Daleke 1983. ovi talijanski pioniri EBM-a i industriala su objavili svoj prvi mini album za Electric Eye i to samo na audio-kaseti. Nikada nisu došli u priliku da ga objave na vinilu ili cd-u ostavivši tako ovo maleno remek-djelo u zapećku vlastite karijere, no na svu sreću, evo nakon 33 godine ponovno je reizdano s novim masteringom i 4 bonus pjesme koje je preradio
Maurizio Fasolo za ovo izdanje kanadske etikete Artoffact Records koja se između ostalog bavi reizdanjima nekih skromnih, ali vrlo važnih albuma.
Alex Spalck 1983.
Kako su Pankow tada još uvijek radili u Firenzi, a frontmen
Alex Spalck je bio poliglot zahvaljujući mješovitom braku roditelja, odmah je odlučeno u startu da tekstovi budu na engleskom, njemačkom, talijanskom i francuskom. Uz Spalcka i Fasola na synthu, postavu su činili
Alessandro Cellai (synth) i
Alessandro Cimignani (bubnjevi) s time da su tipkovničari rabili samo analogni Roland RE301, TR606, TB303 i 100m što je umnogome smanjivalo kapacitete i zvučne performanse kompresijom nekih pjesama na nivou kućnog lo-fi zapisa. Unatoč tome zadivili su svojim strategijama i dovitljivim zahvatima s onime što mnogima danas uistinu manjka - inovacijama i svježim idejama koje niti nakon 3 decenije u slučaju ovog albuma ne odudaraju od pojma avangarde. Pjesma nekoć znana i vrlo popularna "Das wodkachaos" ovdje je preimenovana u "
Das wotkalied" lupajući EBM udarcima sintetičkog ritma, te je jedina plesna u konkretnom smislu. Ostatak materijala bio je vrlo čudan spoj eksperimenata Throbbing Gristle, Suicide i Cabaret Voltaire pokušavajući bolesno-šizoidnim lirskim i vokalnim paranojama podebljanih mikrofonskim efektima iscenirati sveopće otuđenje ("
Wait and search", "
ZZ walhalla", "
I'm food for you"), a zanimljivo je da se u posve neobičnoj eksperimentalki "
Rendez-vous dans un bois" s ambijentalnim noiseom kao gost na cameo vokalu pojavljuje Blixa Bargled, dok je još jedna programska ambijentalka provučena kroz loop prizmu "
Destiny" uvrnuti sistem hipnotičkog minimalizma kombinacijom Suicide i Kraftwerk posuđenica iz epohe "Radio Activity" i "Trans-Europe Express".
prvo izdanje na kaseti 1983.
Bonus skladbe "
Voce", "
Satellite"(live), "
Spinnen (live instr.)" i "
Senza Titolo (instr.)" su i za današnje pojmove vrlo čudne eksperimentarije gdje ne postoji čista granica između ambijenta, industriala, EBM-a, noisea i minimalizma očito nadahnutog prije svega Throbbing Gristle i Einsturzende Neubauten. U njima se čak koriste i saksofonom, obiljem halova i primitivnih efekata, ali glazbena strana priče postoji s opravdanjem. Sjećam se vrlo dobro njihovog posljednjeg nastupa u zagrebačkoj Jabuci u proljeće 1993. s frenetičnim Alex Spalckom kada su nakon završenog nastupa pustili neku neobičnu zvučnu matricu sa syntha; to je ustvari bila posljednja kompozicija koju nitko nije zamijetio jer je bila vrlo tiho reproducirana kao stanoviti 'outro', a upravo ovi instrumentali su daleke dotične 1983. imali vrlo sličnu ulogu tako da ovo kompletno reizdanje ima itekakvog smisla pokazujući koliko su Pankow bili važni u ranoj fazi stvaranja industrial scene paralelno osluškivajući svaki novi mig razvivši se kasnije u vrlo plesan i neurotičan bend koji je kasnih 80-ih i ranih 90-ih stekao i zavidnu popularnost na račun originalnosti.
Čeka se novi studijski rad.
Naslovi: 1.Das wodkalied, 2.Rendez-vous dans un bois, 3.Wait and search, 4.Zz walhalla, 5.Destiny, 6.I'm food for you, 7.Voce, 8.Satellite, 9.Spinnen, 10.Senza Titolo
ocjena albuma [1-10]: 8
horvi // 16/06/2016