home > mjuzik > The Mindsweep

kontakt | search |

ENTER SHIKARI: The Mindsweep (Ambush Reality/ Hopeless/ Play It Again Sam/ Liberator/ Hostess Entertainment, 2015)

Na onom otkazanom Rokaj Festu 8.VI 2012. koji je zbog slabog interesa pretprodaje karata premješten sa zagrebačkog velesajma u Dvorište Jedinstva (Močvara) kada su nastupili samo Gojira, Mastodon i Slayer, trebali su između ostalih sudjelovati i engleski Enter Shikari iz St.Albansa i to baš u vrijeme kada su imali jedan od ponajboljih albuma te sezone - "A Flash Flood Of Colour". To zadovoljstvo nismo dočekali (šmrc), no za utjehu i revalorizaciju znanja o jednoj od najradikalnijih društveno-političkih grupa današnjice, evo pred nama se nalazi njihov novi, četvrti studijski album kojim dokazuju da nikako nisu sagorjeli svoj kratkotrajni fitilj kako su im mnogi predviđali rasplet karijere hineći da će se brzo srušiti u pretencioznosti političkog angažiranog prepucavanja poređujući ih s moderniziranim imitacijama RATM i System Of A Down.



S pravilim razmacima od 2-3 godine frontmen i elektronski čudak Roughton Rou Reynolds s ekipom (Chris Batten - bas, Liam 'Rory' Clewlow - gitara, prateći vokal i Rob Rolfe - bubnjevi) ponovno transžanrovski šara od metala, punka, post-hardcorea, hip-hopa, dubstepa, elektronike sve do brutalnog matcorea u najenergičnijoj "There's a price on your head" i vragolastih eksperimenata sa samplovima, sintetičkim gudačima, world-musicom i avangardom, ili se, pak, u vrlo rijetkim slučajevima prepušta piano baladi "Dear future historians…" u kojoj bend finišira u čvrstom indie/post-rock izdanju kojim opet posve iskaču iz nekih očekivanih post-hardcore okvira u kojima im se giba uglavnom većinski kolaž materijala.



Evidentno jest da oni nemaju princip usnulih zvijezda na lovorikama zadovoljno se prepuštajući oportunizmu slave smišljajući sad neki novi izglancani i finiji scenarij s patetikom i emotivnim ubodima od kojih se može vrlo brzo zaboraviti na radikalnost stava. Ostali su isti žestoko pozivajući na pobunu, pa i na oružje čvrsto se držeći tvrdnje da se samo revolucijom može svrgnuti ovo prokletstvo lažnog i licemjernog demokratskog sustava. Album vrlo slično kao i prvijenac "Take To The Skies" (2007) ima određeni 'intro' i 'outro', ovaj puta kroz dvije uzajamno povezane "The appeal & the mindsweep I" i "The appeal & the mindsweep II" s dramatičnim obraćenjem čovječanstvu o važnosti i hitnosti momenta u kome više ne treba ništa čekati da se stvarno činjenično stanje bez nadzora običnog puka može mijenati samo tek tako jer lideri i političari ništa ne rade za boljitak naroda. Liriku kroz ove dvije kompozicije suprotstavljaju porukama međusobno isprepletenim kroz koncept albuma u kome su dvije najznačajnije pjesme "Anaesthetist" u hip-hop maniru i spomenuta "Dear future historians…" provlačeći borbeni poklič protiv trenutnog stanja u britanskom zdravstvenom sustavu (vidite li koliko sličnosti ima i u našem društvenom modelu?) usput kritički oštro lamentirajući o vitalno slabim točkama društvene psihologije. One inertne koja doduše jest frustrirana masa što samo blebeće po forumima i medijima, ali do temelja je ograničena, nesposobna, kratkovidna (upravo o tome govori Radioheadovska elektronika "Myopia" koja se pretvara u žestoki post-hardcore) i nespremna je da bilo što učini iz čistog straha od mnogih zakonskih i stegovnih mjera uzajamno povezanog aparata na relaciji vlada-ustav-zakon-policija-sudstvo. Strah od diktata i pravila, bezbrojnih izmišljotina, klauzula, nametnutih amandmana od kojekakvih političkih aktivista u službi centralizma i preinaka u zakonu u kojeg malo tko od običnog puka može proviriti nos, pa sve do nekih čisto moralnih predrasuda.



