19.IV