home > mjuzik > Amanet

kontakt | search |

FLUID UNDERGROUND: Amanet (Rock Svirke Records, 2015)

Fluid Underground, četverac iz Vlasotince je nakon dva samostalna izdanja "Napad i prve noći" i "Decembar" (oba 2010), te EP-ija "Sumrak bogova" (2012, Nocturne Online Magazin) dogurao do četvrtog rada s kojime nastavljaju svoju staru priču. Snimljen u gerilskim uvjetima na različitim lokacijama tokom 2014., objavljen je 23.03.2015., a može se pronaći i na servisima Deezer, iTunes, Amazon, CD Baby, Rhapsody...
[ Fluid Undergound ]

Fluid Undergound

Kako to obično biva u posljednje doba, sve više izvođača s regionalnih područja se okreće retrospekcijama donoseći u nekim slučajevima čak i bolje rezultate od svojih prethodnika koji su bili na pravom mjestu u pravom trenutku (u principu rijetko pogodivši bitak kurentnog žanra i trenda), no ovaj bend je očito vrlo dobro proučio mogućnosti, zakonitosti i osnove grungea kao post retra u svojstvu stoner rocka. Oboružani s dvije gitare (Dragan Stojković i Miloš Petrenj - vokal), te basom (Slavko Mladenović - drugi vokal) i bubnjevima (Vladimir Stanković), razvezuju emotivnu stranu fabule s često mračnim uspomenama i gorkim situacijama prožetih patnjom slomljenih, te neostvarenih i nezadovoljenih ambicija ljepše strane života. Ljubav kao sveopća tema u njihovom slučaju neprestano se kreće po neuravnoteženim amplitudama putešestvija uspona i padova u kojima i nema prevelikog optimizma. Stalno se radnja stropoštava u ambis emocija bez obzira koliko one bile u jednom trenutku ozarene nekim pozitivizmom; doslovce su opterećene mučnim scenama individualnih košmara koji su olovno teško prikazani u wah-wah instrumentalu "Statične oči" (odličan prateći video u režiji Đorđe Stojiljkovića) ili ponajboljoj, prije svega jer je i najžešća, uvodnoj "Njen bluz" koja odmah pogađa Soundgardenovskim elanom ko' da je 1991. Međutim, za razliku od ranijih materijala benda, osobito posljednjeg, vrlo nabrušenog, skoro metal-stoner rada "Sumrak bogova", ovdje se sav daljnji zvučni koncentrat izvlači iz daleko mekšeg resursa.



Gitare i ritmovi više nisu žestoko nafilani distorzijama, pjesme se uvlače u baladične lamentacije ("Bezimeni", "7 dana") s ponekim hitoidnim refrenom ("C'est la vie"), a povremeni 'prljaviji' gitarski ubod poput naslovne kompozicije s blagim doom referencama u suptilnoj Petrenjovoj vokalnoj spregi asocirati će s vremena na vrijeme na Velibora Nikolića i Jewy Sabatay. Linije melodija i jednostavan obrazac po kojime plutaju s prikočenim tempovima, osobito u potencijalno radiofoničnom komadu "Priština" (zgodna poetska dijaliza izgubljenih emocija 'jednosmerne ulice u vreme radikalnih promena') pokazuju sve više indie-rock konotacije nego li tvrdi i moćni izraz iz kojeg su krenuli. Čak i koketiranje s post-rock/progressive aranžmanima u posljednjoj i vrlo laganoj psihodeliji "Tuđa krv" otvara nova kreativna rješenja. Ona jesu za bend dobrodošla u napretku i obogaćivanju spektra, ali ako od njega očekujete pogotke poput "Sumrak bogova" ili "Korak po korak", mogli bi ostati bitno razočarani isto kao i u slučaju kad su Soundgarden napravili "Down On The Upside".

Pop je kao idealni prizemljitelj unatoč nekolicini klasičnih stoner-grunge komada ipak najdominantniji fazon očitavajući se iz svestranih relacijskih paralela ukroćen kao osnovno sredstvo jednostavnosti u poetične, mračne, prozaične i duboko individualne kompozicije. "Amanet" tečno plovi karakternim vrlinama otkrivajući senzibilitet vrlo pristojnih rockera koji su prljavštinu zvuka i žestoke tempove zamijenili namjernim opstrukcijama, tj. inverzijama dosadašnjih metoda. Mogli su komotno ispustiti poneki stih 'od sada ću biti dobar', ali ta srdita i ljutita potištenost se ne može izbjeći. Pjevati i govoriti o propalim i neusklađenim emotivnim odnosima često je statika, takoreći otrcana fraza u rocku kojime se ne naginje ka nikakvoj revolucionarnoj spregi ili razbijanju dogmatičnih floskula, no ipak, Fluid Underground imaju vrlinu iskrenosti i konstantne ozbiljnosti izbacujući činjenicu da je ljubav unatoč svega najvrednija i najznačajnija stvar u životu, pa makar koliko ona bila teška, zapetljana i pragmatična. Vjeruju u onaj dio ljudskosti kojeg nije pojela taština društvenog prezervativa. Video spot instrumentala je samo lukava zamka da su oni drski, opaki i žestoki momci. Nisu ovdje, nikako. Imaju dobru dušu punu unutarnjih emotivnih frustracija.

Naslovi: 1.Njen bluz, 2.Bezimeni, 3.Priština, 4.7 dana, 5.Statične oči, 6.C'est la vie, 7.Amanet, 8.Tuđa krv

ocjena albuma [1-10]: 7

horvi // 05/04/2015

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Howl

JOHN FOXX & THE MATHS: Howl (2020)

| 31/07/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: Engele, bengele, banda svira...

PARTLEKI: Engele, bengele, banda svira... (2020)

| 27/07/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: The Gereg

THE HU: The Gereg (2020)

| 16/07/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: Si kak jen

OGENJ: Si kak jen (2020)

| 10/07/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: White Lazy Boy, EP

MELVINS & MUDHONEY: White Lazy Boy, EP (2020)

| 06/07/2020 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*