Praktički od prvog singla, vrlo melodičnog "Last Garrison" sa završnicom u d'n'b/dubstepu preko još dva-tri video spota "Never let go of the microscope" i kratkog završnog EBM-industriala "Slipshod" Reynolds otkriva svoj bijes prema životu kojeg vidi na ambiciozno ekspresivan način s probranim riječnikom ostavljajući dojam impresivnog umjetničkog demagoga suvremenog hardcoreaša koji je očito i načitan i intelektualno obrazovan, te se ne bakće oko ziheraških stereotipova bez ikakvih opravdanja. On za svaku tezu ima i neoborive dokaze smiono argumentirajući izrastavši u ideologa i govornika generacije 21. stoljeća ne strahujući od brutalnosti režima iznoseći u prvom redu na vidjelo zakon o ljudskim pravima i umjetničkoj slobodi izražavanja. Ako to mogu francuski karikaturisti koji su pogibeljno završili ismijavajući islam, nema ama baš nikakve problematičnosti u stavovima Reynoldsa koji izvlači brdo prljavog veša na pranje, prije svega iz košare britanskog parlamenta i bankarskog sustava ("The bank of England").



Naravno, ne treba zaboraviti niti na prateću zvučnu infrastrukturu u kojoj ne nedostaje niti gordih stadionskih arija u kojima mu sve bolje pripomaže i gitarist Clewlow senzibilnim 'cleanom', te brojnih instrumentalističkih izleta u kompleksne sfere s piano melodijama, sintetičkim imitacijama gudača, elektronskim zahvatima, psihodeličnim atmosferalijama i brojnih analognih i digitalnih vragolija sasvim jasno kanaliziranih u doseg onoga što i kako kao četvoročlani bend mogu bez poteškoća izvesti uživo. A o brižljivo raspoređenoj distribuciji svjedoči čak 5 etiketa širom svijeta od Britanije, USA, Europske unije do Australije i Japana kojom potvrđuju 'pravilo izuzetka' da su unatoč osobenom individualnom, praktički d.i.y. statusu sposobni održavati i visoki komercijalni rejting karijere benda koji isključivo razmišlja svojom glavom.

Opasan i angažirano nadahnut album. Bez zadrške, najbolji u karijeri. The Clash 21. stoljeća.

Naslovi: 1.The appeal & the mindsweep I, 2.The one true colour, 3.Anaesthetist, 4.The last Garrison, 5.Never let go of the microscope, 6.Myopia, 7.Torn apart, 8.Interlude, 9.The bank of England, 10.There's a price on your head, 11.Dear future historians…, 12.The appeal & the mindsweep II, 13.Slipshod

ocjena albuma [1-10]: 9

horvi // 25/01/2015

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Mesto na vodi, songi po motivih istoimenskega romana Petra Rezmana

MATEJ KRAJNC: Mesto na vodi, songi po motivih istoimenskega romana Petra Rezmana (2020)

| 29/10/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: Post-Human: Survival Horror

BRING ME THE HORIZON: Post-Human: Survival Horror (2020)

| 28/10/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: Covid-19 blues, EP

MATEJ KRAJNC: Covid-19 blues, EP (2020)

| 27/10/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: Animal Bouffe Animal

MOURIR: Animal Bouffe Animal (2020)

| 26/10/2020 | horvi |

>> opširnije


cover: Klematis, pesmi iz zgodbe o vzpenjavki, EP

MATEJ KRAJNC: Klematis, pesmi iz zgodbe o vzpenjavki, EP (2020)

| 25/10/2020 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*