home > mjuzik > Anticipation/ Iščekivanje

kontakt | search |

NEUROLEPTIC TRIO: Anticipation/ Iščekivanje (Slušaj najglasnije, 2016)

Pokušavati proniknuti u zagonetne početke subotičkog Neuroleptic Trio benda moglo bi s određene distance zadati kompliciranu glavobolju. Osobno sam prvi kontakt s njime imao koncem 2010. kada je za Slušaj najglasnije objavljen album "Heroic Improvisations" (snimljen 2007) na kome su već dobrano zagazili u alternativniju varijantu instrumentalnog jazza u formaciji truba-bas-bubnjevi. Nakon toga su usljedili fantastični radovi...

A "Anticipation/ Iščekivanje" svakako ne dolazi u tom obliku sjajne instrumentalizacije, već u vrlo sirovom izdanju improviziranog eksperimenta u kome je jedini instrumentalist bas gitarist Aleksandar Petrović Mečka, inače jedini konstantni član postave na svim objavljenim radovima. On ovdje kroz 4 teme (svaka iznosi točno 10 minuta!) naprosto kida živce lucidnim eksperimentima za koje bi se slobodno moglo s neke neupućene platforme zaključiti kako uopće ne zna svirati. Naravno, to nije točno (ranije je tokom 90-ih svirao u čuvenom Sherbet Underground), ali se njegovi tretmani mogu zbog ovdje prikazane atonalnosti smatrati onom čistom improvizacijom kada se po prvi puta u životu uhvati neki instrument i pokušava na njemu nešto 'svirati'. No, to se ipak samo takvime doima, Mečka ovdje uistinu svira, ali vraški rastrgano i mahom nabacano po vlastitom nahođenju unatoč zanimljivog psihodeličnog staccato uvodnika (niti jedna tema nema adekvatan naziv) podebljanog efektima delaya i duba.



Stvar ovdje drastično razbarušuje anti-poezija Zorana 'Procedura' Trklje koju u fazonu otkačenog alternativnog kazališnog komada sriču glumac Pietl Zoltan i plesačica/ glumica Varga Henrijeta u formatu neobičnog dijaloga dvoje nepoznanika. Mečka ih prati svojim raznoraznim dub/noise/rock/jazz ekspresijama koje baš i nemaju neke veze s mozgom, a osobito ne s poimanjem glazbenog sklada i sazvučja, ali dođavola, zašto i bi? Tema o kojoj se zbori kroz dvije središnje kompozicije poetski je postavljena na elemente paradoksnog teatra apsurda što okončava u svađi i kaosu dva tvrdokorna i tvrdoglava umjetnika koja ne odstupaju od svojih životnih filozofija i svjetonazora. Ono, 'e, nećeš ti mene zavitlavati kretenu...' premda oboje očekuju neke drastične društvene, ekonomske, socijalne i političke promjene nesvijesni da prva bitna promjena kreće upravo od njih.

Ako se s glazbene strane uranja u ovaj konfuzno nabacan i nevješto adaptiran 40-tominutni komad (i glumci čak falšaju narativne role), tada će svakako pobjediti kritička elokvencija slušatelja da je sve ovo trebalo postaviti na uigrano razrađene parametre i razvijene detalje, no u svemu ovome najviše impresionira upravo taj zbrkano-nedotjerani pristup eksperimentu za kojeg niti sami akteri nisu pretpostavljali u kojem smjeru će otići. Može se čak i slatko nasmijati njihovoj ozbiljnosti (ne)namjernih grešaka u izvedbama. Ništa strašno, ali vraški zanimljivo i uzbudljivo s artističke strane.

Naslovi: 1.-4.Anticipation/ Iščekivanje

ocjena albuma [1-10]: 5

horvi // 12/07/2016

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Bilo je sada

DUNIJE: Bilo je sada (2024)

| 22/11/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Hot Sun Cool Shroud (EP)

WILCO: Hot Sun Cool Shroud (EP) (2024)

| 21/11/2024 | terapija |

>> opširnije


cover: Lisica

LIBERTYBELL: Lisica (2024)

| 21/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: From Zero

LINKIN PARK: From Zero (2024)

| 17/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: He Who Sows the Ground

IN DAKHMA: He Who Sows the Ground (2024)

| 16/11/2024 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*