"Portret" je konzistentan i kvalitetom ujednačen album, kojim se Miroslav Evačić nametnuo kao domaći autor i izvođač kojeg nikako nije uputno zaobići. Bez obzira volite li blues, tradicionalnu glazbu ili oboje.
Evačićeva jaka strana bez sumnje su njegov autorski materijal, naročito kad dublje zagrabi i umiješa ga u blues, umješno korištenje tradicijskih instrumenata i motiva te dojmljiva interpretacija.
Napravljen je u kućnome studiju Evačićevih, no ne može se reći da se to osjeti na kvaliteti snimljenog materijala. Dapače, čini mi se mu je to, na neki način, dalo na toplini i intimnosti.
Zbog sviračke i aranžmanske jednostavnosti album u cijelosti ima pomalo akustični štih, mada se Evačić nije libio posegnuti za elektrikom.
Kao favoriti se već pri prvih nekoliko slušanja nameću "Mighty River", instrumental "Volim ja", "Lotam Blues" i "Tam onkraj pri Dravi".
Potonja je ogledni primjer najboljeg u pristupu kojeg je Evačić odabrao za "Portret".
Nema tu kompliciranja i filozofiranja, grandioznih aranžmana i petominutnih solaža. To je blues ogoljen do srži. Iskren i beskompromisan. Ekspresivan do krajnosti. Iskonski, a svejedno autentičan, s natruhama dalekih karpatskih stepa.
Kao i svaka dobra glazba, ruši zidove i prekoračuje granice. Dok sam ju slušao, imao sam dojam kao da su tisuće i tisuće kilometara koji dijele Podravinu i deltu Mississipija nestali.
Obrade tradicionala su solidne, iako mi baš nije posve leglo vokalno zadiranje u narodnjački patos, prisutno u "Alaj je divan taj podravski kraj". No, pjesma je štosna, blues bećarac u sjajnom izdanju, pa se
Livio Morosin dobro se uklopio s gostovanjem u "Voli ona", a Gordana Evačić ostavila odličan dojam s vokalnom izvedbom "Mighty River".
Za kraj albuma ostavljene su tri live snimke iz zagrebačkog Pauka 2007. i 2008. godine, koje prilično dobro ilustriraju kako Evačić zvuči uživo i danas.
siro // 21/10/2011