Iako je album Ulika snimljen originalno prije više od petnaest godina, album do danas nije izgubio na svojoj originalnosti. No, kako je Tamara tad bila na početku svojeg jazz poslanja, ove godine odlučila je nanovo snimiti pjesme. I pri tom potezu nije napravila niti jednu grešku. A kao i pri snimanju Ulike, tako je i Ulika revival snimljena u postavi: Tamara Obrovac (vokal, flauta u pjesmi "Vinova loza"), Matija Dedić (glasovir), Žiga Golob (akustični bas) i Kruno Levačić (bubnjevi). Svi oni zajedno, kroz godine odrastanja, uspjeli su ovom albumu ugraditi glazbenu kulisu koja bez problema može parirati svjetskim klasama.
Ulika revival obojana je intimnim potezom kista velike kompozitorice. Pjesme imaju predivan ugođaj jazz kluba u kojem Tamara sa svojim pratećim muzičarima priča svoju priču. Ono što je itekako prisutno na ovom albumu su motivi Istre kroz mala mjesta, kamene kuće koje odišu srećom i ljudima koji nisu opterećeni materijalnim. Sve te emocije sjajno su iskazali ovi muzičari, a u svojim improvizacijama nitko previše ne odskače. Kao da su se svi zajedno dogovorili da album ima neku jednakost. Cijeli album odiše mirnoćom i atmosferom i nije uopće težak za slušanje čak ni površnim poznavateljima jazz glazbe. Već nas kroz "Prez besid 1" Tamara navlači, i to vrlo uspješno, na putovanje kroz Istru. Istarski dijalekt nerijetko kombinira s talijanskim, što samo još pojačava ugođaj. I bez obzira što možete loviti tekst albuma kroz booklet, isti ne bi bio ništa manje zanimljiv i da Tamara pjeva na esperantu. Jer njen glas ima ono nešto za što nije potrebno razumijevanje, već se bez problema kačite na emociju. Kako album odmiče, improvizacija muzičara sve je moćnija, a Tamarina improvizacija na flauti u pjesmi "Vinova loza" snažno dočarava ugođaj berbe. Jedna od njenih najpoznatijih pjesama "Črno zlo" na revivalu je otišla u soul baladni ugođaj, kojeg se ne bi posramio ni veliki Solomon Burke. U refrenu dolazi do glazbenog obrata, pa se Tamara opet vraća Istri i svojem prepoznatljivom mediteranskom ugođaju.
Za razliku od nekih drugih albuma, ovdje se u solo improvizacije ne ulazi furiozno, nema "trke na sto metara". Svaka solaža je odmjerena i prije svega se pazilo da album dobije na emotivnoj snazi. Tamnija pozadina instrumenata usporediva je sa snimkama diskografske kuće ECM, a sama produkcija bez problema ide u isti koš s vodećim svjetskim jazz kućama.
Još jednom Tamarina zvijezda sjaji na europskom jazz nebu, a kako uskoro kreće na europsku promociju albuma, odabrala je Zagreb za prvu stanicu promocije. Ovaj četvrtak, 04/12, dođite u MSU na promociju Ulika revival i poslušajte jedan od najboljih jazz albuma ove godine. Po meni čak i najbolji u njenom kompletnom opusu.
Naslovi: 1. Prez besid 1 / No words 1, 2. Cansoneita / A small song, 3. Tanac / Dance, 4. Vinova loza / The vine, 5. Joh / Dear me, 6. Šenica / Wheat, 7. Črno zlo / Dark evil, 8. Ojnana, 9. Zakantaj / Sing, 10. Divojka / The maiden, 11. Prez besid 2/ No words 2, 12. Ulika / Ulika
ocjena albuma [1-10]: 10
jura // 02/12/2014